iemand negatief op borreliose maar toch diagnose lyme?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Ik heb toen een MRI van mijn hersenen en nek gehad om de aders in beeld te brengen m.b.t. het uitsluiten van een TIA, beroerte en tumor.

De lumbaalpunctie is gedaan voor Neuroborreliose en Syfillis.

Ik had er ook veel last van, zou het zeker niet snel nog een keer doen, tenzij het echt moet om ernstige ziektes uit te sluiten.
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi vlindertje,
Wat wij hebben vind ik ook een ernstige ziekte hoor :wink: .
Ik begrijp dat er geen borreliose en syf uitkwam, maar werd er nog iets anders gezien in je "spinal fluïd"? Andere samenstelling eiwitten oid? Of beperkte de uitslag zich tot het uitsluiten van bovenstaande.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Vlinder,

Ben je er nu ook van overtuigd dat je geen Neuroborreliose hebt?

ME/cvs is het eindstadium van een vergifigd lichaam, het lijkt mij dan ook logisch dat allerlei bacterieel gespuis je lichaam structureel verziekt...enfin...

Lekke darmen kun je ook hebben zonder dat je er erg in hebt volgens mij en dat is handig om te weten omdat daar de vergiftiging volgens mij begint....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

verlorengezondheidman schreef:@Vlinder,

Ben je er nu ook van overtuigd dat je geen Neuroborreliose hebt?

ME/cvs is het eindstadium van een vergifigd lichaam, het lijkt mij dan ook logisch dat allerlei bacterieel gespuis je lichaam structureel verziekt...enfin...

Lekke darmen kun je ook hebben zonder dat je er erg in hebt volgens mij en dat is handig om te weten omdat daar de vergiftiging volgens mij begint....
Ik ben nergens van overtuigd VGZM.

Ik heb nog een rits met onderzoeken die gedaan moeten worden; MRI scan wervelkolom, verder onderzoek op de twijfelachtige uitslagen van enkele bloedwaardes en momenteel loop ik rond met een ECG kastje omdat ik al 2 weken last heb van overslaand hart en hartkloppingen. Daarna ook nog een 24-uurs bloeddrukmeting en dan is het cirkeltje rond.

Mijn HA werkt overal aan mee en zet overal haar handtekening onder (gelukkig) want ik loop tegen de muren omhoog van de ellende in mijn lijf.

Groetjes Vlindertje
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

lulu schreef:Hoi vlindertje,
Wat wij hebben vind ik ook een ernstige ziekte hoor :wink: .
Ik begrijp dat er geen borreliose en syf uitkwam, maar werd er nog iets anders gezien in je "spinal fluïd"? Andere samenstelling eiwitten oid? Of beperkte de uitslag zich tot het uitsluiten van bovenstaande.
Uiteraard Lulu ;).

Het is beperkt gebleven tot het uitsluiten van Lyme/Neuroborreliose en Syfillis. Die waren het niet en dan kijkt men niet verder naar andere dingen (voor zover ik weet). Ik kan altijd nog even navragen in het ziekenhuis of er nog naar andere dingen is gekeken. Wellicht is er wel naar de samenstelling eiwitten gekeken (denk het niet).

Groetjes Vlindertje
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ja jammer als ze dat niet zouden doen met zo'n zware ingreep, verder kijken dan de onderzoeksvraag. Je kan idd nog eens het hele plaatje opvragen, wie weet...
Heb je hevige hoofdpijnen gehad achteraf?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

lulu schreef: Heb je hevige hoofdpijnen gehad achteraf?
Hoofdpijn, enorm moe, pijn in de rug, stijve rug. Maar binnen 3 uur was het weg toen. Viel dus wel mee gelukkig.

Met onderzoeken als een lumbaalpunctie, MRI scan enz. zou je denken dat er wel iets uit zou komen, maar niets is minder waar.

Onzichtbaar ziek i.p.v. gezond en het zitten tussen de oren.
Flying with broken wings
Plaats reactie