Achmea vergoedt Visser niet meer

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
roseana
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2013, 13:10

Bericht door roseana »

Ik bel Delta Lloyd morgen wel even. Die PNO ziet er ook goed uit, bedankt voor de suggestie.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik heb gekozen voor de friesland. Stichting cardiozorg wordt vergoed en voor "weinig" geld een prima vergoeding. Voor €101,70 met een aanvullend pakket. Via zorgkiezer krijg je extra korting.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

huppelepup schreef:Ik heb gekozen voor de friesland. Stichting cardiozorg wordt vergoed en voor "weinig" geld een prima vergoeding. Voor €101,70 met een aanvullend pakket. Via zorgkiezer krijg je extra korting.
Hmm, dus nu vergoed de Friesland weer wel?

En heb je voor die vergoeding zorgkiezer er voor geraadpleegd?
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

hoe komen jullie zo laag ???
ik krijg niets voor minder dan 230E ???
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

she schreef:hoe komen jullie zo laag ???
ik krijg niets voor minder dan 230E ???
Alleen basis vergoeding doen wij: DML en zijn 4 ME moeten we immers toch zelf betalen en aan alternatief doen we niet. Alleen de middelste van de tandarts verz. extra. Twee jaar geleden nog beiden aan parodontitis geholpen en grotendeels ook zelf betaald.

Ik betaalde bij Zilveren Kruis 653 Euro per 1/2 jaar met collectiviteitskorting via vakbond en korting voor 1/2 jaarlijkse betaling. Was dus 108 per maand.
Gebruikersavatar
roseana
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2013, 13:10

Bericht door roseana »

Ik heb net gebeld. Delta Lloyd heeft idd geen contract met dr Visser, maar ze vergoeden het marktconforme tarief. Dr. Visser zit onder dat tarief, ten minste voor de declaratiecodes voor "consult en behandeling voor aandoening aan het hart of vaatstelsel". De andere codes kennen vergelijkbare bedragen, helaas is dr Visser dus niet aanwezig om te noemen onder welke code ME consult en onderzoek zou vallen. Weet iemand hier misschien welke codes hij gebruikt?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hè, hè,

kogel is door de kerk.

Ik stond stijf van de spanning i.v. hiermee, duizelig van de hoeveelheid info hierover.

En nu redelijk "onbezorgd" Oud en Nieuw vieren.

Allen sterkte met de verz. keuze, een goed einde en nog beter begin
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

O ja, ik koos ook voor De Friesland, ooit mijn eerste opwelling.

Mijn beste vriend heeft er goede ervaringen mee.

Niet via zorgkiezer, dus direct telefonisch bij hen, want die organisatie had 22, resp 30 wachtenden voor mij!

Doei
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@she 230,- kan toch niet? De duurste verzekering incl volledig aanvullend is nog goedkoper.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

@She: is dat soms voor 2 personen?

Ariadne.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

vergoeding dr.Visser in 2014

Bericht door agnes »

Vandaag (13 februari 2014) heb ik dr. Visser gesproken.
Hij vertelde dat hij met ALLE verzekeraars voor dit jaar een contract gesloten heeft, ook met Achmea. Ik had zelf van OHRA (onderdeel van CZ) te horen gekregen dat ze geen contract met hem hadden, maar dr. Visser citeerde uit een e-mail dat hij wel degelijk een contract met OHRA heeft.

Mocht je declaraties voor dr. Visser (Stichting Cardiozorg Amsterdam) krijgen en je verzekering zegt ze niet (volledig) te vergoeden, neem dan even contact op met dr. Visser over hoe verder te handelen.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Slecht nieuws voor de mensen die bij Achmea (en andere zorgverzekeringen die onder Achmea vallen) zijn verzekerd:

Volgend jaar krijgt Visser geen contract meer met Achmea.

Dit hoorde ik afgelopen woensdag van hem.
Ik had liever goed nieuws willen brengen, maar helaas....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Iedereen had uit protest allang weg moeten zijn bij Achmea. Totale vrije keuzeverzekeringen zijn de enige goeien mi.
Life smells...
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

bedankt dat jullie dit hier besproken hebben, want ik zit dus ook bij OHRA en heb hetzelfde probleem: ze zeggen geen cent te vergoeden! :(
OHRA zegt zelfs dat stichting cardiozorg niet meer bij Vektis bekend is?!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Voor volgend jaar 2015, met dank aan willemijn voor de informatie :wink:, gaat gelden:
willemijnd schreef:Slecht nieuws voor de mensen die bij Achmea (en andere zorgverzekeringen die onder Achmea vallen) zijn verzekerd:

Volgend jaar krijgt Visser geen contract meer met Achmea.

Dit hoorde ik afgelopen woensdag van hem.
Ik had liever goed nieuws willen brengen, maar helaas....
Het blijft goed in de gaten houden en informeren dit jaar wat er met de Zorgverzekeringen gaat gebeuren en of de restitutie (vrije keuze voor artsen) polissen wel/niet worden afgeschaft door de Zorgverzekeraars.

Dat geldt niet alleen voor Achmea en de Zorgverzekeringen die onder Achmea vallen maar ook voor de andere Zorgverzekeraars in Nederland.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie