Clarithromycine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat vervelend dat je met zo'n onvoldaan gevoel zit Mira. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Wat had je nog graag willen weten?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bij mij valt de antibiotica beter sinds ik ze 's avonds neem ipv 's ochtends of overdag. Tevens ben ik overgeschakeld op het duurdere probiotica VSL3 dat een andere samenstelling heeft en tot slot heb ik van de huisarts Sporanox gekregen tegen de schimmel. Het was niet meer te harden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

mmm
goed om te weten dat DML overstapt op "natuurlijke AB".
Om deze reden ben ik destijds gestopt met behandeling bij hem. Had geen zin in AB;
wellicht nu de moeite waard om te overwegen opnieuw te gaan.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

ik ga ervan uit dat de DR. de samento/banderol druppels bedoeld, omdat ik dat hier lees op het forum, dat hij daarop overschakelt
is dat niet iets natuurlijk ? dat moet ik nu weer eens uitpluizen maar ik kan niet lang aan de computer wegens snel stijve hals en pijn

ik moet het behandelplan nog krijgen
het bloedonderzoek was weer het cytokinepanel
daar heb ik in oktober eens een vraag over gesteld in "diagnose en testen"
de link plakken lukt me blijkbaar niet, sorry

volgens DrDML waren mijn hoge waarden toen het bewijs van de lyme en het feit dat de AB aansloeg en er HERXheimer was maar er gaat allemaal zoveel tijd overheen voor de uitslag er is, voor je er iets over weet....

Verwacht hij nu dat de cyto's al gezakt zijn ?de prostaglandine ?
vorige keer vond hij een waarde van 4,45, nog OK zei hij toen,
, nu moet het toch weer gecontroleerd worden
verwacht hij dat de CD57 al stijgt nu na 6 maanden AB ? werpt de uitslag van het bloedonderzoek gewicht in de schaal in de uitbouw van mijn verder behandeling ? of draag ik bij aan de opbouw van statistieken zoals mijn man soms oppert ?


Voila, dat kan ik nu pas binnen drie maanden vragen, als ik dan niet weer met mijn mond vol tanden zit ;
en ja, ik voel mij ook schuldig om telkens zo'n grote hap uit ons gezinsbudget te nemen
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mira,
mira schreef:ik ga ervan uit dat de DR. de samento/banderol druppels bedoeld, omdat ik dat hier lees op het forum, dat hij daarop overschakelt
is dat niet iets natuurlijk ? dat moet ik nu weer eens uitpluizen maar ik kan niet lang aan de computer wegens snel stijve hals en pijn
Ter informatie:
De middelen uit een natuurlijke Lyme behandeling van Eva Sapi Protocol: Bron: http://www.lymebehandeling.nl/eva-sapi-protocol/ en/of Lee Cowden Protocol Bron: http://www.lymebehandeling.nl/cowden-protocol/ die DML sinds een paar maanden inzet bij mensen/patiënten zijn: Banderol, Burbur?, Samento.

Banderol: Bron: http://www.nutramedix.ec/ns/banderol

Samento: Bron: http://www.nutramedix.ec/pdfs/samento_dutchflyer.pdf

Burbur? (ontgiften/detox): Bron: http://www.nutramedix.ec/pdfs/burbur_dutchflyer.pdf

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

H Mira,

Ik weet nu niet anders dat DML S/B protocol volgt.
Ik had het nwe behandelplan incl. S/B protocol wat DML laat volgen binnen 5 dagen thuis.

Reactie van DML herken ik.
Voor dat ik naar Brussel ga heb ik meestal op papier staan wat ik op zijn formulier kan schrijven hoef ik het alleen nog maar over te nemen en ook ik heb vragen voor DML op papier staan die leg ik er neer kan DML meelezen en ik er wat bijschrijven. Wat ik vergeten ben te zeggen en/of te vragen is het begin van mijn nwe lijstje. Als je wilt weten wat hij verwacht of waarom hij iets heeft laten onderzoeken kun je op die vragen lijst zetten. Van de vragen die ik verzameld heb maak ik een selectie om dat ik gemiddeld maar 15 min. tijd krijg.

Vwb schuldgevoel...

Ja... naar DML gaan kost 'een klauw geld' en gaat vaak ten koste van andere dingen.
Je hebt niet gekozen voor gezondheidsproblemen en de keus om wel of niet wat te doen is mi geen reeële. Wat mogelijk is kun jij/kunnen jullie alleen bepalen. Indien nodig kun je DML vragen om onderzoeken/medicijnen en suppl. te beperken tot het hoogst noodzakelijke? Sommigen stappen over naar een andere arts/behandelaar... anderen hebben Himmunitas nog nooit van binnen gezien om financiële redenen. Je man kan de vlgnd keer gewoon aan DML vragen stellen over het belang van jou onderzoeken vd statistieken?

