Onwerkelijk gevoel . Wat er aan te doen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je kunt je hooguit 1 dag slecht voelen na inname ... O ja, ik had de eerste 3 dagen met een vergelijkbaar middel na inname duizeligheid oid, maar verder niets. En innemen een half uur tot een uur voordat je het licht uitdoet en dan niks druks meer.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Mmm, ik weet niet of het "dagelijks" ook zo stringent is als je het voor de slaap neemt? Want we merkten het allemaal blijkbaar direct op de slaap. Als je hogere niveau's moet opbouwen bij depressie dan werkt het blijkbaar wel zo.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Iets heel anders. Ik was iets voor mezelf aan het uitzoeken, maar ik moest zo sterk aan je denken… dat ik het toch wil vermelden

L Glutamine
Detox
Ammonia, a toxic substance, is a byproduct of protein digestion. Your body uses glutamine to remove the toxin from your body following its metabolism.
Lees verder Bron: Livestrong

During times of stress due to illness or excessive exercise, the body releases cortisol, which ultimately lowers glutamine levels Lees verder Bron: Livestrong
Levertest op basis van ureum
Ammoniak wordt gevormd door de eiwitstofwisseling. 80% van de ammoniak wordt door de lever omgezet in ureum, dat vervolgens via de urine wordt uitgescheiden. Bij patiënten met een ernstige lever insufficiëntie (verminderde functie), hepatic encephalopathie, komt de ureum in de bloedbaan terecht waar het vooral klachten veroorzaakt die te maken hebben met het centrale zenuwstelsel. Dit kan door middel van bloedonderzoek worden vastgesteld.
Lees verder Bron: chronische-vermoeidheidssyndroom
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmm. Ok zal eerst even op de Amitriptyline praten ;-)

Heb gisteravond genomen maar 2,5 maar super slecht geslapen. Een soort half wakker de hele nacht. Verdoofd maar absoluut niet slaperig.
Dus was quasi de hele nacht op.
Vandaag kan ik helemaal niks. Hopelijk krijg ik wat eten in de magnetron dan is er avondeten.
Moet hier wel even over nadenken of ik dit nu kan gebruiken. Ik was net iets wat van een draai aan het vinden. En wil dit middel nemen om mijn onwerkelijke gevoel te verminderen. Misschien moet ik wachten tot dat ik mij iets beter voel om zo'n middel te gebruiken.

Bella ik ga het bespreken met mijn huisarts. Gelukkig is ze wel behulpzaam met alles wat ik voorstel.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Rustig aan, sowieso!
Zeker niet alles tegelijk, maar het zou iets kunnen verklaren...

Heb zelf L Glutamine gebruikt in de tijd dat ik mijn fysieke belastbaarheid kon uitbouwen en heb er toen geen bijwerkingen van gehad.

Fijn dat je zo'n huisarts hebt, enne.. zeker overleggen, zou ik ook doen
als ik zo'n huisarts zou hebben :wink:

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ik gebruik sinds 3 dagen ook amytiptiline(10mg)De eerste dag voelde ik me een zombie,de tweede ging al iets beter en nu gaat het wel.
Maar ik begrijp dus dat 10 mg best een hoge dosis is om mee te beginnen.
Ben je al begonnen Grigor?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja vanacht 2,5 mg. Ben ook een zombie al een paar keer evenwicht verliezen. Niet erg prettig. Maar voornamelijk heel slecht geslapen.

Jij?

@bella :

Heb nog wat liggen volgens mij. Kan het proberen. Mijn darmen zijn een stuk beter in vergelijking met een tijdje geleden.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ja ook ik slaap nog niet echt goed,maar heb de amytriptiline meer voor de pijn gekregen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Josje,

Onwerkelijkheidsgevoel kan ook van Borrelia en co s afkomen heb ik begrepen...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja dat gevoel heb je ook als je griep hebt met een goeie koorts. Zo probeer ik het mensen altijd uit te leggen. En hoe vermoeider hoe heftiger.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ja klopt ik heb er ook vaak last van.Ik vind het een lastige klacht die je in je eigen wereldje laat belanden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, als je het gevoel had net je draai een beetje te vinden kun je mss beter even wachten. Het kan dat je idd vooral de eerste 3 dagen er last van hebt, dus dat zegt niet dat het zo blijft. Dat je niet echt hebt geslapen betekent dat je 5mg kunt proberen. Ik zou het zeker nog een keer een kans geven.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja behalve dat ik wat rustiger werd is het onwerkelijke gevoel nu sky high. Daar word ik niet vrolijk van. Misschien tijdelijk maar toch. Toch een beetje een watje :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Beetje watje, ik denk dat 't bij de dufheid hoort die je eerst ff kan hebben.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

@Josje.

Hoe gaat het met de Amitriptyline? Al iets van vooruitgang met slapen en onwerkelijk gevoel?

Groetjes Grigor
Plaats reactie