Zorgverzekering 2014

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hoïiii

Ik ben me aan het verdiepen gegaan naar zorgverzekeringen tot max 128 euro. Wat ik heb gevonden is het volgende;

De Friesland online verzorgd + av extra online + av tand standaard online voor € 117,95 per maand.
- alternatief voor € 500 max per jaar €45 per dag
- alternatief geneesmiddel max € 125 per jaar
- fysiotherapie max 20 keer per jaar
- tanden € 250 per jaar 100% vulling, controlle en foto's overige 80%

Soortgelijk bij fbto € 124,24
-Basisverzekering € 88,50
-Alternatief € 500,- max € 35,- per dag € 9,20 per maand
-Fysiotherapie tot € 1000,- kost € 13,79 per maand
-Tanden 100% vergoed tot aan € 250,- € 12,75 per maand

Zilveren kruis beter af selectief polis + beter af plus polis 3 ster + beter af tandarts polis 1 ster € 119,53 per maand via zorgkiezer
-Alternatief € 640,- per jaar voor behandeling en geneesmiddel max € 40,- per dag
-Fysiotherapie max 27 keer
-Tanden € 250,- per jaar 100%

Misschien heb ik hier iemand mee geholpen :-)

Als iemand nog wat soortgelijk weet hoor ik het graag.

Groetjes
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ik heb een restit. po;is bij Delta Lloyd
schreeuwend duur . . dat wel
maar ik kan aangeven aan wie betaald moet worden: mezelf of de behandelaar.
Gast

Bericht door Gast »

je moet proberen of je ook een collectieve verzekering kunt krijgen
ik ben bij CZ en òòk bij SNS voor mijn andere verz.(aanprakelijkheid,inboedel e.d.) nu krijg ik 8% korting op de basisverzekering
je kunt ook de CZ direct afsluiten, veèl goedkoper, maar dan alles via internet
kun je geen collectivieteitsverz. afsluiten, dan krijg je toch nog 5%korting op basispakketd,it noemen ze consumentenkorting

volgens mij geven allle verzekeraars wel een paar% korting als je via coll. verzekerd bent
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Misschien is dit nog een idee;

Basis verzekering bij "de friesland" (heeft contract met stichting cardiozorg voor 2014) met av tand standaard online = € 90,95 + € 8,25= € 99,20
En dit i.c.m de avero achmea Royaal verzekering. Deze kun je afsluiten zonder bij hen een basisverzekering te nemen. (Nagevraagd, afsluiten bij adviseur)
Deze "Royaal" verzekering kost €28,67
Vergoed wordt 16 consulten voor alternatief á € 60,- per dag (=€950)
en 27 x fysiotherapie en €500,- korting op ooglaseren. Dat kost dan €128,-

Groetjes
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Zijn jullie dan allemaal zo alternatief bezig dan? Ik doe daar zelf (nog?) niets mee.

Ik ben verzekerd bij IZZ (onderdeel van VGZ) en heb daar basis en aanvullend pakket extra 3. Ik mag naar dr. Visser en onbeperkt naar fysio. Ik mocht dit jaar ook 7x naar een psycholoog zonder bijbetalen, maar dit verandert volgend jaar. Verder krijg ik €340 per 3 jaar voor een bril vergoed. Ik ben ook verzekerd voor de tandarts. Dit zijn zo'n beetje de dingen die voor mij van belang zijn. Ben erg tevreden want nooit gezeik. Ik betaal per maand €145. Voor wie het boeit, alternatieve zorg bij IZZ: http://www.izz.nl/vergoedingen/alternatieve-zorg

Oh ja, IZZ is trouwens alleen voor mensen die op een of andere manier in de zorg werken, dus bij nader inzien betwijfel ik of deze info op dit forum nuttig is. Maar ik laat het toch maar staan want je weet nooit. :P
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Net even de consumentenbond wijzer ingevuld en ik blijf toch waar ik ben.
ik zit bij menzis en heb een jongerenverzorgd :roll: Is van 18 tot 30 jaar :wink: deze gaat van € 112,50 naar € 104. Is volgens mij inclusief collectief bij pma.
Dit moet je zelf aangeven bij menzis dat je PMA collectief 8% wilt anders krijg je die korting niet.

ik heb er nog wel over nagedacht om een basisverzekering te nemen dat scheelt wel heel veel geld per maand, maar je zit gewoon met tandartsverzorgend.

