Arts geneest vrouw met MS met langdurige antibiotica

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Arts geneest vrouw met MS met langdurige antibiotica

Bericht door kaki »

Niet alleen in symptomen zijn er veel overeenkomsten tussen MS en ME, ook in de theorieën over ontstaan en eventuele behandelmethoden.

Een interessant Australisch filmpje waarin door artsen wordt verondersteld dat een infectie MS triggert en chronische infectie bij MS in eerste instantie een ziekte van de vaten (vernauwing van de bloedvaten in de nek) veroorzaakt.

Hier ook, net als bij ME, weer problemen met (geld voor) meer onderzoek.

Ook het verhaal wordt nog even genoemd van de artsen die in eerste instantie niet geloofd werden toen ze zeiden dat een bacterie een maagzweer veroorzaakt en niet stress.

Het verhaal: http://www.abc.net.au/catalyst/stories/3572695.htm
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Arts geneest vrouw met MS met langdurige antibiotica

Bericht door asje »

Interessant! Ik heb het nog niet helemaal gezien, weet jij hoe lang deze vrouw nu hersteld is?

In het verleden dacht men (degenen die MS erkenden) juist aan infectie bij MS maar dat is toen niet gevonden.
Life smells...
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Arts geneest vrouw met MS met langdurige antibiotica

Bericht door kaki »

Hoi Asje
Volgens mij is die (eerste) vrouw in het filmpje al heel lang hersteld, want ze was in de twintig toen ze de diagnose MS kreeg en ik denk dat ze niet lang daarna door haar man (de arts) behandeld werd met antibiotica.
Het zijn in dit filmpje al oudere mensen.

Ik weet dat er bij MS wel een wetenschappelijk verband bewezen is dat als je Pfeiffer hebt gehad (Epstein Barr virus) dat dan de kans op het krijgen van MS verhoogd is.

Misschien is het net als bij ME dat er meerdere virussen/bacteriën de ziekte kunnen triggeren en dingen in het lichaam fout laten lopen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Arts geneest vrouw met MS met langdurige antibiotica

Bericht door marlène »

Er is een hele website opgericht rond deze behandeling, namelijk www.cpnhelp.org

Blijkbaar leed ze aan chlamydia pneumonia, hetgeen waarvoor ik nu ook behandeld word vanwege de extreem hoge titers.

Cpn kent 3 levensvormen, net als Lyme.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ga het ook bekijken, straks. Interessant.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Interessante website Marlène.
Word jij ook behandeld met langdurige antibiotica hiervoor?
Het klinkt inderdaad ook net als Lyme.
Er staat op de site dat chlamydia pneumonia behalve MS ook andere ziekten kan triggeren, zoals 'chronic fatigue'. Ik neem aan dat ze 'CFS' of ME bedoelen.

Ik vroeg me ook af of bepaalde virussen zoals bijvoorbeeld het Epstein Barr virus misschien het lichaam/immuunsysteem in de loop van de tijd verzwakken, waardoor andere virussen of bacteriën deze schade aan kunnen richten.

Ook wel interessant dat MS dus ook als epidemie/uitbraak voor is gekomen (net als ME).
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Misschien is het net als bij ME dat er meerdere virussen/bacteriën de ziekte kunnen triggeren en dingen in het lichaam fout laten lopen.
Ik vroeg me ook af of bepaalde virussen zoals bijvoorbeeld het Epstein Barr virus misschien het lichaam/immuunsysteem in de loop van de tijd verzwakken, waardoor andere virussen of bacteriën deze schade aan kunnen richten.
Ja, dat zijn de interessante vragen!
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Interessante website Marlène.
Word jij ook behandeld met langdurige antibiotica hiervoor?
Het klinkt inderdaad ook net als Lyme.
Er staat op de site dat chlamydia pneumonia behalve MS ook andere ziekten kan triggeren, zoals 'chronic fatigue'. Ik neem aan dat ze 'CFS' of ME bedoelen.
Klopt, ik word hiervoor behandeld op dezelfde manier als ze Lyme behandelen. Twee vliegen in één klap als het ware indien je beide zou hebben.

Cpn kan zelf geen energie produceren en steelt het van zijn gastheer, dus jij wordt er doodmoe van. Essentiële ATP (energie) gaat rechtstreeks naar dat rotbeest en niet naar jou om te ademen, te bewegen, te verteren, te stappen, ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Marlene and others,

Lyme en MS een gedeelde bacteriële oorzaak...?

Bron: http://www.lymebehandeling.nl/2013/04/1 ... e-oorzaak/
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Interessant verlorengezondheidman.
Blijft een feit dat er veel overeenkomsten zijn tussen Lyme, ME en MS.

Gelukkig zijn de 'MSers' ondertussen voor 100 procent van hun 'tussen de oren' verhaal af. Nu de rest nog :)
Het was nog helemaal niet zo lang geleden dat volgens een hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen(!) ook de mensen met MS allemaal hysterici waren met een traumatische jeugd. Ook zij waren niet écht ziek, maar het zat allemaal tussen de oren.
Ik vraag me af of ze daar ooit hun excuses voor hebben aangeboden :|

Dit is trouwens ook een interessant filmpje: een interview van Llewellyn King met een Amerikaanse arts over de overeenkomsten tussen ME/CFS en MS en andere auto-immuunziekten:

http://www.youtube.com/watch?v=9O2xpW2jzY8
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Er staat op de site dat chlamydia pneumonia behalve MS ook andere ziekten kan triggeren, zoals 'chronic fatigue'. Ik neem aan dat ze 'CFS' of ME bedoelen.
Waarschijnlijk bedoelen ze dat. De meeste gewone Amerikanen kennen de ziekte onder naam Chronic Fatigue. CFS wordt meestal door artsen en onderzoekers gebruikt. De term ME is er niet gangbaar. Daarom wordt de term CFS veel in onderzoeken gebruikt. Waardoor het voor ons helaas weer wat moeilijker wordt om die malle naam die de nadruk op vermoeidheid legt te vervangen.
Plaats reactie