iemand negatief op borreliose maar toch diagnose lyme?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

iemand negatief op borreliose maar toch diagnose lyme?

Bericht door bieb »

hi alllen,

wie heeft er ervaring met neg lyme test maar toch diagnose lyme krijgen?

thanks!!
bieb
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi bieb,

Heb je lage waarde NK Cellen en lage waarde CD57?
Dat staat, als het goed is, op de uitslag en staat dan vermeld als:
"Natural killer cells"
"CD 57 positive NK-cells"

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

hi louisa,

ik heb lage cd 57 , worden als NK cellen aangeduid idd
dat is incidatie voor lyme
verder wat chronische cellulaire infecties

ben aardig rond aan het bellen
2 artsen geven al aan dat ik toch lyme heb en dat tijdens de behandling de lyme testen wel positief kunnen worden. al lang ziek dus niet meer goed te zien geven ze aan.... ???

groejtes
bieb
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi lieve bieb,
bieb schreef:ik heb lage cd 57 , worden als NK cellen aangeduid idd
dat is incidatie voor lyme
verder wat chronische cellulaire infecties

ben aardig rond aan het bellen
2 artsen geven al aan dat ik toch lyme heb en dat tijdens de behandling de lyme testen wel positief kunnen worden. al lang ziek dus niet meer goed te zien geven ze aan.... ???bieb
Dat klopt! Dan is er 99,9% Lyme in het spel, meis. Hoe langer je ziek bent en hoe langer mensen ONbehandeld met Lyme rond lopen, hoe dieper de Lyme in het lichaam (organen, zenuwstelsel) en in het bindweefsel gaat zitten.

Bron: http://www.lymenet.nl/info/behandeling- ... n-lyme.htm
Waarom de Lyme-bacterie zo hardnekkig is

Als iemand net geïnfecteerd is, dan bevinden er zich eerst nog maar weinig Lyme-bacteriën in het lichaam en ook hebben ze zich nog niet verspreid. Maar de bacteriën zullen zich vermeerderen en zich verspreiden in het lichaam (dissemineren).

De bacterie trekt zich vaak terug uit het bloed en gaat in weefsels zitten die voor het immuunsysteem en antibiotica moeilijk te bereiken zijn, zoals in de gewrichten en in het centraal zenuwstelsel. Verder kan het immuunsysteem door de infectie worden ontweken en beïnvloed.

De Lyme-bacterie heeft zeer geavanceerde overlevingsmechismen die hem beschermen in een vijandige omgeving. Zo kan hij behalve in de normale spirocheet-vorm, ook in andere vormen vóórkomen. Hieronder staan 2 voorbeelden:

• de cystische vorm, waarbij de bacterie in een beschermend hulsel zit, wat hem beschermt tegen antibiotica en het immuunsysteem.
• de L-vorm of celwandloze vorm, waarbij de celwand ontbreekt, zodat de bacterie onzichtbaar is voor het immuunsysteem en antibiotica die op de celwand inwerken (bijv. Amoxicilline), geen effect hebben.

Verder heeft de Lyme-bacterie een zeer lange delingstijd en kan hij zeer lang in een rustfase blijven. In deze toestand heeft antibiotica geen effect.
Zijn er ook co-infecties?

Heb je ook nog aan Dr. A. Schwarzbach gevraagd (per mail) wat de uitslagen precies betekenen?
Je kunt hem altijd mailen, hij antwoord altijd terug.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

dus dan kan de test dus negatief uitvallen?

verder heb ik
toxo
chlam pneu
mycoplasma pneu
hoge titers coxsiakie
EBV etc nog niet laten testen

Armin geeft aan geen activatie van lyme op te moment
maar bij de CD 57 staat: dit is een indidactie voor lyme borreliose

PH in weert komt met een onderscheid tussen borrelia en lyme symptomen
refererend aan de symptomen die de mensen in het stadje Lyme in USA hebben
daarmee doelde ze op alg lyme symptomen maar ik moest mijn lachen ietwat inhouden
dat kan je nl ook ME, b12 tekort of wat dan ook noemen
slecht!

dml en ilads arts verdenken mij toch van lyme
maar ik kan toch geen waterdichte info vinden mbt de CD 57
in een recente presentatie die ik nu natuurlijk niet meer kan vinden haha
wordt aangegeven dat lage CD 57 ook wordt gevonden bij bijvoorbeeld chlamydia pneu etc
of in deze gevallen lyme wel/niet zichttbaar was in testen kwam niet duidelijk naar voren

zijn er hier mensen die ook neg op lyme waren via DML of Augsburg etc maar wel nu als lyme patient worden gezien?

x
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi bieb,

Infectolab (Augsburg): CD57 Bron: http://www.infectolab.de/index.php?id=50&L=1

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi bieb,

Colleges WvP DML: Bron: http://www.me-cvsvereniging.nl/teksten- ... b-seminars
CD57 cellen
-
CD57 cellen zijn een subset van NK - cellen. Het aantal absolute CD57 cellen is laag bij patiënten met chronische Lyme. Patiënten met een zeer lage CD57 hebben significant meer co-infecties en hardnekkige immunologische defecten dan patiënten met hogere waardes.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik heb de LTT test gedaan en daar ben ik positief op 1 lyme ( die ene die met een A begint). later ben ik een vegatest gaan doen en kwam er ook een zwarte teek naar voren, en daar hebben ze ook dus op die ene met die A en dan ook die zwarte teek er bij gevonden.

de co infecties komen pas naar voren als ik voor de 2de keer ga en na mijn eerste behandeling. afwachten dan.

is niet helemaal jouw verhaal, maar toch een beetje

groetjes
loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

luna923 schreef: later ben ik een vegatest gaan doen en kwam er ook een zwarte teek naar voren, en daar hebben ze ook dus op die ene met die A en dan ook die zwarte teek er bij gevonden.


groetjes
loentje
Hai Luna,

Hoe is jouw ervaring met de vegatest? Iemand pm-de mij ook dat ze er geen goede ervaring mee had en dat de behandelaar weinig tot geen medische kennis had en dat er alles aan werd gedaan haar een diagnose lyme aan te smeren met daarbij een zeer dure homeopathische behandeling die haar NIET heeft geholpen! Ben jij er wel positief over? En wat voor behandeling krijg je ?
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik heb een normale CD57, maar ben borderline Borrelia. Dus nuchter gezegd: op het randje. Maar DML heeft de diagnose gesteld: langetermijngevolgen van een onbehandelde Borrelia met Bartonella als co-infectie. Verder geen co-infecties.

Zoals ik het zie ben ik een twijfelgeval. Volgens DML niet. a dus behandeld worden voor de Bar en de Bor.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

hoi elias,

ik ben zeer te vreden over die vega test, er werd mij totaal niets aan gesmeerd. maar ik moet nog afwachten hoe het gaat lopen met die behandeling, want ik wacht nog op die medicatie die gemaakt moet worden in het laboratorium.

de persoon waar ik was die was heel bekwaam en wist veel over lyme. ik heb totaal geen klachten er over, ben er alleen maar blij mee. misschien ligt het ook aan de persoon waar je naar toe gaat. en ik kon zelf ook zien dat die lyme een andere sterkte had dan andere elementen. was duidelijk voor mij. niks geen aansmeer praktijken bij mij.

maar voor de rest moet ik nog afwachten hoe het gaat lopen allemaal.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

luna923 schreef:hoi elias,

ik ben zeer te vreden over die vega test, er werd mij totaal niets aan gesmeerd. maar ik moet nog afwachten hoe het gaat lopen met die behandeling, want ik wacht nog op die medicatie die gemaakt moet worden in het laboratorium.
Beste Luna, fijn dat je er tevreden over bent, ik geloof er zelf namelijk helemaal niets van :!: Maar je moet het idd afwachten natuurlijk, ik hoop uiteraard dat je er wat aan zal hebben.

