You Know Youre a ME/CFS Patient When...

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Dat kan ik niet precies uitleggen...

Als ik een slechte dag heb, heb ik hoofdpijn en/of een soort van druk die in mijn achterhoofd, net onder de schedel het ergst is.

Ik weet niet waar het vandaan komt, zijn het mijn hersenen die op springen staan? :-)
Het meest logische is natuurlijk dat de spanning vanuit mijn nek komt en in mijn achterhoofd tot uiting komt waar de spieren aanhechten aan het bot...

Heeft niemand anders daar last van?
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

jawel :) 8ste van onderen is van mij
door de vertaling staat het er een beetje raar maar bedoelde met "gelijk erna" na de antibiotica/antiviraal spul, maar misschien bedoel jij wel meer een raar soort hoofdpijn? ploppen je oren er ook bij?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Bij mij heeft het in ieder geval niets met antibiotica of antivirale middelen te maken, want het is al heel lang geleden dat ik dat nog heb moeten nemen.

Het gevoel van die ballon in je hoofd herken ik wel, die heb ik al vaak stuk willen prikken :lol:

Koorts heb ik zelden, en misselijk en duizelig ben ik ook niet zo dikwijls, hoewel ik er in de beginjaren wel vaak last van had.

Ik ben de laatste jaren eigenlijk niet meer zo vaak 'ziek' maar in het begin had ik de ene keel- en/of oorontsteking na de andere.

Mijn oren ploppen niet :wink:, maar ze piepen wel van 's morgens tot 's avonds. Dat was bij mij eigenlijk zowat het begin van alles, die oorsuizingen.
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

~ je er bovenop springt als iemand iets vergelijkbaars (maar toch niet helemaal wat ik bedoel geloof ik Nona ;p) vermeldt
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
littleliske
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2014, 15:14
Locatie: Antwerpen

Bericht door littleliske »

- Dat het idee een gigantische naald tussen uw ribben te steken om de pijn er uit te trekken een bevredigende gedachte is i.p.v. beangstigend...

- Als je alle verschillende gradaties van vermoeidheid kent, behalve de afwezigheid ervan.

- Dat je zo bang bent ziek te worden van een uitstap, dat je er ziek van wordt.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

littleliske schreef:- Dat het idee een gigantische naald tussen uw ribben te steken om de pijn er uit te trekken een bevredigende gedachte is i.p.v. beangstigend...

- Als je alle verschillende gradaties van vermoeidheid kent, behalve de afwezigheid ervan.

- Dat je zo bang bent ziek te worden van een uitstap, dat je er ziek van wordt.
Oei, die laatse zin moet je maar niet laten horen aan de oren maffia. Die zullen je positief denken willen leren, nl!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

over de (oren)maffia gesproken; - je al een halve ochtend na dit lezen in jezelf "anderhalf miljoen...an-der-half-mil-joen....anderrrrhalf....voor onbegrepen klachtjes voor je uit ligt/zit/hangt te mompelen :roll:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

soof schreef:over de (oren)maffia gesproken; - je al een halve ochtend na dit lezen in jezelf "anderhalf miljoen...an-der-half-mil-joen....anderrrrhalf....voor onbegrepen klachtjes voor je uit ligt/zit/hangt te mompelen :roll:
Ha, dank.

Soof, had je dit al gezien?

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-9291.html

Ze komt vanavond a/h woord als hoofdgast op radiio 5 bij Kennis van Nu. Maar de 30 % ME-ers zullen maar mondjes maat genoemd worden, wederom tussen wal en schip vallen, tenzij ze intussen geleerd heeft. Maar zij is natuurlijk aangezocht om die andere lastige 70 % mores te leren.

Tja, cijfers/massa's tellen.

Zou het ons lukken te reageren op artsennet???
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

e-MC Abonnement 1 gebruiker: kosten € 117,50 (lukken wel, het ervoor over hebben; nee ;))
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

soof schreef:e-MC Abonnement 1 gebruiker: kosten € 117,50 (lukken wel, het ervoor over hebben; nee ;))
Nee, tuurlijk niet!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hahaha dan wordt je hoogleraar psychosomatiek, hoogleraar hoop kul en nonsense dus, en dan bezig je volkomen onzinzinnen als:
‘In mijn visie heeft elke klacht een fysiologisch substraat en een belevingscomponent. Alleen de balans tussen beide is niet altijd hetzelfde.’
Jeee, laat mij maar hoogleraar worden!!!
Een mond vol leugenachtige halve frases is blijkbaar genoeg.

http://medischcontact.artsennet.nl/actu ... um=twitter
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zou het een zwàre studie zijn, 'kul en nonsens'?

Eén derde tot de helft van de mensen die bij de HA komen valt er onder, aldus deze deskundige.

Maurice de Hond: één derde heeft iets serieus'/ernstigs en wordt bij de HA weggestuurd met iets 'psychisch'.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lulu en @Asje,

Als ME officieel erkend wordt kan de voorgeschreven behandeling van CGT/GET niet langer gerechtvaardigd worden denk ik..

Hoe groot is de kans dat het erkend wordt op korte termijn?

Een hersenpanontsteking "behandelen" met bewegingstherapie....mmm
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ja ben ook erg benieuwd naar het ontstekingsonderzoek.
Ff andere topic over aanmaken...
Tja die Maurice is blijkbaar een klokkenluider.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

We kunnen ook hopen dat hoogleraar kul en nonsens het kaf van het koren uiteindelijk definitief kan gaan scheiden en de ME groep verlost uit het "aanstellershokje".

Het is haar geraaien ook, hoor, zo denk ik wel. Dat is haar verdomde taak!

Gisteravond tijdens het nogal slappe interview brandde ze zich niet aan koud water.

Wel vond ze de op een na slechtste uitspraak van een HA naar een patient met cvs klachten die meende ME te hebben het antwoord, dat hij daar niet in geloofde.

Het slechtste wat ie kon zeggen was dat zo'n patient helemaal gezond was.

Nou, is dat niet hoopvol?????

(Zei annac, nog steeds wantrouwend....Want ik ben natuurlijk niet helemaal ongeschonden gebleven nadat ik zo afgescheept ben na mijn brief

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#212791

aan haar/hun. Want de volgende stap van de HA is dat patient naar de psychiater gestuurd wordt, immers? Beweren dat je internationale bio-medische onderzoeken na pluist en daar in een interview niks over zegt, maakt nog eens extra wantrouwend. En bovendien de Lyme connectie buiten beschouwing laat)

Ble`e`e`e`e`e`e`

Over welk ontstekingsonderzoek hebben jullie het?
Plaats reactie