Antinucleaire factor

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Antinucleaire factor

Bericht door sander107 »

Hoi,

Als je voor het eerst bij DML komt word de antinucleaire factor altijd geprikt. Ik was benieuwd welke waardes lotgenoten hebben? Als het boven de 40 zit is het te hoog volgens de bloedtest. Volgensmij legt dit namelijk heel de ME- toestand uit, omdat dit het aantal antistoffen zijn tegen de eigen weefsels wat er voor zorgt dat je steeds meer klachten krijgt als hier niets aan gedaan wordt en daarom werkt de rituximab ook zo goed omdat B- cellen deze stoffen produceren en rituximab maakt de B-cellen onschadelijk dus zo is er geen auto- immuunreactie meer aanwezig. Ik was benieuwd naar waardes van lotgenoten dus vandaar dat ik even een nieuw topic open.
Dus als iemand zijn waarde zou willen delen zou ik dat fijn vinden??
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Antinucleaire factor

Bericht door marlène »

hallo Sander

als kind zat ik altijd op 80, in het begin van mijn ziekzijn tussen 160 en 320 en het steeg uiteindelijk naar 640 tot ik met low dose naltrexone begon. Sindsdien is het helemaal negatief, dus 40 en heel af en toe 80.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Antinucleaire factor

Bericht door sander107 »

@marlene
Oke en voel je je ook veel beter met ldn ? Want dat zou betekenen dat het een mooie graadmeter is om te kijken hoe ziek iemand is? En had je bijvoorbeeld de hoogste waarde toen je de meeste klachten had??
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Antinucleaire factor

Bericht door kaki »

Ik weet niet wat mijn waardes waren, maar bij een internist testte ik toen ik ongeveer een jaar ziek was 'zwak positief' en een half jaar later (ging bij een andere test toevallig nog een keer mee) 'positief' op ANA (ANF).
Plaats reactie