Minder klachten in ander klimaat/op vakantie met lotgenoten?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bijna 25 jaar.
Life smells...
Gebruikersavatar
roversdochter
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2014, 10:20

Bericht door roversdochter »

Wauw, dat is vreselijk lang! Mijn diagnose kwam ook heel laat pas, twee jaar geleden nog maar. Inderdaad marco, een rotziekte!
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

20 jaar ME

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
haitaka
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:02

Bericht door haitaka »

Ik ben bewust dat het met anderen veel slechter gaat en het hangt van persoon tot persoon af. Zoals ik bij voorgaande post omschreef was dit nog optimistisch en is het veel complexer. Ik ben nog in staat om grotendeels voor mezelf te zorgen en zou nog op vakantie kunnen gaan. Maar het ligt ook moeilijk, gezonde mensen kunnen even goed alleen aangezien je weinig aan me hebt. Hetgeen ik waarvoor ik vrees is de verplaatsing, niet het 2 weken in de zon (schaduw) liggen. Ik breng meeste van de tijd door in een rustige omgeving, drukke plaatsen met veel prikkels zoals een plaats waar 10 mensen doorheen praten is al om gek te worden. Doe daar dan midden in de nacht opstaan, vliegveld, stukje bus erbij en de kans is groot dat ik al een wrak ben tegen ik in het hotel ben. Om die reden verkies ik de natuur waar je elke dag opnieuw rust vind. Het fysieke is nog een ander iets...

Het is steeds een dilemma, van steeds thuis te zitten word je ook niet gelukkiger. Ben België wat moe gezien. Maar met gezonde mensen op reis werkt ook niet altijd, ofwel ergeren ze zich aan u of moet ik steeds redenen geven waarom ik niet iets kan doen. En in men eentje vind ik er niet veel aan, het is niet dat je heel de tijd alleen wilt zijn. Gewoon proberen doen zoals het kan.

Tenslotte, ander klimaat kan zeker niet slechter zijn. De luchtkwaliteit is belabberd hier, iets zegt me dat dit niet gezond kan zijn.
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Binnen 2 weken hebben wij een reis gepland naar Santorini, Griekenland. De schrik zat er al een tijdje dik in hoe dat me zou lukken. Na het lezen hier kijk ik er toch iets meer weer naar uit. Heb nog steeds wel schrik dat de verplaatsing me zwaar gaat vallen, maar ik ben benieuwd of ik me echt ga anders voelen door het andere klimaat.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben jaloers. In het slechtste geval een paar dagen bijkomen van de reis, maar dan genieten wsl!
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben een week naar kreta geweest, pas geleden
bij boeken heel enthousiast, maar richting vertrekdatum vroeg ik mij af hoe ik dat ging redden..
de reistijden waren prima, maar omdat je toch zo, n 2 uur voor vertrektijd op vliegveld moet zijn, de reis zelf, de bus naar hotel, ben je toch een 10! Uur onderweg
maar...eenmaal daar is het toch genieten, lekker weer, omgeving, aanschuiven bij buffet....
En het was al weer jaren geleden..
heb wel op gelet op, locatie, dicht bij strand, winkeltjes etc, rolstoel mee, ook in vliegtuig, wel aangeven meteen bij boeken

en idd regelmatig rusten
fijne vakantie matt!
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

heel veel genieten Mat,
tussen door veel bijtanken.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie