Betaalbaar onderzoek/ goede arts?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ezz
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2013, 22:31

Bericht door ezz »

Hey Louisa,

ik heb geen idee of ik daar allemaal op getest ben, een aantal schildklier dingen wel, maar volgens mij niet zo veel als jij nu opnoemt.
Ik heb het allemaal opgeschreven, en ga ermee naar de huisarts toe maandag. Kan ik me er meteen op laten testen als ik er nog niet op getest ben!

Mijn huisarts ziet me aankomen zeg..! Ik hoop niet dat hij me nu helemaal als gestoord gaat zien. Maar het lijkt me dat als ik dat wil hij me ook gewoon moet laten testen.

Ik heb die symptomen (op beide sites die je me gaf) eens doorgelezen, ik herken er vrij veel van moet ik zeggen.
Apart ook dat er bij staat dat je een verdoofd gevoel in je voet/hand/armen kunt ervaren. Ik heb sinds 3 of 4 maanden een verdoofd gevoel in een deel van mijn linker voet. Wie weet..

Heel erg bedankt voor de info Louisa!
Ik vind het zelf erg moeilijk om al die dingen op te zoeken, helemaal als ik niet weet waar ik moet beginnen. Heb vaak veel moeite met concentratie, maar nu weet ik tenminste even waar ik me op moet concentreren en dat scheelt al een stuk! :)

Groetjes, Ezz
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi ezz,
ezz schreef:Mijn huisarts ziet me aankomen zeg..! Ik hoop niet dat hij me nu helemaal als gestoord gaat zien. Maar het lijkt me dat als ik dat wil hij me ook gewoon moet laten testen.
Het is normaal bloed onderzoek, meis, dat hadden de HA en de internist al lang moeten doen.
Bereid je goed voor op de afspraak bij de HA.
ezz schreef:Heel erg bedankt voor de info Louisa!
Ik vind het zelf erg moeilijk om al die dingen op te zoeken, helemaal als ik niet weet waar ik moet beginnen. Heb vaak veel moeite met concentratie, maar nu weet ik tenminste even waar ik me op moet concentreren en dat scheelt al een stuk! :)
Graag gedaan! Tsja... :lol: :D, ik ben door de jaren heen best een beetje een "ervarings-deskundige" geworden en veel van die info is voor mij persoonlijk intussen gesneden koek en heb ik zo voor handen :wink:.

En als je meer vragen hebt stel ze gerust!, goed :wink:?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
ezz
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2013, 22:31

Bericht door ezz »

Hee :)

tjs dat zou wel, hoe langer je er mee bezig bent hoe meer je er van af weet natuurlijk. Als jij nou geen ME had gehad had je intussen wel arts kunnen worden haha ;)

Je zegt dat ik me goed moet voorbereiden voor de afspraak, is dit omdat hij waarschijnlijk gewoon niet weet hoe dat met die B12 zit? Het lijkt me dat hij het anders ook wel uitgebreider getest had, maarja je weet nooit he ;)

Groetjes, Ezz
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi ezz,
ezz schreef:tjs dat zou wel, hoe langer je er mee bezig bent hoe meer je er van af weet natuurlijk. Als jij nou geen ME had gehad had je intussen wel arts kunnen worden haha ;)
:lol: :P voor arts heb je nog wel wat meer nodig....
Amai, ik heb een lange zoektocht gelopen (12 jaar ziek (waarschijnlijk langer)). De informatie die ik heb kunnen verzamelen heb ik gekregen bij de zoektocht via natuurarts, internist, ME/cvs artsen, ME/cvs cardioloog, ME/cvs inspanningsfysioloog, neuroloog, Borreliose Centrum Augsburg(Duitsland): Bron: http://www.borreliosecentrum.de/index.php?id=85&L=1 , complementaire Lyme behandelaars.

Ik heb 3x een officiële diagnose ME gekregen 2009 (Lelystad, Amsterdam, Ede). Maar, na het laten doen van uitgebreid bloed onderzoek in Duitsland (Augsburg) en Vegatesten in 2012/2013, bleek ik Lyme en co-infecties te hebben.
ezz schreef:Je zegt dat ik me goed moet voorbereiden voor de afspraak, is dit omdat hij waarschijnlijk gewoon niet weet hoe dat met die B12 zit? Het lijkt me dat hij het anders ook wel uitgebreider getest had, maarja je weet nooit he ;)
Yep, jammer genoeg, weten veel HA te weinig over vitamine B12 tekort, juiste bloed onderzoek, juiste behandeling. Ze hebben nog wel eens de neiging om het af te doen als een "hype"..... Je hebt de sites gelezen en je weet dat het geen "hype" is maar iets om serieus te nemen.

Je kunt Henk de Jong ook mailen als je vragen hebt hij antwoordt altijd terug en geeft informatie: Bron: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/
Waarom deze site?
Mijn vrouw heeft sinds 1995 continu tintelingen in de ledematen en soms ook het gezicht, zware stijve benen, pijn in de rug en in gewrichten en is altijd moe, moe, moe. Haar oppervlaktegevoel is nagenoeg verdwenen. Alles door een te laat herkend B12-tekort. Deze site heb ik gemaakt om dit bij anderen zoveel mogelijk te helpen voorkomen. Henk
Zijn vrouw in TV uitzending "Hart van Nederland": Bron http://www.youtube.com/watch?v=0d_QmWYGlYE#t=18

:wink: je moet daarom slimmer zijn dan de HA en goed te voorschijn komen met de info die je hebt verzameld en zorgen dat de HA alle onderzoeken voor vitamine B12, zoals in die informatie staat, gaat laten doen. Het is belangrijk!

Veel sterkte en succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
ezz
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2013, 22:31

Bericht door ezz »

Hee Louisa,

je hebt al heel wat artsen afgelopen dus.. Wat zijn vegatesten??

Ik heb me inmiddels vrij goed ingelezen over B12, dus dat moet goed komen.
Heb wel een beetje spanning haha.. ergens hoop ik natuurlijk dat ik een tekort heb en dat ik de hele mikmak dan kan oplossen.. maar ik weet ook wel dat ik daar beter niet op kan hopen.. maar toch kan ik het niet laten dat stiekem te doen.. stom is dat.

Heftig, dat verhaal van die vrouw trouwens.. :(

Groetjes, Ezz
Gebruikersavatar
ezz
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2013, 22:31

Bericht door ezz »

De huisarts nam me serieus!! Dat is echt voor het eerst.
Hij schrok er van toen ik zei dat ik maar een uurtje vrijwilligerswerk in de week kan doen. Heb bloed laten prikken op de hele lijst die je me ga Louisa, en nog een aantal dingen erbij zelfs.
De dokter zei dat als er nou niks uit komt dat we dan toch eens verder moeten kijken. Geen idee wat hij daarmee precies bedoelde, maar hij weet nou in ieder geval wel dat er echt een probleem is en dat dat niet psychisch is (heb verteld dat de psycholoog dat zei, en de brief krijgt hij nog).
Ik hoop dat er iets uitkomt.. zit veel te veel in de stress erom, is helemaal niet goed, maar is zo lastig om niet te stressen haha ;)

Groetjes, Ezz
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Wat fijn voor je dat je huisarts je serieus nam ezz. Nu even ontspannen hoor!
Plaats reactie