You Know Youre a ME/CFS Patient When...

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Annac,

1% van de populatie zou CVS hebben; zolang Lyme hierbij niet (goed?) wordt uitgesloten klopt de telling m.i. (structureel) niet...

Groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Bericht door kiwietje »

OT:
-Als je automatische horloge (die draait op bewegingen van je arm) dood valt terwijl je hem draagt, omdat je je arm niet genoeg beweegt
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@annac Kijk maar eens in het archief van Twisk, meerdere mensen hebben het Nijmeegs onderzoek onderzocht, ik heb het al vaak genoemd.

'CVS' is door CDC-artsen bedacht, Vercoulen ea hebben dat overgenomen.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

jij wint dit topic NU al kiwi :D

-dat je een mínímaal klusje te doen hebt (aan site) en je zo blij bent (net als mensen met een baan!) dat je je erop stort alsof de deadline 5 dagen terug was.. *uithijg*burnout-in-the-making*maar dan weet ik waar ik moet zijn wat therapie betreft*verderverveel*
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

- je Karnofsky-score lager is dan de kankerpatiënt waar je voor wilde mantelzorgen…

(dit is een score van 0 (=dood) tot 100 (=kerngezond) ontwikkeld voor kankerpatiënten om aan te geven hoe ziek/gezond ze zijn. Wordt soms ook voor andere ziekten gebruikt,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karnofsky-score)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

...je niet meer zeker weet of, en waarom 1+1 2 is.
Life smells...
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

- je Asje wilt gaan uitleggen waarom 1+1=2, en dan per ongeluk typt: 1+1=0

- je het volgende typt:

1+1=2 is wiskunde, en alle wiskunde bestaat louter en alleen uit afspraken van mensen onder elkaar.
We hebben als mensheid met z'n allen afgesproken dat er een verzameling elementen is die we 'de hele getallen' noemen, en dat 1 en 2 daar deel uit van maken.
Er is verder afgesproken dat er diverse operatoren zijn, zoals +, -, *, /
En bij de operator 'plusteken' hebben we afgesproken dat de uitkomst '2' is. Als er afgesproken was dat bij de operator + de uitkomst van 1+1=5, dan was dat zo geweest.

… en je jezelf dan bedenkt dat je niet zo nerdy wilde over komen... :roll:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

als je dit topic leest.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha willemijn, dank voor je uitleg, dat waardeer ik wel, maar die kennis had ik wel; ik praat over m'n eerste allerziekste tijd waarbij de cognitieve klachten deze vormen aannamen. Dus luciferhoutjes neerleggen, zoals een peuter leert, en zien dat 1 houtje en nog 1 houtje echt 2 houtjes zijn.

Zelfs hier wordt dit al een misverstand, kun je nagaan hoe dat in de buitenwereld is; ik vertelde ditzelfde eens aan een intimus en die deed duidelijk veel moeite z'n lachen in te houden, dacht dat ik helemaal gek geworden was:-(

Je weet dat je een ME-patiënt bent als... niet als je een gebrek aan kennis hebt, maar een gebrek de kennis nog te begrijpen.
Life smells...
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Haja Asje, ik begreep wel dat je op school rekenen/wiskunde hebt gehad en dat het over zware cognitieve ellende ging, maar ik kon het tóch niet laten erop te reageren.

Zelf had ik zoiets meegemaakt toen ik op het dieptepunt van mijn Reactieve Hypoglycemie-aanvallen (dus nog voor ik Glucobay slikte) niet meer wist wat toch die vrolijke kleurtjes van het stoplicht ook al weer betekenden. Nogal gevaarlijk als je op een van de drukste kruispunten van Amsterdam staat...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

-je niet meer weet wat de laatste keer was dat je op een druk kruispunt stond (wat in ons geval dus best eergister kan zijn geweest :wink:)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Gaat ver hè, die cognitieve klachten, ik bedoel, serieus.

Maar we zijn gewoon gek hoor, hysterici.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

-je je idd enigszins out of the box-druppels, om te proberen of ik nou zo placeboövergevoelig ben of dat het echt iets doet, aan de straatstenen/MEpatienten niet kwijt kan
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je text is onbegrijpelijk ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

oh gewoon heb alternatief spul dat bij mij werkt maar wacht wel tot ik daadwerkelijk beter ben voor ik 't aan anderen ga opdringen
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie