Lyrica ervaringen (voor de pijn)?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnymoon
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 sep 2012, 13:28

Lyrica ervaringen (voor de pijn)?

Bericht door Sunnymoon »

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af, wie Lyrica gebruikt voor de pijn en wat jullie ervaringen zijn?

Ik had altijd 24/7 heel heftig brandende en scherpe pijnen.
Het ergste was van mijn nek, schouders t/m ellebogen, van halverwege bil, bekken, heupen wat dan doortrok tot onder mijn schouderbladen en mijn handen en vingers en natuurlijk de hoofdpijn.
Lag ook nachten wakker, omdat ik niet kon slapen van de pijn.

Gewone pijnstillers hielpen niet, dan kon ik een heel doosje paracetamol of ibuprofen leeg eten en dan gebeurde er nog niets :?
Nu gebruik ik vanaf juni Lyrica (Pregabaline) 75 mg.
Het is langzaam opgebouwd en neem er nu 2 x opstaan, 1 x avondeten en 2 x voor slapen (5 per dag).

Ik heb wel gemerkt, dat je lichaam er enorm aan moet wennen.
De 1e maanden had ik flink last van het gevoel dronken te zijn.
Gelukkig is dat nu weg!

Het haalt de pijn niet helemaal weg, maar het is voor mij wel dragelijker.
Verder kan ik nog steeds moeilijk in slaap komen van de pijn, maar als ik eenmaal slaap, dan ga ik ook en K.O. en wordt ik zelfs niet wakker van mijn ouderwetse bellen-wekker :P en slaap dus uiteindelijk gemiddeld 12 uur per nacht.

Wel heb ik de laatste maanden steeds meer last van mijn ogen gekregen.
Lezen kan ik niet meer zonder bril en de waas die ik altijd al voor mijn ogen had, is erger geworden en als ik erg moe ben, zie ik zelf dubbel.
Ik vraag me af, of dat de ME is, van de Lyrica of gewoon ouderdom :wink:
Zijn er meer mensen die Lyrica gebruiken en ook deze klachten hebben?

Warme groetjes,
Sunnymoon
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Lyrica ervaringen (voor de pijn)?

Bericht door asje »

Ik heb wel da klachten maar geen Lyrica. Die klachten zijn altijd beschreven bij ME (behalve lezen met bril, dat is de leeftijd). Of het met de Lyrica verergert weet ik niet.

Wel gelukkig dat het helpt tegen de pijn!
Life smells...
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Hier geen Lyrica, ik heb sinds kort Tramadol. Zoals ik tegen de huisarts zei: nu merk ik pas hoeveel pijn ik had....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vroeger lyrica gebruikt. Ben toen (ongeveer een jaar geleden) overgestapt naar veel goedkopere Gabapentine die precies dezelfde werking heeft. Helpt samen met de LDN de pijn binnen de perken te houden.
jannie
Actief lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 08 feb 2010, 17:03

Lyrica

Bericht door jannie »

Samengevoegd. Mod.

Hallo,

Wie gebruikt hier ook Lyrica, en wat zijn jullie bevindingen?
Ik gebruik het nu ongeveer een half jaar, heel goed tegen de pijn.
maar volgens mij, word ik nog vermoeider/ en stijver van deze medicijn.
Ik ga in een rap tempo achteruit, heb steeds meer dagen, dat ik thuis gebonden ben.

MVG, Jannie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Lyrica

Bericht door asje »

Als de pijn die je normaal hebt te dragen is, zou ik er niets tegen nemen (ik doe dat niet iig), je weet nooit wat het effect verder kan zijn. Of zien of er een andere oplossing is (antipijn- zenuwbehandelingen bijv). Als je googelt (zoekt makkelijker) op 'ME-gids, Lyrica' vind je meer ervaringen.
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Lyrica

Bericht door anne-sophia »

Ha Jannie,

Wat naar te horen dat je zo achteruit gaat. Ik heb geen ervaring met Lyrica, maar Tramadol (lage dosering: 2 x 25 mg) brengt mij net als Janneke veel verlichting. Wellicht zou je dat eens met je arts kunnen bespreken.

Veel sterkte!
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Lyrica

Bericht door robin123 »

Lyrica is een geweldig middel tegen pijn, omdat je er niet verslaafd aan raakt en als het middel aanslaat dan gaat de werkzaamheid niet achteruit.

De maximale dosering is 7 stuks van 75 mg. Dat is echt het uiterste.

Het middel heeft ook een licht kalmerende werking, wederom zonder verslaving. Dit komt vooral goed uit als je in een slechte situatie zit, wat je met ME vaak zit.


Tramadol is trouwens ook een goed middel. Heeft mij ook veel geholpen. Alleen is het een opiaat en wat vaak gebeurt bij opiaten is dat de werking wat afneemt in de loop der tijd.

2x 25 mg is nog maar heel weinig. De maximale dosering is 8x 50 mg.
Plaats reactie