Nexavir (4ME): effect? ervaring?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Ik heb ook vaak een rode vlek na het spuiten. Als die weer wegtrekt is dat niet erg denk ik.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ja, heb ik meestal ook.

Ik begin het echt zat te worden (en ben nog niet eens lang bezig): helemaal blauw waardoor het onmogelijk is goede prikplekken te vinden, in been telkens in ader prikken met 'bloedbad' als gevolg, pijnlijke bulten na inspuiten, de 'pijn' tijdens het prikken, jeuk, twijfels over priktechniek... het is volgens mij wel redelijk normaal, maar vind het geen pretje. En die vloeistof stinkt, word er heel naar van als ik het ruik. Net slootwater ook :).
Oh ja, en vele bijwerkingen, afgelopen maand heb ik daarom rustig de dosis opgebouwd.

Zo, moest even m'n gal spuwen, lucht wel op ;).

PS. Is 4ME eigenlijk echt van varkenslever gemaakt of is het een synthetische variant :?:
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

vroeg me ook of of 4 me identiek aan nexavir is.
malu trek je niet even op voordat je inspuit om te kijken of je in een ader zit?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ja zeker, doe ik altijd. Maar kan zijn dat er onderweg een haarvat wordt geraakt dat bij het eruit halen van de naald open schiet. Op andere plekken dan mijn been gebeurt het veel minder vaak.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

en in je buik spuiten malu? daar gaat het bij mij beter, raakik minder snel een ader.

wat heb je voor bijwerkingen? duren ze voort of heb je er minder last van naarmate je het langer gebruikt?


Hoe lang gebruiken jullie nexavir/4me , voordat je er iets positiefs van merkte?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Dankje voor het meedenken, Tavy. Bij mij gaat het ook beter in de buik, daar raak je minder snel aders. Maar ook die wordt telkens blauw en dan blijven er maar weinig prikplekken over. Het is dus telkens behoorlijk zoeken. Een 'schema' werkt het beste: bv 4*rechterbeen, 4* linkerbeen en dan een paar keer in de buik. De meeste blauwe plekken zijn dan gelukkig al wat weggetrokken.

In het begin had ik vooral last van zwakte/vermoeidheid, griepgevoel en duizeligheid. Ik ben nu twee maanden bezig en nu ik rustig heb opgebouwd gaat het gelukkig niet meer zo slecht. Mijn hoofd doet het iets beter, maar het is nog te vroeg om te zeggen of dat door nexavir/4me komt. Echt spectaculair is het niet te noemen, maar dat is ook niet de verwachting.

Groetjes, Malu
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
dr_arf
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2012, 22:13

Nexavir groepskorting Amsterdam

Bericht door dr_arf »

Hallo,

Wie bestelt er regelmatig 4ME (Nexavir) bij Kalida en wil met mij groepskorting regelen bij bestelling?

Ik bent bezig met een korting, maar hoe meer volume je bestelt, hoe beter.

Je moet wel in de buurt van Amsterdam wonen, zodat ik het langs kan brengen.

Groet,

Arvi
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

malu schreef:Ik begin het echt zat te worden (en ben nog niet eens lang bezig): helemaal blauw waardoor het onmogelijk is goede prikplekken te vinden (...)
Ik ben er nu al enkele maanden mee gestopt en nog steeds heb ik blauw/zwarte plekjes onderhuids. Iemand enig idee of dit uiteindelijk weg trekt?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

De laatste maand heb ik wat minder centen en heb ik gestopt met 4ME (sinds één week). En plots vind ik mij zo dynamischer ! Ik heb minder zin in slapen overdag en kan vanalles doen.

Weet iemand wet 4ME exact doet of goed voor is ?
Ik zou zo graag stoppen, het is goedkoper en ik voel me beter.

Wie kan me helpen ?
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

nexavir ondersteunt je immuunsysteem. Het werkt immuunmodulerend.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Na 8 maand spuiten ben ik het beu. Ik heb nu ook al 6 maanden AB achter de rug. Ik voel me zoveel beter, alle symptomen zijn ofwel verminderd, ofwel verdwenen.

Maandag vraag ik aan DML of ik mag stoppen.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Lijkt me een goed idee. Ik hoop voor je dat je het niet meer nodig hebt!

Wat fijn dat je je zoveel beter voelt!!! :D
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Dank je sprankel. Ik had die hoop deze laatste weken nietmeer, die Ketek maakt mij kapot. In begin heb ik gewoon vergeten te spuiten en toen ik zag dat het laatste dat niet zo goed ging (vermoeidheid) beter ging, heb ik nietmeer gespoten. Ik heb nog 5 flapules, ik zie wel maandag. Maar ik dacht echt dat die vermoeidheid niet weg kon.

Vandaag heb ik gewoon niet kunnen meer slapen dan 1 uur (ik sliep meer dan 6 uur overdag).
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mijn zoon heeft Famvir opgespoord wat ook herpes 6 ed. bestrijd en aldus dezelfde eigenschappen heeft als 4 ME.

We zouden het DML eens willen voorstellen of dat ook te proberen valt en zo nee, waarom niet.

Ik weet trouwens momenteel niet hoe vaak mn zoon het spul spuit. Wel dat ie het doet als ie "iets" als een verkoudheid voelt aankomen o.i.d.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

misschien kan ik het houden voor die momenten, zoals je zoon, goed idee annac !
Plaats reactie