cyts test RED labs

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

cyts test RED labs

Bericht door mira »

hallo, kan iemand mij wat verder helpen,

ik ben begin juni gestart met de AB en dergelijke voor ( weliswaar borderline)
Lyme, bij Dr.DML
Half juli bloedonderzoek, cyto panel
ik ken nu pas de uitslag, deze zijn verhoogd : IL 1, IL 6, IL-8 ( héél hoog ) en MCP1 en MIP, ook de prostaglandine E2 is 4,45, ( nl 2,81 ) of is dat niet zo hoog ?

Ik wil mij goed voorbereiden met mijn vragen op de volgende consultatie bij DrDML
Maar ik snap zo weinig van die test ( en hij kost toch wel best weer wat )
geeft die belangrijke informatie ? of maakte ik toen een acute infectie door ? dat zou raar zijn want ik voelde mij toen, met alle nieuwe medicatie net iets beter .. of zouden de heerlijk warme zomerdagen er voor iets tussen zitten ;-)

mijn vriendin verpleegster zegt dat dit voer is voor een hematoloog
tja, wat nog allemaal ?
bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

cyts test RED labs

Bericht door sidonia »

Hoi Mira,

Bij de meeste van ons die bij DML in behandeling zijn, zitten in de waardes die jij noemt ook de afwijkingen. Ik heb ook verhoging in de IL-10 en de IL-6, de IL-8 is weer normaal. Maar mijn PG E2 is zelfs 12,5. Volgens mij duidt dit allemaal op een ontwricht immuunsysteem.

Je kunt DML gewoon vragen wat die uitslagen betekenen.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Hallo,
ik heb onlangs dus uitleg kunnen vragen aan Dr.DML

Misschien heeft iemand er ook iets aan
Het was kort en simpel :
de cytokinereactie na het opstarten van de AB voor Lyme
wijzen op een Herxheimer reactie

en zijn daarmee het bewijs van de infectie. (ook volgens de stichting tekenbeetziekten)

Ik moet erbij zeggen dat ik er nog steeds aan twijfelde
omdat mijn LTT test "maar" borderline was.
Bedankt voor alle info die hier te vinden is.


groetjes
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Mira,

Goed om te weten! Ik moet volgende week ook weer naar DML en hoop dan te kunnen starten met AB. Ik ben ook 'maar' een borderline Lyme. Maar blijkbaar bewijzen de overige bloedwaarden, waaronder de cytokines wel degelijk Lyme.

Ik ben net begonnen met het opkrikken van mijn immuunsysteem. Week 4 inmiddels. De eerste twee weken was er wel achteruitgang, maar ik dacht: dit valt mee. Sinds vorige week erg veel griepverschijnselen. En sinds gister voel ik me officieel heel slecht :-). Mijn lichaam is duidelijk aan het werk met het een en ander.

Groet
Plaats reactie