UMC Groningen zoekt ''cvs'' patienten.

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

UMC Groningen zoekt ''cvs'' patienten.

Bericht door elias »

Ja hoor, het is weer zo ver, ik kan me hier zo ongelofelijk boos om maken, het UMC zoekt ''cvs'', burn-out en blabla patienten en de ME-CVS stichting zet dat doodleuk op hun site! Waarom wordt ME niet in een zin genoemd met MS, ALS, crohn, wegener etc.

Soms zakt de moed mij echt in de schoenen en wil ik alle hoop opgeven als zelfs ME organisaties en helft van ME patienten niet door hebben waar ze mee bezig zijn. :(

---------------------------------

Help de toekomstige dokter!

19-11-2013
Oproep voor het Noorden van het land

Het Universitair Medisch Centrum Groningen zoekt voor hun geneeskundestudenten patiënten met Burn Out/Chronisch Vermoeidheidsyndroom/Fibromyalgie/Whiplash/ernstige hoofdpijn/PDS. De studenten gaan deze patiënten bezoeken om te interviewen. Dit in het kader van een onderwijsproject om studenten te begeleiden in hun professionele ontwikkeling als aanstaande dokter.

Hoe presenteren de studenten zich? Hoe hebben ze zich voorbereid op hun gesprek? Het is belangrijk dat de studenten begrip krijgen voor de medische klachten van de patiënt, dat ze leren luisteren en meedenken. U kunt een belangrijke rol spelen in hun opleiding.

Patiënten in de provincie Groningen, Friesland, en Drenthe kunnen meewerken aan dit belangrijke project. De ME/CVS-Stichting Nederland hoort veel klachten over artsen. Ze kunnen niet luisteren, zijn niet begripvol: dit is uw kans. U staat hier aan de basis van de verandering. Doe massaal mee, raden wij u aan.

Het zou fijn zijn als u zich zo veel mogelijk voor 30 november 2013 aanmeldt. De gesprekken kunnen vervolgens plaatsvinden vanaf 1 december 2013 t/m april 2014 op een moment dat u het schikt.

Het bijgevoegde formulier kunt u invullen en digitaal of per post sturen aan de ME/CVS-Stichting Nederland; info@me-cvs-stichting.nl


NB: Als u ons doorgeeft wanneer de studenten u gaan interviewen stuurt de ME/CVS-Stichting Nederland u een informatiepakket over ME/CVS voor de studenten


Namens het Universitair Medisch Centrum Groningen
en de ME/CVS-Stichting Nederland
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

UMC Groningen zoekt

Bericht door lulu »

Nou zou Groningen eens benaderd moeten worden door wie? dat deze communicatieproblematiek geheel voortkomt uit het ontkennen van onze ziekte.
Dus nu moeten we deze artsen in spe een lesje geven in goed leren lullen en nog steeds onze ziekte ontkennen? Hoe draai ik me er uit zonder dat pt al te boos wordt?

Wie schrijft ditmaal?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

UMC Groningen zoekt

Bericht door lulu »

Beste stichting,

Bent u zich er wel van bewust dat de ernstige miscommunicatie met de artsen vooral het gevolg is van het ontkennen van onze ziekte en het toedenken van psychosomatische factoren bij ME?

Voordat ME patiënten hieraan gaan meewerken moet ons eerst bekend zijn wat de visie van de opleiding is tav ME.

Jammer dat u zo weinig kritisch bent in uw houding jegens de gezondheidszorg. Wij moeten als kwetsbare patiënten meewerken aan een systeem om ons nog handiger aan de kant te kunnen schuiven.

Laat Groningen eerst hun kaarten op tafel leggen hoe zij tegen de ziekte aankijken.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

UMC Groningen zoekt

Bericht door bloemetje »

Er staat in het persbericht toch niet dat het om CGT gaat?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

UMC Groningen zoekt

Bericht door lulu »

Maar er staat ook niet hoe de opleiding er wel over denkt en dat is nu het hele eieren eten.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ach, ja hoor, gooi de hele bende maar weer bij elkaar aan ziektes, vervuil alle diagnoses maar weer dat het een lieve lust is.

Mijn zoon liep daar al maar heeft er alleen zijn anti depressieva in opgelopen.

Degenen die er aan mee doen kunnen gelijk Louise Hay's * nieuwste boek naar voren brengen om dat te promoten, dan wel af te kraken. Kunnen ze de studentjes fijn met de New Age Denk-politie kennis maken.

* (Sorry, maar tegen zoveel onzin is geen kruid gewassen. En helaas bijft het water dragen naar de zee, vechten tegen de bierkaai.)

Nou moet ik zeggen dat mijn zoon ook studenten op bezoek heeft gehad voor een interview, dus als je wat aandacht wil en tevens duidelijk kunt maken wat ME met je doet KAN het een rimpel in de vijver vol onbegrip teweeg brengen.........
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Nou moet ik zeggen dat mijn zoon ook studenten op bezoek heeft gehad voor een interview, dus als je wat aandacht wil en tevens duidelijk kunt maken wat ME met je doet KAN het een rimpel in de vijver vol onbegrip teweeg brengen.........
Ja, misschien moet je het zo zien: leer die studenten in zo'n interview wat ME echt is!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik weet iet of het wat zegt over deze studenten, maar het schildklieronderzoek dat V. doet wordt gedaan vanuit het UMCG.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Je mag aangeven wanneer je het gesprek wilt, voor mij zou waar ook een handige zijn.

Ik wil best een toekomstige arts vertellen hoe ziek ik me voel en hoe dat mijn leven heeft veranderd. Ik leg het verschil tussen mijn toestand en "chronisch vermoeid zijn" graag uit. Maar kan niet ver reizen.

Moet Mohammed wel naar de berg komen.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Oh ik zie het al, je moet in het Noorden wonen. Feest gaat niet door.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dit in het kader van een onderwijsproject om studenten te begeleiden in hun professionele ontwikkeling als aanstaande dokter.

Hoe presenteren de studenten zich? Hoe hebben ze zich voorbereid op hun gesprek? Het is belangrijk dat de studenten begrip krijgen voor de medische klachten van de patiënt, dat ze leren luisteren en meedenken. U kunt een belangrijke rol spelen in hun opleiding.
De naam CVS wordt overal gebruikt, dat weten we nou wel toch? (Kwalijker is het als ME-ers zelf die term gebruiken.) Verder staat er niks negatiefs, het is helemaal niet duidelijk of dit 'weer' iets negatiefs is.

En het gaat om huisbezoeken.

Het zal niets te maken hebben met het onderzoek van Visser.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik zou eerst willen weten wat er binnen de opleiding gedoceerd wordt over ME. Anders is het toch wel logisch waardoor die communicatieproblematiek ontstaat. Bij de wortel aanpakken zou ik zeggen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Op z'n best wsl: er zijn wel medische afwijkingen gevonden maar de psyche lijkt ook een belangrijke rol te spelen. Beter zal het niet zijn, dat kun je wel weten.
Life smells...
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Het zijn niet de studenten die op huisbezoek moeten komen, maar de docenten! Zij zijn het immers die vet betaald worden om de studenten op te leiden en verantwoordelijk zijn voor de manier waarop zij onze ziekte zullen aanpakken. Om te slagen moet je toch altijd je docent naar de mond praten?
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Misschien s het een mogelijkheid om geneeskunde-studenten een beeld en info te geven over ME, die ze daarna nooit meer krijgen.
Welke arts komt nu nog op huisbezoek...

Ik ziet het als kans en schrik van de verbittering en boosheid hierover....hier....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Plaats reactie