Top 100 - beste ME citaten

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Top 100 - beste ME citaten

Bericht door lulu »

Plaats hier de uitspraken van artsen, onderzoekers, patiënten en anderen die indruk maken, inzicht verschaffen, er toe doen.


Om af te trappen, met dank aan kaki, een citaat van Dr. Nigel Speight, former Consultant Paediatrician:

“M.E. sufferers deserve a medically led service, with the authority to make a definitive diagnosis of ME. The service should be staffed by doctors who can tolerate the severity of some cases and their own feelings of impotence when confronted with them, and not feel duty bound to ‘cure’ their patients somehow. Currently there is no curative treatment available. Patients quite accept this and it is often the doctors who find it difficult, and thereby fall into the trap of the ‘Therapeutic Fallacy’ whereby they can’t accept the failure of their treatment regimes. This can lead to them rejecting their patients – or even worse, blaming the patient or their family for the failure of their treatment.”
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Top 100 - beste ME citaten

Bericht door kaki »

Oh haha.. dat ideetje dus Lulu. Zeker een goed idee!
Er staan al veel goede uitspraken op deze site steeds.. heeft het zin die hier ook te noemen? (veel staan er ook al in de 'glossy').
Maar misschien wel leuk en goed allerlei citaten eens echt te verzamelen.

Moet er nu toch één noemen natuurlijk :) .. deze zag ik net hier op de site:

"We zijn het er voor eens en altijd over eens dat CVS (CFS/ME) een biologische achtergrond heeft. CVS (CFS/ME) is een aandoening zoals Alzheimer, MS of Parkinson: we kennen de symptomen, we weten in welke gevallen welke behandelingen werken of de ziekte vertragen, maar we kennen de exacte oorzaak nog niet. Dat mag echter niemand meer het argument geven dat CVS (CFS/ME) een niet objectiveerbare aandoening is."
Dr. W. Reeves
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Top 100 - beste ME citaten

Bericht door lulu »

Ja ook een goede, dank kaki!
En het is zeker de "bedoeling" dat ook de op ME-gids al genoemde citaten hier een plaats krijgen. Bij elkaar verzameld. Als me lukt, ga ik ook nog wat grasduinen, hier en elders.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

"Myalgic Encephalomyelitis is not depression.
Myalgic Encephalomyelitis is not hysteria.
Myalgic Encephalomyelitis is not a conversion disorder nor is it a somatization disorder.

Myalgic Encephalomyelitis is an acute onset diffuse injury of the brain.

Psychiatrists should not ever be placed in charge of diagnosis and treatment of M.E. patients.
It is simply not their area of expertise and their meddling has at times caused great harm to M.E. patients. "
Dr. Byron Hyde
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Misschien de topic titel ook even in het engels veranderen :wink: :roll:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gast

Bericht door Gast »

ik vind alles in het nederlands ook goed hoor lees:beter....
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik zal wat proberen, mbv Google translate en en beetje van mezelf, waarbij de vraag is of alle nuances wel goed overkomen:

"ME patiënten verdienen een medisch geleide dienst, met de bevoegdheid om een ​​definitieve diagnose ME te maken.
Deze dienst zou moeten worden bemand door artsen die de ernst van sommige gevallen en hun eigen gevoelens van onmacht kunnen verdragen wanneer ze geconfronteerd worden met hen, en die zich niet verplicht voelen hen op één of andere manier te "genezen".
Momenteel is er geen genezende behandeling beschikbaar. Patiënten accepteren dit min of meer, het zijn vaak de dokters doe dit moeilijk vinden en die zodoende in de valkuil van "therapeutische drogredenen" vallen, waardoor zij zich niet kunnen neerleggen bij het falen van hun behandelingen.
Dit kan leiden tot afwijzing van ME patiënten -of erger nog, het beschuldigen van de patiënt of zijn familie voor het falen van hun behandeling."

Dr. Nigel Speight
Laatst gewijzigd door lulu op 24 nov 2013, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

En ook deze goede van Bella -dank!-:

"ME is geen depressie,
ME is geen hysterie.
ME is geen conversiestoornis, noch is het een somatisatiestoornis.

ME is een acute, diffuse hersenaandoening.

