samento-banderol protocol

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nog 1 ding wil ik kwijt over die xmrv : het middel dat toen werd ingezet was GC Maf en nog steeds zijn er mensen die dit krijgen en waar ze baat bij hebben.

Wat ik altijd intrigerend heb gevonden is dat patiënten hun partner ook ziek werd of hun kind. Dat de wetenschap daar niet op verder zocht snapte ik al helemaal niet.
Nu zegt Dml dat lyme overdraagbaar is en dat moet te bewijzen zijn.
Hij heeft de bacterie ook al gevonden in uitstrijkjes dus daar gaan we nog van horen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi senna,
senna schreef:Wat ik altijd intrigerend heb gevonden is dat patiënten hun partner ook ziek werd of hun kind. Dat de wetenschap daar niet op verder zocht snapte ik al helemaal niet.
Nu zegt Dml dat lyme overdraagbaar is en dat moet te bewijzen zijn.
Hij heeft de bacterie ook al gevonden in uitstrijkjes dus daar gaan we nog van horen.
Bij Lyme artsen/behandelaars komt het voor dat meer mensen in een gezin Lyme hebben. Dat is opmerkelijk.

Interessante informatie: Bron: http://www.lymebehandeling.nl/2014/02/1 ... draagbaar/
...Er bestaan wel degelijk onderzoeken dat de Borrelia bacterie is gevonden in urine en in borstvoeding. Ook is er onderzocht dat de Borrelia bacterie congenitaal (via de placenta) kan worden overgedragen. Dit geldt dito voor de Co-infecties van de Borrelia waar wel onderzoek naar is gedaan. Ook andere parasitaire infecties te denken valt aan toxoplasma zijn congenitaal overdraagbaar.
Als wij kunnen concluderen dat de Borrelia bacterie het bloed en lymfe vocht als transport middel gebruikt om zich door het lichaam heen te verplaatsen zou de mogelijkheid zeker niet moeten worden uitgesloten dat de Borrelia ook in het semen van de man kan zitten...

Bronnen:
* http://home.comcast.net/~runagain/LymeD ... ndemic.pdf
* http://peer.ccsd.cnrs.fr/docs/00/60/35/ ... ncePDF.pdf
* http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2626828/
* http://www.nutramedix.ec/ns/science-lib ... ansmission
* vijfde link even aanklikken in het artikel.
Loopt hier door het beeld en dat is niet handig :wink:
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Hartstikke mooi Sidonia dat je je wat beter voelt. Hopelijk is dit het keerpunt en word het vanaf nu nog beter.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@marcog Ja ik heb ook over die uitbraken gehoord, maar was dat niet in de jaren 80. Het is mij niet bekend of er nu nog wel eens uitbraken zijn. Logischerwijs is het natuurlijk dan een bacterie vergelijkbaar met een q-koorts uitbraak of een virus maar er is natuurlijk nooit echt wat gevonden. Is er eigenlijk een stippenkaart van hoe de ME-patienten in Nederland verdeeld zijn? Komen ze vaker voor in gebieden met lyme? Dat zou dan wel moeten. Maar misschien dat die uitbraken een speciaal geval zijn. Ik zelf denk nog, gezien iedereen zo anders reageert op behandelingen dat er verschillende manieren zijn om het immuunsysteem naarzijn grootje te helpen, waardoor een ME achtige toestand optreedt.

Maar ja de lyme vs ME discussie zal niet veel verder komen op dit forum. De persoonlijkheids typen verschillen radicaal van elkaar. het is gewoon wachten op meer onderzoek en uitsluitsel.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@senna Het gekke was eigenlijk dat het middel gcmaff in combinatie met nexavir of 4me was. Dat vond ik toen wel gek, hij schreef al nexavir voor en voor dit geheel nieuwe virus had hij aangetoond dat, kun je het je anders voorstellen, nexavir in combinatie met gcmaff, het virus uitroeide in zijn petrischaaltjes. Wat waren de kansen uit al die duizenden medicijnen nexavir opnieuw als winnaar uit de bus kwam. Toch leuk onderzoek hoe hij ontdekte dat twee obscure medicijntjes een niet bestaand retrovirus deed verdwijnen
Desalniettemin knapte ik ook op van gcmaff en ik vind het alleen daarvoor jammer dat ik niet meer bij meirleir loop. Ik ben erg benieuwd naar mijn nagalase waarde, en zou graag als die te hoog was gcmaff weer eens proberen.
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Beste mensen,

Er is niks mis met kritisch zijn noch met gezonde discussies. Wil iedereen alleen opletten om niet te gaan oordelen over iemand wanneer er van mening verschilt wordt.

Gelieve de Lyme discussie in het daarvoor bestemde topic voeren en laten we hier weer on-topic gaan over de ervaringen met het samento-banderol protocol.

Dank voor het begrip,

Het ME-gids.net team
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ja, dank zij de info op deze topic weet ik nu waar ik Smilax kan bestellen
En heb ik een account verkregen en korting op mijn bestellingen bij de rooderoos.nl
Ik zou niet weten hoe ik dat anders te weten zou zijn gekomen .
Himunitas is maar heel karig in hun antwoorden aan de telefoon vind ik.
Dus bedankt allemaal .

Mira
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik ben nog steeds benieuwd naar een cytokine panel van iemand met de samento banderol beandeling.
Zullen we afspreken dat degene die zijn cytokinepanel laat prikken bij DML hem hier deelt? Zou ik fijn vinden.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

sander107 schreef:Ik ben nog steeds benieuwd naar een cytokine panel van iemand met de samento banderol beandeling.
Zullen we afspreken dat degene die zijn cytokinepanel laat prikken bij DML hem hier deelt? Zou ik fijn vinden.
Heb pas wat uitslagen terug, zal ze nog eens opzoeken, want mijn boekhouder(vader) heeft ze al gearchiveerd.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Oke, ik zou heel blij zijn als je dat eens zou willen doen.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Maar ff zo typen, want ik kan niet met de scanner overweg

CD57 11 Referentie 60,00-360,00
PGE2M 32,69 Referentie 0,17-6,45
sCD14 3554 Referentie 1430-2800

En dan de cytokines

IL-10S 1 Referentie 0,00-5,00
IL-12p70S 0 Referentie 0,00-5,00
IL-1betaS 7 Referentie 0,00-3,00
IL-6S 4 Referentie 0,00-5,00
IL-8S 2410 Referentie 0,00-15,00
MCP1 152 Referentie 0,00-165,00
MIP-1BETAs 100 Referentie 0,00-155,00
Tgf-BETA1S 5975 Referentie 1674,00-12400,00
TNFS 0 Referentie 0,00-6,00
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

De CD57, PGE2M en sCD14 zijn dus in het rood

En van de cytokines de IL-1betaS en de IL-8S(zwaar).
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Oke bedankt. Hoeveel weken na de start van het samento banderol protocol waren deze uitslagen??
Ik vind het opvallend dat CD57 zo laag is terwijl deze kruiden juist de CD57 zouden moeten stimleren. Was dit de keer ervoor ook al zo laag?
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

sander107 schreef:Oke bedankt. Hoeveel weken na de start van het samento banderol protocol waren deze uitslagen??
Ik vind het opvallend dat CD57 zo laag is terwijl deze kruiden juist de CD57 zouden moeten stimleren. Was dit de keer ervoor ook al zo laag?
De CD57 is bij mij al tijden laag en is de laatste tijd juist gestegen. Moet even denken hoeveel weken na de start het was. Ik denk een maand of 4 ongeveer. Als ik wat meer energie heb kan ik het wat preciezer uitzoeken.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Mijn ervaring van de voorbije 10 dagen

Merkelijk minder hoofdpijn ! Ik sta helder op en kan meer doen overdag tot een uur of 5, dan zet de hoofdpijn en suffigheid weer in en behelp ik mij met paracetamol.
Ik zat weer in de Banderolweek, en was ook gestart met de Smilax,
bovenop
De Burbur druppels en ik voel mij echt wat beter!

Vandaag start ik weer Samento, ik ga maar 2 keer 15 nemen ipv de 20 die ik daarvoor nam
want ik heb het gevoel dat mijn zwaar hoofd met de Samento samenhangt.
Of is het weer het licht en zonnetje dat ook zijn duit in het zakje doet zoals alle jaren
Enfin ik geniet er maar van .
Plaats reactie