Radboud UMC te Nijmegen onderzoek met Anakinra bij CVS

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Dat vergeet ik nog: en begin dit jaar werd er bij de afkeuring weer doodleuk CGT geadviseerd. Ondanks dat ik het al gehad heb (2x) en ondanks de brief.
Het is volgens hun protocol de enige remedie.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

NooitOpgeven schreef:Dat vergeet ik nog: en begin dit jaar werd er bij de afkeuring weer doodleuk CGT geadviseerd. Ondanks dat ik het al gehad heb (2x) en ondanks de brief.
Het is volgens hun protocol de enige remedie.

Het UWV is zwaar dement, als je het mij vraagt. Bovendien analfabeet.
Gebruikersavatar
merdy
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:30

Bericht door merdy »

Inmiddels ben ik gestart met antibiotica voor Lyme en co, en heb den duidelijke email gestuurd naar mevr Roerink dat ik toch echt wil stoppen met de trial, de follow up en vind ook dat ze gewoon mijn informatie/testresultaten niet meer moeten gebruiken, omdat ik dus geen CVS blijk te hebben en zeker niet de vorm waar zij naar zoeken, dus ik vind dat ik het onderzoek vervuil. En ondanks dat ik niet denk dat er veel uit dit onderzoek gaat komen, vind ik het wel een belangrijke stap en wil dan zelf mijn verantwoordelijkheid nemen door er uit te gaan als dus blijkt dat ik er niet thuishoor. Maar! Ondanks dat in de informatie staat dat ik op elk gewenst moment mag besluiten om te stoppen, zelfs zonder een reden op te hoeven geven, is het me nog niet gelukt...ik heb dus mail contact gehad met mevr Roerink, zij heeft de resultaten van het bloedonderzoek opgevraagd bij mijn arts, vind dat iedereen hier wel positief op kan testen en dat het dus misschien wel helemaal niks met mijn klachten te maken heeft en wil daar nog eens persoonlijk over babbelen...ik heb die afspraak een keer af moeten zeggen omdat ik te ziek was om te komen, maar nu staat hij voor over 1.5 week...ik heb duidelijk gezegd dat ik wil stoppen, maar nu kreeg ik te horen dat ik toch de vragenlijst van deze maand in moest vullen. Ik word er een beetje boos van. Ben ik niet duidelijk geweest? Waarom kan ik me niet terugtrekken als ik dat wil? En waarom wordt ik, wederom, niet serieus genomen?
Ik vind het steeds vreemder worden daar!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

als er zelfs zwart op wit staat dat je elk moment kan stoppen dan gewoon lekker doen toch? en zelfs al was dat niet zo, t'is jouw lijf en leven, of doe bv alleen de vragenlijsten?

voel je iets van de AB?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Idd, wat een onzin, je hebt niet nog eens toestemming nodig, gewoon de afspraak afzeggen, nu láát je je zelf niet stoppen, want dat kan gewoon.
Life smells...
Gebruikersavatar
merdy
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:30

Bericht door merdy »

Ja @Soof, het zijn alleen maar vragenlijsten nog, dus opzich is het niet echt een probleem voor me om ze in te vullen...Maar ik vind het gewoon niet correct zoals het gaat. En @asje je hebt gelijk hoor, ik zou wat harder moeten zijn, maar dat ben ik nu eenmaal niet ;) en ik voel me toch een soort van 'verplicht' ofzo als het nog niet is afgehandeld.
Wat ik gewoon totaal niet begrijp is dat nu ik een andere diagnose dan CVS heb, ze dat niet accepteren en ze gewoon vinden dat ik mee kan doen (want; deze infecties kunnen wel bij gezonde mensen ook positief zijn, dus we vinden dat het helemaal niet zo zeker is dat dit de oorzaak is van je klachten...yeah right). Hoe serieus nemen ze dit onderzoek? Maargoed...

Van de AB merk ik dat het wat 'losmaakt' in mijn lichaam, haha, maar pas over een paar maanden kan ik zeggen of ik echt verbetering merk geloof ik dus nog even geduld :)

Ik ben best benieuwd hoe anderen dit onderzoek ervaren hebben!
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Hoi Merdy, als je die vragenlijst invult gaan ze die gebruiken om zo alsnog jou gegevens te kunnen gebruiken voor hun onderzoek. Als je niet meer deel wilt nemen moet je die vragenlijst ook niet meer invullen. Succes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De diagnose CVS is al nikszeggends, vandaar het ingewikkelde, je hebt meegedaan aan een onderzoek met mensen met de ruimste CVS-criteria (slecht onderzoek dus), dus wat kun je verwachten ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

aan de andere kant is dat er onderzoek wordt gedaan al zo'n enorme stap vooruit dus dat het niet helemaal vlekkeloos verloopt ze misschien maar niet al te hard aanrekenen?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
merdy
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:30

Bericht door merdy »

Maar een van de CVS criteria is 'vermoeidheid waarvoor (nog) geen lichamelijke oorzaak is gevonden'...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nou, bij ME is wel duidelijk waarom we zo uitgeput zijn. CVS is dus niks, bedacht om ME te ontkennen, waarmee ze het hele wetenschappelijk onderzoek en patiënten enorm kwaad hebben gedaan. Daar gaat de hele strijd om erkenning van ME om ...
Life smells...
Gebruikersavatar
merdy
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:30

Bericht door merdy »

Ja mee eens, daarom vond ik dit onderzoek ook een stap in de goeie richting. Nu blijkt dus dat ik lyme en co heb, dan ga je met immuunonderdrukkers echt totaal niets oplossen, en dus hoor ik daarom al helemaal niet meer in dit onderzoek thuis. Maar alsnog willen ze dat ik mee blijf doen. Dit onderzoek is gedoemd te mislukken...
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

@Merdy,

Waarom heb je besloten mee te doen aan het onderzoek? en tijdens het onderzoek besloten om op lyme te testen?
Je zal waarschijnlijk achteraf wel denken, had ik maar nooit aan dat onderzoek mee gedaan :P
De reactie van de arts-onderzoeker vind ik niet echt onverwacht.
ME en (chronische) Lyme worden beide niet erkend als (op zich zelf staande) aandoening in de reguliere gezondheidszorg, dat is al jaren bekend en dat standpunt zullen ze ook niet zomaar veranderen.

Veel succes en sterkte met de behandeling rondom Lyme en co's, hopelijk levert dat wel wat op ;)
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik moet zeggen ik irriteerde me best wel toen ik het las. Je hebt toch zelf besloten mee te doen aan het onderzoek. Je wist toch dat het om immuunonderdrukkers ging.? Toch geen gek onderzoek als de aanname is dat ME een overactief immuunsysteem heeft. Niet echt aan jou om de waarde van zo'n onderzoek in te schatten en te denken dat er niets uitkomt. Als je niets merkt kun je toch ook in de placebogroep zitten. Het is voor de statistiek supervervelend dat er mensen afhaken. Hoe minder mensen hoe minder significant zo'n onderzoek wordt. Vind je het gek dat ze je proberen er bij te houden. Afvallers zijn echt een grote kostenpost in de breedste zin van het woord. Als je meedoet aan zo'n onderzoek moet je zoveel mogelijk constant houden en niet allerlei nieuwe middelen bij gaan slikken. Dan weet je ook niet meer wat wat voor een effect heeft. Een beetje respect voor zo'n onderzoek zou ik zeggen.
En had je dan verwacht dat die wetenschappers een niet erkende lyme-test zouden accepteren. Tuurlijk is dat irritant voor hun. Ik zou daar als onderzoeker ook gek van woorden. Je doet nu net of het 100% is dat je lyme hebt. Die totaal kritiekloze acceptatie van een niet gevalideerde lyme test. gggrrr Jouw goed recht natuurlijk, maar ik steun het totaal niet en vind het jammer dat je het onderzoek niet op een nette manier hebt afgemaakt.
(mocht het om een officiele lymetest van de huisarts gaan, waarop je positief bent getest, neem ik mijn woorden terug natuurlijk, maar ik neem dat je die al ooit eens gehad hebt,gelijk in het begin).
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

@plassterk Je vraagt Merdy respect voor het onderzoek te hebben, maar dat doet ze mijns inziens al door eerlijk aan te geven positief op Lyme getest geweest te zijn. Ongeacht de discussie rondom de diagnostische waarde van zo'n Lymetest vind ik haar bezorgdheid juist positief. Anderzijds begrijp ik ook de eeuwenoude discussie rondom de Lyme en was het misschien beter geweest dat eerst uit te sluiten voor aan het onderzoek mee te doen. Daar had Nijmegen beter op moeten screenen, maar dat gebeurt toch nooit
Plaats reactie