Psychiaters mogen nooit verantwoordelijk worden gesteld voor diagnose en behandeling van ME-patiënten. Het is simpelweg niet hun vakgebied en hun bemoeienissen hebben bij tijd en wijlen tot grote schade bij ME-patiënten geleid."

Dr. Byron Hide
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

"Standard treatment is offered, it is cognitive behavioural therapy, learn to think differently about your illnes, and if you do you get better-
graded exercise, you need to exercise, do your exercise and build it up and you get better, and I will give you antidepressants to take to help you- well, that is psychiatry.
And that is a psychiatric treatment which is an offer from the clinics and is is an offer from most general practicioners.

And it is a lie. There is no other word for it. It is an untruth, it is a lie."

Professor Malcolm Hooper

Waarbij ik wel onzeker ben of ik het woord "an offer" en "offered" goed heb verstaan....
Weet iemand wat hij hier zegt?
http://youtu.be/qCW_ttYmCzI
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

"Standaard behandeling wordt aangeboden, en dat is cgt, leer om anders te denken over je ziekte, en als je dat doet word je beter-
graduele oefentherapie, je moet oefeningen doen, doe je oefeningen en bouw dit uit en dan word je beter, en ik zal je wat antidepressiva geven om je te ondersteunen,- welnu, dat is psychiatrie.
En deze psychiatrische behandeling wordt geboden door de klinieken/ziekenhuizen en via huisartsen...-

...en het is een leugen. Er is geen ander woord voor. Het is een onwaarheid, het is een leugen."

Prof. Malcolm Hooper
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

De laatste jaren verscheen explosief veel medische literatuur over ME/CVS en FM
dat het zelfs moeilijk wordt om te volgen.
Ondertussen leidde de verminderde publieke aandacht voor ME/CVS/FM ertoe
dat patiënten zich verlaten en geïsoleerd voelen,
vooral omdat de meeste medici niet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.
Sommige patiënten voelen zelfs een verslechtering van het medisch klimaat
met een verhoogde verwaarlozing en minachting voor hun ziekte.

Dr. David Bell
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

"M.E., the most prevalent and devastating disease your doctor has never heard of."

ME, de meest voorkomende en verwoestende ziekte waar uw arts nog nooit van heeft gehoord.

Uit "Canary in a Coalmine", kanarie in de kolenmijn.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

lulu schreef:"M.E., the most prevalent and devastating disease your doctor has never heard of."

ME, de meest voorkomende en verwoestende ziekte waar uw arts nog nooit van heeft gehoord.

Uit "Canary in a Coalmine", kanarie in de kolenmijn.

Haha bedankt voor het vertalen Lulu :roll: :wink: Hoeft niet extra voor mij hoor! Je bent er dan maar druk mee. Ik kan best wel wat engelse tekst lezen maar als het in medische termen overgaat dan wordt het echt #-o :-s

Haha een kanarie in de kolenmijn, wat doet die kanarie daar dan!!! :wink: En ik elke keer maar denken/lezen een kanarie in een kooi!!!! Omdat wij ME patienten ook in een kooi leven met ramen dan!!! Zo zie je maar weer hoe iemand iets kan lezen/interpreteren. :roll:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Kanaries werden/worden in kolenmijnen gebruikt om mijngas op te sporen. De mijnwerkers zelf merken het gas pas op als het te laat is. Het vogeltje ook, maar eerder dan de mens. Oftewel als het kanarietje van zijn stokje lazerde moest je je als mijnwerker uit de voeten maken, want dan was er mijngas. Het beestje had dus een signaalfunctie.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

luipaardje schreef:Kanaries werden/worden in kolenmijnen gebruikt om mijngas op te sporen. De mijnwerkers zelf merken het gas pas op als het te laat is. Het vogeltje ook, maar eerder dan de mens. Oftewel als het kanarietje van zijn stokje lazerde moest je je als mijnwerker uit de voeten maken, want dan was er mijngas. Het beestje had dus een signaalfunctie.
ohh ok bedankt voor de uitleg!! :roll: `Weet alleen niet of ik dit ooit heb geweten!! Klinkt me wel een beetje vaag in de oren!!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie