Iemand ervaring met MSM

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met MSM

Bericht door Grigor »

Lees veel goeds over dit middel maar kon weinig vinden op dit forum. Of
niet goed gekeken.

Anyways schijnt goed te zijn tegen pijn en helpt ook bij vermoeidheid. Sneller recupereren.

Klinkt allemaal mooi maar toch even navragen wat men er hier van vindt.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Iemand ervaring met MSM

Bericht door kaki »

Hoi Grigor
Ben net een paar weken begonnen met het slikken van MSM. Kan er nog niet veel over zeggen.
Ik slik ook al veel andere supplementen; de combinatie lijkt me wel goed te doen, maar ik weet niet precies wat wat doet.

nou ja.. erg veel nuttige informatie dus :lol: sorry :wink:
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met MSM

Bericht door Grigor »

Haha. Is al goed te horen dat je er niet slechter van bent/wordt.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met MSM

Bericht door Grigor »

OK vanavond eerste keer dat ik het slik. Kleine dosis van 500 me. Voel me nog even vaag als normaal. Maar het lijkt wel of uitrusten wat meer zin heeft. Normaal voelt liggen even zwaar als rondlopen bijna.
Interessant gevoel.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Iemand ervaring met MSM

Bericht door zeeman »

Grigor schreef:Lees veel goeds over dit middel maar kon weinig vinden op dit forum. Of
niet goed gekeken.

Anyways schijnt goed te zijn tegen pijn en helpt ook bij vermoeidheid. Sneller recupereren.

Klinkt allemaal mooi maar toch even navragen wat men er hier van vindt.
Hé, ben ik weer :lol:

MSM heb ik vaak gebruikt. Soms knapte ik er echt snel van op, andere keren deed het niet zoveel. Heb er een boek over gelezen van een expert op dit vlak.

http://www.amazon.com/MSM-Definitive-Gu ... ywords=msm

Een van de kernpunten uit zijn boek is dat MSN vaak een trage werker is. hij behandelt mensen dan 1,5 jaar ermee, en dan vaak met een dosis van 8 gram per dag. In zijn boek veel beschrijvingen van mensen mer reuma en andere ziektes die er wel degelijk van opknappen. Zou wel met een deskundige zoiets bespreken als je een hogere dosis wilt. Mijn vader heeft ook MSN pillen en hij zegt dat ie het altijd snel voelt werken als ie last van gewrichten heeft. Hieronder een aardig verhaal dat ook onderbouwd is met wetenschap.

http://www.naturafoundation.nl/monografie/MSM.html

Ben benieuwd of het werkt voor je!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Iemand ervaring met MSM

Bericht door danny1964 »

Dag Grigor


Ik gebruik ook MSM en ik koop het in poedervorm. Pillen 500 mg hadden weinig of geen resultaat, nu neem ik regelmatig een dosis van 5 gram en dat geeft verlichting.
Maar het is en blijft een supplement , dus geen wondermiddel

Groeten
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Iemand ervaring met MSM

Bericht door Grigor »

Ja ik zit nu ook aan de 5 MG. Ik denk inderdaad dat het wel helpt . Ik denk dat ik nog een tandje hoger ga er mee.
Plaats reactie