Chroom

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Chroom

Bericht door Grigor »

Wie gebruikt dit eigenlijk?

Ik heb het vandaag gebruikt. Eerst voelde ik me wel lekker op een bepaalde manier maar nu in de avond toch wel weer gewoon super moe
Had het gevoel dat het me helderder maakte.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heb Solgar 200 gebruikt. Misschien morgen maar een kwartje. Was toch wel wat intens.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Chroom

Bericht door Grigor »

Niet allemaal tegelijk \:D/
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Grigor schreef:Gebruik niet veel hoor. Wel heel veel geprobeerd. Gebruik nu Carnitine, Seriphos en vandaag Chroom geprobeerd.
Uhhhuh:

Hoi Grisha,

Lees en huiver:
Chromium Polynicotinate Dangers Bron: livestrong

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja die had ik al gelezen. Had echter ook een ander artikel gelezen dat dat over enorme hoeveelheden ging . Maar goed.

Heb jij het zelf nog nooit geprobeerd Bella?
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Grisha,

Ik geloof ook maar beperkt in het gebruik van supplementen,
maar dat is een ander verhaal.

Chroom heb ik nooit afzonderlijk genomen, maar ....
ik neem al jaren dagelijks een algemeen natuurlijk mineralensupplement
en daar zit oa chroom in. Hiermee krijg ik al 85% adh binnen.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmm ok. Nou ja wacht nog even netjes als er nog iemand anders er ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
CanAfbeeldingAfbeeldingGrisha?
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hahaha....psies :-)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Dag 2.

Ben nu op ( zitten op de bank ) sinds 10.30. Pretty amazing.
Minder last van enorme honger en minder een dip als ik hongerig ben en minder last van geluid en licht.
Uiteraard is dit verre van hoe het zou moeten zijn maar het is wel enorm na zo veel weken dit te kunnen doen.
Ik verwacht een vette klap maar goed.

Heb trouwens maar een kwart van de chroom kapsule genomen . 200 was te veel . Kwartje doet het goed.

En moet ook toegeven dat ik makkelijker in slaap viel en voelde me zelfs 5 minuten quasi uitgerust na het slapen. Met nadruk op 5 minuten.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Chroom wordt gebruikt door diabetici en mensen met suikerschommelingen. Als mijn geheugen goed is, heeft Diederik het ook eens geprobeerd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klopt inderdaad Marlene. Blijkt dat veel M.E. patienten Hypoglykemie hebben. Of inderdaad de schommelingen .
Verklaart wel veel. Lost de M.E. niet op maar misschien zal dit wel helpen met het niet van mijn bed kunnen komen .
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Chroom

Bericht door zeeman »

Grigor schreef:Klopt inderdaad Marlene. Blijkt dat veel M.E. patienten Hypoglykemie hebben. Of inderdaad de schommelingen .
Verklaart wel veel. Lost de M.E. niet op maar misschien zal dit wel helpen met het niet van mijn bed kunnen komen .
HoiHoi, had zo'n 1,5 jaar geleden last van extreme honger. Werd er niet goed van. Chroom-picolaat is wat het werk deed. Kreeg de tip van mijn therapeut. Het is nodig om een signaaltje naar de hersens te geven dat je genoeg hebt. Ook hebben de receptoren van de cellen het nodig om de suikers naar binnen te krijgen (als ik het goed heb). Ik had toen ook vaak lage suikerspiegel. De hypo's gingen snel weg na het gebruik van chroom. Het zorgt ervoor dat de suiker dus ook echt in je cellen komt. Heb het nu niet meer nodig.

Wat je nog als extra kunt proberen is acetyl-l-carnitine. Dat spul zorgt er weer voor dat vetzuren (vetten) makkelijker in je cellen verbrand kunnen worden. Ze geven dus zelf geen energie, maar maken meer energie vrij doordat je vetten makkelijker verbrandt.

http://naturafoundation.nl/monografie/A ... itine.html

Wat je ook eens kunt proberen om meer energie te hebben is magnesium. ik heb een artikel geschreven vandaag over het hoe en waarom en ook hoe je dit makkelijk binnen kunt krijgen:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-9186.html

Magnesium is echt zoooooo belangrijk voor je energiehuishouding.

Succes!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Chroom

Bericht door Grigor »

Slik het allemaal al heheh maar dank je . Erg lief. Jammer genoeg lukt het me niet echt hoger te gaan met de chroom dan 50 . Misschien moet ik het in de avond nog eens nemen. Hoe veel neem jij?
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Chroom

Bericht door zeeman »

Grigor schreef:Slik het allemaal al heheh maar dank je . Erg lief. Jammer genoeg lukt het me niet echt hoger te gaan met de chroom dan 50 . Misschien moet ik het in de avond nog eens nemen. Hoe veel neem jij?
Laatste tijd heb ik het niet echt meer nodig. Toen ik het wel gebruikte nam ik ze van Biovitaal. Dat is Super GTF Complex met 200 mg. chroompicolinaat en nog enkele andere hulpstoffen. Ik heb ze wel nog staan, af en toe neem ik er 1 preventief.
Plaats reactie