Mira..
Sterkte en 'hou je haaks'

Groets,
Anneke
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Ik verdraag de AB tot nu toe goed, ook de Claritromycine. Nu 3 maanden "onderweg"

Ik merk wel dat er van alles gebeurd in mijn buik, en er zijn een paar hele slechte dagen geweest, maar plussen en minnen bij elkaar: mij hoor je niet klagen. Gisteren op mijn oude fiets (zonder accu) naar de apotheek, en ik sta vandaag nog sterk. Heb nog net niet de lokale krant gebeld ivm goed nieuws.

Voor mijn volgende bezoek ga ik ook vragen op papier zetten, maar tot nu toe heb ik het allemaal maar over mij heen laten komen, en was inderdaad steeds binnen 5 minuten weer uit de spreekkamer.

Maar ik heb ook uren en uren spreekkamer gesprekken gehad die nergens toe leidden behalve huilbuien en vertwijfeling. Dan liever vijf minuten 'nieuwe zakelijkheid".

Over wanhoop: Las vanmorgen de Volkskrant. Arbeidsongeschiktheid lijdt tot hogere zelfmoord cijfers. Goh, waarom verbaast mij dat niets. Het is dat wij hier zo flink zijn, anders was dat nog hoger.

Iedereen hier: want ik herken het helaas allemaal: Keep passing the open windows.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Boost van gisteren is verdampt ... terug in bed. Jammer dat een dag genieten altijd toch weer afgestraft moet worden. Clamithromycine en al, ik ben er nog lang niet.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

dank voor alle reactie
doet deugd, echt waar

@Louisa dank voor de links, hoefde ik enkel aan te klikken voor de info
vandaag behandelplan, S/B protocol, alles klopt
ik voel mij weer rustig en geïnformeerd

@Annek, dat doe ik ook, thuis alles opschrijven, dan weer alles overschrijven ( kriebelen )
op het formulier, dan moest ik enige tijd wachten, kreeg ik hoofdpijn, werd ik moe, vond ik geen woorden meer en
" time over ".... zo was het deze keer
maar OK, volgende keer met nieuwe moed: Lijstje Maken
goed te horen dat anderen het ook doen met een "vluggertje" ;-)

Nu een hele week zonder de AB Claritr. en ik dacht vandaag: mijn dagelijkse hoofdpijn is toch wat minder en ik heb wat rustiger geslapen
hopelijk valt de "druppeltjeskuur" wat beter .
ik probeer mijn vertrouwen te houden
weet niet meer waar anders naartoe
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

H Feniks,

Wat een geklooi hè...
Wens voor jou:
Spoedig naar niveau van gisteren!

Liefs,
Anneke
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

@mira ... je kunt ook een mail met vragen naar DML sturen, heb ik ook wel eens gedaan.

tip: vragen zo kort en bondig mogelijk dat hij bv alleen met ja en nee hoeft te antwoorden, meer stond er toen bij mij ook niet bij.

Duurt tijdje voor je antwoord krijgt maar vast sneller dan 3 maanden

@Annek: vandaag nieuwe dag! Zie elke dag jouw kaart!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heeft er iemand bloed in zijn urine gekregen door clarithromycine?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Marlène,

Dit wordt genoemd in de bijsluiter bij mogelijke bijwerkingen:
Zeer zelden (minder dan 1 op 10.000):
...nierontsteking (gepaard met bloed in de urine, koorts en pijn in de zij),
ernstig verminderde nierfunctie (nierfalen),.....

Lees verder Bron: medicinfo consumer
Heb je ook koorts en pijn?
Ik zou in ieder geval een deskundige raadplegen!

Sterkte en groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo bella

nee heb net helemaal geen pijn. Dat is zo vreemd. Enkele dagen geleden ook al blauwe nagels gehad zonder aanleiding. En misschien dat het er los van staat, gevoelloze vingers. Ik denk dat ik echt moet stoppen met deze AB :(
Het moeilijkste zijn de doodsgedachten die me elke dag achtervolgen. Het is echt verschrikkelijk moeilijk om de dag door te komen. Ik ben zo'n ontzettend slecht gezelschap geworden.

Ik moet nog 18 dagen gaan en heb pas in februari terug afspraak bij DML. Weet niet goed hoe ik dit best moet aanpakken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Marlène,

Heb jij een hoge pijngrens? De oorzaak van de plofvoet kan er ook voor zorgen dat pijnprikkels niet waargenomen worden.

Het lijkt mij persoonlijk verstandig om te stoppen. Die blauwe nagels is ook al zo'n teken dat er iets met je bloedstolling ontregeld is (vaker bij AB), maar bloed in je urine is niet iets om lichtvaardig mee om te gaan. Er staan ook diverse bijwerkingen met betrekking tot de psyche vermeldt in bijsluiter. Jij lijkt meerdere (halve) bijwerkingen te hebben. Kan je niet een nood/weekend arts bellen voor advies?

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie