Achmea vergoedt Visser niet meer

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

iedereen wordt gevraagd om een protestbrief te sturen,
ook mensen die niet bij die verzekeringen zitten en ook mensen die niet bij dr visser in behandeling zijn.
die laatsten, kunnen de brief beter een beetje aanpassen...
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Een voorbeeld van de protest brief staat op blz. 01 van deze post.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ik ga de brief wel schrijven, maar laat inieder geval het stukje zin weg dat als volgt luidt:
"zoals u verwacht in een schrijven dat mij onder ogen is gekomen,"
want ik heb de brief niet gelezen.
Alsof Visser iedereen de brief heeft laten lezen.

Ik ben wel heel benieuwd of men bij Achmea gevoelig is voor onze argumenten. Ze beëindigen het contract vanwege de cardiologische zorg. Of ze zin hebben om de behandeling van ME-patienten te vergoeden??

De voorbeeldbrief van Slakkenhuisje staat trouwens op pag. 2 van dit topic. Maar ik zie geen verschil met de voorbeeldbrief van de ME/cvs vereniging. Wat zie ik over het hoofd?

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Hoi Ariadne,

Ik had eerst de link naar de ME/cvs vereniging hierop gezet.
Toen wilde ik de brief uitprinten en zag plotseling dat er verschillende uitleg regels er tussen stonden. Dus vandaar dat ik hem in z'n geheel nog eens op deze site heb gezet, maar dan zonder de uitleg regels. Het zou toch balen zijn als je hem zo ondertekend en opgestuurd had. Zou erg knullig overkomen. Tja en we zijn niet de helderste. Vandaar.

- Jouw punt is trouwens wel een goede. Maar ik denk dat ik deze regels wel in de brief laat staan, omdat ze best mogen weten, dat de brief openlijk te lezen is.
Weten ze ook dat de volgende brieven en of hun antwoorden ook openbaar geplaatst kunnen worden.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Slakkenhuisje: nu begrijp ik het verschil.

Bedankt, Ariadne.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik begrijp dat Visser is aangeslagen (zeer begrijpelijk) door het nieuws. Kunnen wij ook niet iets richting hem doen om een hart onder de riem te steken? Wat denken jullie van hem een kaart te sturen?
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Ik vind een kaart ook een goed idee. Hij zet zich zo in voor ons doet zo zijn best de ziekte en de symptomen te begrijpen en voor ons de symptomen te verlichten.

Bedoel je een gezamenlijke kaart Stargazertje?
of een heleboel individuele kaartjes?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik denk dat een hoop individuele kaartjes het makkelijkste en indrukwekkendste zijn? Maar als mensen samen willen doen is dat denk ik ook geen probleem. Ik wil Visser het idee geven dat hij niet alleen staat.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik denk dat ze een hele boel individuele kaarten bedoeld.

ik vind het ook een heel goed idee om te doen. hij doet alles voor ons, echt alles.

als er 1 is die zo veel voor ons gedaan heeft, dan is het visser wel.

en dan nu deze shit met die verzekering, ik ben echt woest op die verzekering. we worden gedwongen om zo veel te betalen, en dan word er ook nog eens veel niet vergoed, en nu moeten we ook nog naar hun pijpen dansen.

misschien als we met een hele groep over stappen naar een andere verzekering dan kunnen we kwantum korting vragen, dan kan het betaalbaar blijven voor ons??? maar dan hebben we wel iemand nodig die onderhandeld en iemand die turft voor ons om bij te houden wie over gaat stappen dan.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Wat mooi hoe jij dat zegt luna, hij doet alles voor ons, echt alles.

Ik ga hem morgen een kaartje sturen (ik vind het wel lastig overigens om aan een arts te laten weten dat je hem waardeert, omdat ik niet wil dat hij zich dan verplicht voelt oid.)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Vinden jullie het niet wat overdreven? Als Vi ernstig ziek zou zijn zou ik graag een kaartje sturen, dan lijkt me dat gepast. Maar dit is in de eerste plaats ons probleem, heeft alles met ME te maken natuurlijk. En wij zullen van verzekering veranderen en gewoon naar Vi blijven gaan. Toch?
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

@ Asje niemand verplicht je tot iets. En moet hij eerst doodziek ziek zijn om een kaartje verdienen ondanks alles wat hij voor ME doet?

@ Lulu, laat alleen je waardering merken. Dat schept toch geen verplichting?
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Ik stuur ook een kaartje vandaag!
Gewoon als dank voor zijn inzet voor ME patiënten. Dat is toch best bijzonder?!
.. voor mij hoeft hij niet eerst ernstig ziek te zijn hoor :wink:
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Asje, ik denk niet dat het alleen ons probleem is. Het lijkt mij dat dit voor dr Visser ook zeer persoonlijk is. Als hij contracten kwijt raakt, raakt hij ook inkomen kwijt. Als er meer verzekeraars volgen, dan heeft hij volgens mij gewoon geen werk meer.
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

moon72 schreef:Asje, ik denk niet dat het alleen ons probleem is. Het lijkt mij dat dit voor dr Visser ook zeer persoonlijk is. Als hij contracten kwijt raakt, raakt hij ook inkomen kwijt. Als er meer verzekeraars volgen, dan heeft hij volgens mij gewoon geen werk meer.
Dr.Vi heeft niet alleen ME, CVS patiënten in zijn praktijk, hij onderzoekt en behandelt ook andere mensen/patiënten.

Bron: http://www.parkstadkliniek.nl/cardiologie.html
Stichting CardioZorg in de Parkstad Kliniek Amsterdam onder leiding van Prof. dr. F.C. Visser biedt zowel de mogelijkheid van screening van patienten met een mogelijk verhoogd risico op hart- en vaatziekten als ook onderzoek en behandeling van patienten met bestaande of vermoede afwijkingen van het hart.
Het gaat om alle natura contracten voor cardiologe zorg. Als dat allemaal komt te vervallen krijgt Vi een groot probleem en waarschijnlijk geen werk meer.

De meeste mensen hebben een natura polis en geen restitutie polis. En ook van een restitutie polis moet je afwachten of de Zorgverzekeraars de kosten van Dr.Vi willen/gaan/blijven vergoeden en/of tegen welk percentage, of welke eigen bijdrage betaald moet worden.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie