Diepte punt of niet ?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Diepte punt of niet ?

Bericht door Grigor »

Vandaag kwam iemand van de thuiszorg bij me over de vloer .

Ik ben 35 en dit was voor een intake. Ik trok het bezoek ongeveer 5 minuten daarna was de koek op. Gelukkig ging ze ook weg .

Ze was erg geschrokken van me en kwam met hulp in de huishouding. Boodschappen . Maatschappelijk werkster .
Terwijl ik alleen Vit-B12 wou,
Bllijkbaar is mijn ME nu zo erg dat mensen mij ziek en slecht genoeg vinden om al deze voorzieningen nodig te hebben.

Het is natuurlijk goed dat ik het kan krijgen, maar van topsporter naar een 35e jarige man die thuiszorg nodig heeft is wel even slikken.

Brrr.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Diepte punt of niet ?

Bericht door josje15 »

wow, Grigor,
gelukkig gaan ze iets voor je doen!
Als andere mensen schrikken van je situatie, dan is er echt iets mis.
Schokkend en confronterend , hé, ik heb het laatst zelf mogen ervaren en ik ben 56 jaar en ik ben te lang zonder hulp geweest.
Het kan verkeren.

Sterkte Grigor!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding


Hoi Grisha,

Zeker mooi dat je hulp kan krijgen, maar tegelijkertijd is het een dreun in je gezicht om zo nadrukkelijk geconfronteerd te worden met weer een stuk verlies.
Hard. Zuur. En slikken.
Probeer het positieve ervan te zien; het geeft wel lucht en daardoor straks wellicht meer ruimte voor je herstel.

Sterkte en ik denk aan je!

Lieve groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klopt wat jullie beide zeggen. En ik kan niet op mijn vrienden blijven leunen. En in mijn eentje ben ik alleen maar aan het uitrusten om de meest banale dingen voor elkaar te krijgen om te overleven.
1 ding wat me wel tegen staat is bezoek van iemand . Dat kost veel energie. Maar goed. We'll see.

Het is inderdaad een klap in mijn gezicht . Nog eentje :-) Maar gelukkig hebben we die hier allemaal,
Gewoon net doen of er niks aan de hand is . Right?
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Grigor schreef:1 ding wat me wel tegen staat is bezoek van iemand . Dat kost veel energie. Maar goed. We'll see.
Hoi Grisha,

Dat lijkt mij ook het moeilijkste, dat is ook een beetje geluk hebben met wie er komt. En volgens mij ben jij aan de beurt voor een beetje mazzel.
Grigor schreef:Gewoon net doen of er niks aan de hand is . Right?
We hebben denk ik weinig keus en zullen het er mee moeten doen.
In ieder geval wel doorgaan met ademhalen :wink:

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hoe lang ben je nu eigenlijk ziek Grigor?, gaat het dan van kwaad naar erger? Echt klote! Ik vind het jammer dat niets helpt. Je hebt toch veel supplementen uitgeprobeerd volgens mij. Bij mij helpt b12 extreme die je op kalidashop kan bestellen en onder de tong moet laten smelten ook. Ik bedoel in mijn ervaring hoef je niet perse te injecteren.

sterkte
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hahaha Bella ja ademen is inderdaad het beste wat je maar kan blijven doen. Gelukkig is dat niet aangetast .

@ Plassterk:
Ik ben nu 8 jaar ziek . Het gaat nu sinds een jaar weer heel slecht . Van november tot aan eind Januari heb ik in het donker gelegen. Maar nu op het moment lig ik weer op de bank dus dat is "goed". Maar ben afhankelijk van mantelzorg . En dat gaat wel eens mis omdat mensen het zelf druk hebben .
En medicatie en supplementen zijn gewoon te duur om allemaal zelf te betalen met een uitkering . Plus de glutenvrije spullen en ander duur speciaal eten.
Dus ik probeer ook de kosten te drukken met injecties enz.

Uiteindelijk komt het er wel op neer dat ik het niet meer in mijn eentje kan dus er is wel hulp nodig.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Grigor schrijft:
Gewoon net doen of er niks aan de hand is . Right?
heb ik heel lang gedaan, helpt niet op de lange duur ;-)
dus ik doe intussen of er heel veel aan de hand is.....
mensen en zorgverleners moeten het horen en zien!

ik ben blij dat je hulp krijgt,je hebt lang genoeg alleen gedaan.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Het erge is dat ik niet mijn best hoef te doen. Overal waar normaal het lastig is hulp te krijgen . Krijg ik het .
Het is goed . Zeker . Want ik heb het nodig ,maar het is oh zo confronterend.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Sterkte, Grigor.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ook van mij grig.
Ik hoop idd met bella dat je door rust weer wat zal opknappen.
Tijger!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maar Grigor, krijg je de B12 nu?

Was dat een indicatiesteller of iemand van Thuiszorg zelf?

Ook ik heb er jaren over gedaan voordat ik huishoudelijke hulp vroeg, idd een confrontatie, even wennen ...
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Dank jullie voor de lieve woorden.

@ Asje:

Het was iemand die nu met mijn huisarts gaat praten of ik in aanmerking kom. Maar ze stelde zelf al maatschappelijk werkster , schoonmaakster en iemand voor de boodschappen voor en ze zei ja dat zijn precies de symptomen van het chronische vermoeidheids syndroom. Dus ik denk dat ik de "baan" krijg .
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, klinkt oké. Maar wil je wel ook mw?

Het is wel een dag- en nachtverschil welke organisatie je hebt. Als je een goeie wil weten, ik ken ze wel.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Zit bij de Amstelring.

Ik weet niet of ik een MW wil. Het er nog nooit eentje gehad lol.
Plaats reactie