Als ik nu een basisverzekering neem met tandarts en zonder alternatief a € 250 euro per jaar scheelt me dat op jaarbasis € 200 euro. Kom ik gemiddeld op € 98 euro uit per maand.
Ik moet 1 x per jaar naar alternatieve arts consult € 100 ( 80% vergoed ) voor medicijn LDN.
En ik betaal de LDN a € 40,- ook nog per drie maand gaat van eigen risico af.

Ik betaal op jaarbasis uit eigen zak voor en om aan LDN te komen. € 240,-
Andere chronische erkende ziekten krijgen daar bijdragen voor.
1 x consult en 4 x 40 euro voor medicijn.

Dus voor mij is overstappen alleen interessant als ik basisverzekering neem. ( je zou het bijna doen )
Dan zit je gemiddeld op € 80 euro per maand en bespaar je € 300 euro.
Dan betaal je gewoon de 2 x per jaar de tandartsconsulten zelf want veel wordt er niet meer vergoed uit de tandartsverzekeringen.

Dat zijn toch risico's wat een mens niet graag loopt en ga je toch voor safe.
Als ik al die jaren al geen tandartsverzekering had genomen en zelf dat geld had opgespaard dan had ik nu al 2 kunstgebitten kunnen kopen. :roll:
En soms denk ik er echt aan omdat geld toch te gaan besparen op de tandartsverzekering. Ben je eigenlijk op lange termijn goedkoper uit.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Lastig wordt het wel als je wil of moet veranderen. Ik wil een zorgverzekeraar die niet behoort tot achmea, dan blijft er niet veel over. En dan mag het ook niet duurder zijn dan €120,- en goede vergoedingen hebben. Ik kwam uit bij de friesland maar die blijkt gefuseerd te zijn met achmea.

Niet onder achmea valt;
DSW basis plus av standaard €113,- vrije zorgkeus en tanden (de eenvoudige dingen) en fysiotherapie vergoed. Alternatief is beperkt €35,- per dag tot een max van €350,

Wie weet er nog meer zonder dat je ergens lid van ben of in de zorg zit???
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

YES! Er is een burger (fysiotherapeut) die een zorgverzekering opstart, wegens hoe het nu gaat met de zorgverzekeringen. Ik geloof dat je je al kunt aanmelden voor 2015 in de regio Leiden, als het goed is gaan ze volgend jaar landelijk: Tiba zorggroep.

Heerlijk, goede burgers, die zelf dingen opzetten.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:YES! Er is een burger (fysiotherapeut) die een zorgverzekering opstart, wegens hoe het nu gaat met de zorgverzekeringen. Ik geloof dat je je al kunt aanmelden voor 2015 in de regio Leiden, als het goed is gaan ze volgend jaar landelijk: Tiba zorggroep.

Heerlijk, goede burgers, die zelf dingen opzetten.
Mooi zo, asje, dat gaan we volgen!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Yep.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

kaki schreef:Bedankt voor alle informatie iedereen.
ONVZ had ik eerder over het hoofd gezien. Stad Holland en dan toch ook nog maar Avero Achmea ga ik ook nog even bekijken..

Ik heb eerder aan Achmea ook zo'n protestbrief gestuurd voor het beëindigen van het zorgcontract met Cardiozorg/dr. Visser en kreeg toen een brief terug met een beetje vage informatie:
Ze sluiten inderdaad geen contract af met Cardiozorg in 2014, maar op restitutiebasis kom je wel voor vergoeding in aanmerking. Er staat: 'de vergoeding vindt dan wel plaats op grond van uw polisvoorwaarden, hetgeen doorgaans een lagere vergoeding is'.
Ik snap dit niet helemaal en vertrouw er niet echt op dat ik dan alles vergoed krijg bij dr. Visser :?
Nee pas op hoor! Heb begrepen dat ze dan het gemiddelde vergoeden van wat zo'n behandeling zou kosten bij andere aanbieders. Ik heb gehoord dat die bedragen vaak de helft lager liggen en dat ze dan maar 75% daarvan vergoeden. Dus dan heb je kans op 60% zelf betalen en 40% vergoed krijgen. Ik heb ook van de Stichting Cardiozorg dat ze vanwege al dat gedoe geen Achmea patiënten meer aannemen in 2015. Zelfs al zouden die alles zelf willen betalen en aanvullen. Wat een gedoe allemaal.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Er was een tv uitzending over Tiba. Op NTR, geloof ik. Weet het niet exact meer. Ging nog niet zo goed, helaas.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nou, ze gaan net beginnen.
Life smells...
Plaats reactie