Ik zal je nog wel een pb sturen over een tijdje, ben namelijk erg benieuwd.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Elias,

Heb jij zelf de Vegatest ook gedaan?

Volgens mij was @Luna al Lyme-positief bevonden middels de LTT-test, dus zou de Vegatest (slechts?) een bevestiging zijn van hetgeen zij al wist.

Of je dan vervolgens (dure) complementaire behandelingen gaat volgen die je geheel of gedeeltelijk uit eigen zak moet betalen en waarvan je moet afwachten of deze aanslaat in positieve zin; dat is een keuze die je zelf kan / mag maken toch?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

vghm,

thanks, maar volgens mij begrijp je beetje verkeert. elias is blij voor mij als ik er wat aan heb en beter word, alleen is hij bang dat het niet werkt en dat ik mijn geld kwijt ben voor niks. hij probeert mij juist te behoeden er voor.

alleen ik vertrouw er wel in en hij juist niet. dus ik probeer het. en tot nu toe ben ik er heel blij mee. en ja je hebt gelijk ik ben lyme positief bevonden via de LTT test, maar dat was voor maar 1 teken beet soort, maar ik heb er blijkbaar 2 soorten zitten in mij. de zwarte teken beet, daar word niet op getest door de laboratoria blijkbaar. dus voor mij een goeie aanvulling is de vega test op alles.

het gaf zelfs aan dat het in mijn hersenen en mijn hersen vocht zit en ook in mijn lever, spieren, hart, enz enz. dan ben ik blij dat ik het gedaan heb alleen al die vega test. de behandeling zelf weet ik nog niet, maar merk ik van zelf wel of het oke is of niet. ik heb vertrouwen er in.

maar dan denk ik:

als ik gewone AB had gebruikt, dan heb je verschillende AB behandeling voor verschillende teken toch???

en stel je voor als je voor 1 of 2 van de 4 meest gangbare teken behandelt word en er zit nog 1 of 2 soorten teken soorten in je en die heb je dan niet getest en je weet niet dat die er zit, en je blijft toch ziek, dan denk je dat die hele behandeling niet gewerkt heeft. terwijl er meer soorten teken zijn en waar niet op getest word, dan heb je een groot probleem lijkt mij.

want mijn ogen zijn wel open gegaan hier door, dus wij worden dan beperkt onderzocht terwijl je je al helemaal scheel betaald aan die bestaande test van 4 soorten teken. daar zit je dan met je goeie gedrag. want als ik die vega test niet had gedaan dan had ik ook niet geweten dat ik die 2de tekenbeet had onder de leden. en misschien is dit ook de reden waarom mensen ziek blijven dan ( ik zit maar te brain stormen met die suff kop van mij lol), maar misschien zit ik ook wel helemaal mis.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

luna923 schreef: als ik gewone AB had gebruikt, dan heb je verschillende AB behandeling voor verschillende teken toch???

en stel je voor als je voor 1 of 2 van de 4 meest gangbare teken behandelt word en er zit nog 1 of 2 soorten teken soorten in je en die heb je dan niet getest en je weet niet dat die er zit, en je blijft toch ziek, dan denk je dat die hele behandeling niet gewerkt heeft. terwijl er meer soorten teken zijn en waar niet op getest word, dan heb je een groot probleem lijkt mij.
Dat klopt toch niet helemaal. Je moet je niet laten behandelen tegen teken maar tegen borrelia wat de teek overbrengt. Op zich maakt het niet uit welke teek het is die het overbrengt, verschillende teken kunnen dezelfde borrelia overbrengen.

Je hebt dus geen verschillende AB nodig tegen verschillende teken. Je hebt verschillende AB nodig omdat zelfs één soort borrelia op verschillende manieren moet bestreden worden.
Plaats reactie