Darmproblemen, voedselallergieen enz.

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eigenlijk denk ik dat als je een kruid of specerij in grote hoeveelheden gaat nemen, dus als med, je 't beter biologisch kunt kopen ... Normaal eet je zoiets maar in kleine hoeveelheden.

In 'Besloten topic's' kunnen we wel een A'dams oproepje plaatsen.
Life smells...
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Mijn 2e postje hier en direct verklaar ik het nood-boodschappen-systeem voor geopend!

Vandaag kwan ik namelijk toevallig langs mijn favoriete toko en heb spontaan een extra doosje Geelwortel ingeslagen. Grigor, ik stuur je straks een PB-tje.

We kunnen dit onderwerp inderdaad beter verplaatsen, zal eens kijken.

Groet, Willemijn
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik heb nu weer het gevoel dat mijn darmen te traag werken, als een motiliteitsstoirnis van de darm. Heb ik wel vaker, maar het neemt nu weer toe... Last van.

Is dit herkenbaar, wat doen jullie ermee?
(Heb errug weinig zin om zo'n ... arts te bezoeken. Dan ligt het vast weer aan mijn eten of te weinig beweging. Terwijl, toen ik voor het eerst deze klacht kreeg ik nog volop danste en veel dronk en vezels at. Nog steeds trouwens, dat laatste dan.)

Visser denkt wel aan doorbloedingsproblemen bij de darmen, het lijkt mij meer tgv een neurologisch falen?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lulu,

Misschien is het een idee om je darmen (slijmvliezen) eens te reinigen...?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Daar geloof ik niet zo in. Wel in uitkijken met voedsel, maar "reinigen" van de darm kan niet. Er moeten nu eenmaal allerlei organismen in de darm aanwezig zijn.
Net als toen ik de colonoscopie kreeg, werd er ook door deze en gene gedacht dat het goedje wat je van te voren drinkt de darm reinigt. Nu ja, het wordt wel gereinigd van de zichtbare troep, maar de rest blijft aanwezig (incl. de dientamoebe). Evenveel last ervoor als erna.
Beetje een naïef begrip, dat "reinigen". Klinkt wel lekker, als je er in geloofd.

Ik denk dat de oorzaak in een verminderde motiliteitsstoornis ligt door neurologisch falen. Ga mss weer even aan de kefir. Dat pakt natuurlijk ook de oorzaak niet aan.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het komt sowieso veel voor bij ME. Je zou eens kunnen proberen heel weinig granen te eten, het schijnt dat dat soms juist kan helpen ipv het idee van veel vezels in de vorm van granen te moeten eten. Fruit en groente hebben trouwens veel meer vezels.

Als we de oorzaak wisten van al onze verstoringen zouden we precies weten wat ME veroorzaakt ..
Neemt niet weg dat alles wat we kùnnen uitzoeken natuurlijk goed is.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je kunt ook lijnzaad (heel) proberen.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Bevat lijnzaad niet "harde" vezels?
Dat kon ik vroeger wel hebben, nu moet ik het van de oplosbare hebben, gesmoorde groente enzo. Heb wel wat gedroogde pruimen en dadels gekocht!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Lijnzaad heel blijft heel als je het niet vermaalt, dus ik denk niet dat je last van die vezels zult hebben. Maar het slijmerige ervan kan speciaal bij constipatie helpen, schijnt het, onvermalen juist het meeste effect.

Eet je al weinig granen dan (ivm 'harde' vezels)?
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Nee ik at altijd veel vezels, en bak nu mijn eigen volkoren spelt brood, soms eet ik havermout. Veel groenten, soms fruit. En nu dus pruimen en dadels.
Ik ben nu wat zieker, het lijkt of ik een ontsteking heb (denk geen koorts), voelt als een licht onstoken darm?? Nu, mss is het wel een virusje van voorbijgaande aard.
Kreeg ook een rode vlinder in mijn gezicht, rode wangen + neus (haha lijkt wel opgezet die neus*). Had ik ook toen ik last van tandvlees had.
Afwachten of het wegtrekt, anders presenteer ik buik aan huisarts.

*en het is al geen bescheiden exemplaar
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Lutje, ik weet niet anders dan dat die uitslag op LE (lupus) wijst ... Tandvleesklachten passen er ook bij en dat je je nu slechter voelt. Jee, lu, dus dit is (pas) de 2e keer dat je die uitslag hebt? Ga maar gelijk naar de HA, kan-ie het meteen zien, belangrijk, en uitsluitsel geven. Ik hoop niet dat je erg schrikt:-(

Als het zo is, dieet kan goed helpen schijnt het. Marlène weet er ook alles van. Ik bedoel, veel meer:-)
Laatst gewijzigd door asje op 02 feb 2014, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ja, had ik ook gelezen...
Maar ook tegen SLE bestaat geen behandeling, alleen maar middelen die ik om vele redenen niet graag zou nemen...
Ik zal het wel meenemen als ik visser nog te spreken krijg...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gast

Bericht door Gast »

nou, als het sle is dan kan het echt wel veel erger worden dan nu als je er niks aan laat doen, de sle vlinder en last van tandvelees(aften/ontstekingen) passen idd bij lupus
ik ken iemand die ligt nu op de ic met een darminfarct en misschien een blijvende stoma
ik wil je echt niet bang maken lulu, maar ben je wel eens getest op ana/anf factor in je bloed?
anders naar een reumatoloog?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je hebt SLE en (C)LE, je kunt ook alleen de huidvariant hebben, (C)LE dus.

Gewoon als eerste morgen naar de HA, die moet 't zien.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik heb geen durf en energie meer voor welke arts dan ook. Ik zie dat niet zitten, weer zo'n trektocht langs die idioten.
Ik ga gewoon naar mijn werk morgen en ga door tot ik er bij neerval. Andere opties zijn er niet.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie