Carnitine stoppen:darmproblemen; ontzettend angstig?? Help!

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoe voel je dan zuur in je darmen (weet niet of dat wel kan), voelt het branderig? Maar geen geur dus.

Dat apart eten zou wel wat kunnen helpen, gewoon omdat het lichter verteerbaar is.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hey. Nah ja zoals diaree. Maar echt endeldarm.

Hoe dan ook. Gisteren zat ik een pepermuntthee te drinken. Drink normaal altijd kamille. En in eens ging de spanning op mijn darmen in eens weg. Het borrelde en er kwam wat beweging in.
Tevens was ik direkt wat minder gestrest.
Op het internet wordt pepermuntolie aangeraden bij prikkelbaar darm syndroom. Had geen idee.
Vandaag ben ik vol aan de pepermuntthee gegaan. En voelt echt een stuk beter.
Ik ben wel dood op van alle inspanning en spanningen van de afgelopen dagen. Maar als dit zo door gaat ben ik positief over morgen.
Een vriend van me brengt me zo pepermuntolie pillen.
Vraag me wel af of als ik dit vorig jaar had geweten of het me een hoop problemen had gescheeld. Oh well.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O wow, dat is mooi! 't Altijd zelf zoeken naar wat kan helpen hè, ik kijk altijd eerst regulier en dan alternatief, kom je nog wel eens wat tegen.

Wellicht kun je nu verder bijkomen, hopelijk!
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja. Scheelt wel enorm. Hopelijk gaat het me zowieso helpen met de darmen. Lets see
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Yeah!
Life smells...
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Eergisteren in RTL Late Night was Oncoloog Jacqueline Stouthard te gast zij sprak onderandere over alternatieve behandelingen In een onderzoek zou volgens haar hebben gestaan dat "L-Carnitene is slecht en zelfs schadelijk!" http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-3 ... 27ad5957f6 … min.37.57
Ik heb contact gelegd met het Antonie van Leeuwenhoek (waar zij werkzaam is) om dat rapport op te vragen. Zij gaan er achter aan, zodra ik het binnen heb zal ik het ook hier posten
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Het gaat waarschijnlijk om deze studie over TMAO,

http://www.nature.com/nm/journal/v19/n5 ... .3145.html

Hoe dan ook het is lastig veel mensen hebben er ontzetten baat bij.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik heb hier eens een topic over geopend die studie. Heb ook een uitgebreide review van het artikel gelezen. Mijn conclusie was als je baat hebt bij Carnitine, gewoon doorgaan. Het was een eerste interessante studie, maar nog veel vraagtekens. Niet zomaar een reden om te stoppen.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja dacht ik ook.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

X2.

Wat niet duidelijk werd in de uitzending, is of zij bedoelde dat het schadelijk was C. te slikken tijdens een kankerbehandeling, of iha. Zo is visolie bijv slecht bij een behandeling en nog zo wat, en voor zover men het weet.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

"L-Carnitene is slecht en zelfs schadelijk!"

Heb ik ook ergens gehoord.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb hier eens een topic over geopend die studie. Heb ook een uitgebreide review van het artikel gelezen. Mijn conclusie was als je baat hebt bij Carnitine, gewoon doorgaan. Het was een eerste interessante studie, maar nog veel vraagtekens. Niet zomaar een reden om te stoppen.
Life smells...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Voor de echt geinteresseerden, het review artikel

http://www.westonaprice.org/blogs/cmast ... m-to-tmao/
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Het gaat over een ander artikel. Ik heb de link van het artikel inmiddels via het Antonie van Leeuwenhoek ontvangen;
http://www.nature.com/nrclinonc/journal ... 3.106.html

Ik heb het artikel ook als PDF ontvangen , als iemand interesse hierin heeft stuur me dan even je mail adres in een PB dan mail ik het je.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

@jkieboom

Naar mijn mening ruk je iets totaal uit z'n verband.
Je verteld niet het hele verhaal, je laat het overkomen alsof L-carnitine in het algemeen schadelijk is.
Jij zegt een oncoloog op tv zegt dat L-carnitine slecht en zelfs schadelijk is.
Het ging hier bij rlt late night steeds over (alternatieve) geneeswijze rondom kanker (chemotherapie).
Zo is bewezen dat iemand baat kan hebben bij acupunctuur tegen de misselijkheid bij chemo, en kan L-carnitine schadelijk zijn.
Het advies is dus geen L-carnitine te gebruiken i.c.m. chemotherapie, hetzelfde geld voor sint-janskruid enz...
Dat zegt dus niets over het gebruik van L-carnitine in geval van ME.

Dus wat andere al zeiden, heb je baat bij L-carnitine, geen reden om te stoppen. Heb je er geen baat bij, hoef je het ook niet te gebruiken.
Plaats reactie