Onwerkelijk gevoel . Wat er aan te doen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Onwerkelijk gevoel . Wat er aan te doen

Bericht door Grigor »

Denk dat iedereen wel brainfog kent. Allerlei klachten die daaraan verbonden zijn. Zoals concentratie , vergeetachtig ....you name it .

Maar ik wou het eigenlijk hebben over het onwerkelijk(heids) gevoel. Net of je niet in je eigen lichaam bent. Soort zweven als je loopt. Soort droom . Zou er wel graag vanaf willen. :evil:

Carnetine helpt wel wat met licht en geluid . Ook ginseng . Chroom met de pieken en dalen van vermoeidheid. Maar niks echt om mij weer wat in het hier en nu te krijgen...
Ben zelf niet echt een fan van AD maar misschien is dat nu de enige mogelijkheid?
Heb toen het beter ging er weinig last van gehad. Maar nu met de terugslag is het heftiger dan ooit. En word daar dan ook weer gestrest van.

Iemand een idee??
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Ik merk bij mezelf dat het onwerkelijk(heids) gevoel bij mij ook weer steeds meer de kop op begint te steken. Niet onlogisch omdat ik laatst nog een poging heb gedaan om een infectie te bestrijden. Er gaat nog een poging volgen, maar eerlijk gezegd kijk ik nu al uit naar de darmreiniging daarna, omdat dat voor mij het enige is wat dat onwerkelijk(heids) gevoel kan doen afnemen of verdwijnen.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

bij mij heeft het met gluten, ook te kort aan adem en draaierigheid
Gast

Bericht door Gast »

gluten kunnen idd een werking hebben op de kleine hersenen, (zien/evenwicht/last van harde geluiden/niet scherp zien etc, ook onwerkelijkheids gevoel, tintelingen komt voor
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Had het als eerste gelezen bij Candida. Ik merk dat als ik geen suiker neem het wat minder is. Gluten zou kunnen.
Maar kunnen jullie zeggen dat het daar mee weg is. Of verminderd?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Bella je had het over je klei ding right?
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Yep!

Zowel een (al dan niet overwonnen) infectie als niet onderkende voedingsintoleranties (gluten, suiker bv) zijn oa bronnen voor vervuiling van het darmslijmvlies. Waardoor deze weer eerder gaat lekken en dit kan leiden tot infecties in je hele lijf; het gif verplaatst zich via de bloedbaan.
Begin augustus had ik een gevalletje acuut bijnier falen, dat gepaard ging met aanzienlijke pijnscheuten in mijn hoofd naast een zware algemene brainfog. Maand later stond ik weer helder in het hoofd en met twee benen op de grond, na een grondige darmreiniging met klei idd. Na zo'n reiniging worden, als je goed oplet, ook je voedingsintoleranties wat duidelijker, omdat je daarna weer een pure reactie van je lijf hebt. Maar he, dit alles op basis van eigen ervaring.

Groetjes Bella
Laatst gewijzigd door bellatordelux op 06 jan 2014, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hey Grigor, ik denk dat het ook te maken kan hebben met verminderde doorbloeding van de hersenen.
Het werd bij mij duidelijk getriggerd door chemische produkten. Dus bijvoorbeeld als ik 10 min in een auto zat (uitlaatgassen, vervuiling, ...), dan begon het landschap er als een tekenfilm uit te zien. Erg vreemd gevoel, alsof je toeschouwer bent geworden van je omgeving.
Ik had het ook telkens nadat er met de auto getankt werd of als ik in de buurt kwam van een roker/sigaret.

Het is met de tijd vanzelf overgegaan maar heb zoals je wellicht weet vanalles geprobeerd dus een duidelijke oplossing kan ik je niet aanleveren.

In tegenstelling tot jou heb ik me er nooit aan geërgerd. Het was er gewoon.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Het heeft zijn ups en downs. Ik had het voornamelijk als ik bewogen had of inspanning had geleverd. En hoe sterk de M.E. dan was/is hoe langer het blijft.
Nu zit ik in een heftige terugval en is dat gevoel er continue. Inderdaad visueel is erg sterk aanwezig.
Het is eigenlijk hetzelfde als hoe je dingen ziet als je koorts hebt.
Ergens hoop ik dat er een supplement is of wat dan ook die het kan verminderen want dit belemmerd alles wel nu op het moment.
De klei is zeker iets wat ik ga proberen en toch suikers en Gluten natuurlijk.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bij mij is dat absoluut verbeterd door b12.
Ik wissel hydroxo af met methylcobalamine.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmm ja nam ik ook. Moet ik ook maar weer eens mee beginnen. Maar naar de dokter gaan is niet zo super. Zal zelf moeten prikken dan. :-({|=
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

marlène schreef:Hey Grigor, ik denk dat het ook te maken kan hebben met verminderde doorbloeding van de hersenen.
Hoi Marlène,

Dat speelt ongetwijfeld mee, maar doet me denken aan de volgende uitspraak:
"When blood flow to the heart decreases sufficiently,
the organism has an increased risk of death.
Accordingly, the human body operates in part with pressoreceptors
that protect and maintain heart blood supply.
When blood flow decreases,
pressoreceptors decrease blood flow to noncardiac organs
and shunt blood to the heart to maintain life.

This, of course, robs those areas of the body
that are not essential for maintaining life,
and means the brain, muscles and peripheral circulation
are place in physiological autonomic failure in these patients.
"

Dr. Byron Hyde
En ik zie hier een link naar de hibernatie van de hypothalmus (Dml), die alles op alles zet om het lijf te laten overleven.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Het verklaart wel veel inderdaad.

Mijn vrienden blijven toch maar doorzagen over of het niet psychisch is . Mag van mij maar zover is er van die kant ook niet echt een oplossing.
Gast

Bericht door Gast »

grigor, heb je verder ook poblemen met je darmen?(dit ivm de gluten)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja zeker...fructose malabsorptie en lactose intolerantie en gluten officieel niet maar kan natuurlijk zeker. Word er wel vermoeider van. Vandaag glutenvrij brood gegeten zonder suiker en lactose en nog niet veel vermoeider.
Plaats reactie