Straling

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Straling

Bericht door infoman »

Op stopumts een hoop artikelen over de gevaren van straling van mobieltjes op de gezondheid.
http://www.stopumts.nl/index.php?gelezen=1

Hier een hele lange discussie op youtube met professors van meer dan 2 uur. Voor als je lekker lui in slaap wilt vallen. [snurksmilie] :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=6u963JaOCWE
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Straling

Bericht door infoman »

Reacties op de oproep behoud 'Witte zones' (stralingsarme gebieden)

http://www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen ... ebieden%29
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Straling

Bericht door infoman »

ME/CVS patient wilt stralingsonderzoek als onderdeel van ME onderzoek.

http://www.stopumts.nl/doc.php/Reacties ... missie_vws
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Straling

Bericht door asje »

Echt handig van die patiënt ... om het nog moeilijker te maken meer onderzoek voor ME te krijgen. Het heeft niets met ME te maken - dat bestaat nl al eeuwen - en verder stikt het van het onderzoek naar straling.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Straling

Bericht door soof »

beetje mee en oneens want ze vinden ons waarschijnlijk al van die 'moeilijke types' en om dan ook nog met onze misschien-ook-nog-eens-fibromyalgische-tengeltjes aan UMTS-masten te komen is idd niet handig maar dat je door ME gevoelig voor zo ongeveer alles kan zijn heb ík en bijvoorbeeld de vulling van m'n hoofdkussen (polyesther bestaat ook pas sinds vorige week ofzo) wel gemerkt zo onderhand
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Chapeau, maak de ziekte nog vager voor de Gezondheidsraad. Patiënten die op eigen initiatief zoiets sturen vind ik bij voorbaat een slecht idee
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eén troost, ze trekken er zich toch niets van aan :)
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

asje schreef:Eén troost, ze trekken er zich toch niets van aan :)
\:D/
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

soof schreef:
asje schreef:Eén troost, ze trekken er zich toch niets van aan :)
\:D/
Hi, hi, ja!
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Haha dat klopt.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,



:lol:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat zijn we het toch lekker eens :)
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

= ook wel eens lekker :lol: :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zo is dat.
Life smells...
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Straling

Bericht door vicky12 »

asje schreef:Echt handig van die patiënt ... om het nog moeilijker te maken meer onderzoek voor ME te krijgen. Het heeft niets met ME te maken - dat bestaat nl al eeuwen - en verder stikt het van het onderzoek naar straling.
Begrijp ik het nu goed, Asje, dat je vind dat straling niets met M.E. te maken heeft ?!
Het heeft er alles mee te maken.
Er van uitgaande dat 90% van de M.E. patienten o.a. lymepatient is is het heel belangrijk bronnen van straling te vermijden of in ieder geval te verminderen.
Geen t.v. op de slaapkamer, geen mobiel op het nachtkastje, een zgn. dect-telefoon aanschaffen, geen magnetron gebruiken, niet te lang achter tablet en laptop, enz
Het is bekend dat als straling vermeden wordt de klachten van ( opvlammende) Borrelia-infectie vermindert omdat de bacterie een zgn. synergie heeft met straling.
Overigens ook met kwik uit vullingen bijv. Soms heeft een lymebehandeling geen zin als er kwik in het lichaam is opgeslagen!
Dat zal er dan eerst uitgewerkt moeten worden nl.

http://lymeborreliazelfhulpgroepnederland.nl/nieuws/

Straling
Bepaalde vormen van straling, met name kilohertz frequenties, laten bacteriën sneller groeien, waaronder Borrelia Mycoplasma. Deze bacteriën groeien sneller onder invloed van onder andere vervuilde lichtnetfrequenties, mobiele telefoons en straling. Deze frequenties zijn slecht voor het hormonale systeem, met name Melatonine, dat verantwoordelijk is voor de slaap en tevens het afweersysteem aanstuurt. Daarnaast veroorzaken deze stralingsvormen ook verzuring en deze bacteriën voelen zich bijzonder op hun gemak in een verzuurde omgeving. Mobiele telefoons, laptops en I-pads worden veelvuldig gebruikt. De door deze apparaten uitgestoten frequenties worden via ons zenuwstelsel opgenomen en werken in op het hormonale systeem en verstoren deze. Daarnaast heeft het blauwlicht van de beeldschermen ook invloed op het hormonale systeem, via de ogen. De ogen zijn de poorten naar de hersenen waardoor deze direct invloed hebben op neurologische en hormonale systemen. Onder andere het hormoon Melatonine wordt hierdoor weggenomen.
Plaats reactie