Voedselhygiëne

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het begint idd vaker met Toxoplasmose.

:lol: Gorbi, alleen biologisch vlees eten dus! Volgens mij ging dit puur over niet echt biologisch vlees.
Life smells...
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Hehe de clou is juist o.a. dat vlees met het 'Beter Leven' keurmerk, dat eigenlijk helemaal niet altijd is. Ik weet niet of het met biologisch vlees ook wel eens gebeurt - ik denk wel dat als een kleinschalige slager een fout maakt de mest eerder wordt weggesneden van het karkas (zoals het hoort) dan dat ze ook gaan 'sjoemelen' (door het bv af te spoelen of weg te schrapen), maar die garantie heb je nooit.

Ben blij dat ik 99% vegetarisch eet :).
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Vlees met het Beter levenkeurmerk is sowieso niet biologisch en er wordt dus ook mee gesjoemeld. Maar of het ook gebeurt met biologisch ..?

Haha malu, jij zit iig goed.

Ik vind trouwens bij alles wat er mis is met vlees dat we ook geen martelvlees moeten willen kopen. Oftewel, als je niet aan de dieren denkt en last krijgt van het één of ander heb ik niet zo'n medelijden. Desalniettemin zijn die foute bedrijven natuurlijk misdadig bezig.
Life smells...
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Valt niet te hopen!!

Voor geïnteresseerden, Zembla over poep op vlees (E. coli, jum!) en gewoon vlees verpakt als 'Beter Leven vlees': http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/201 ... 05-09-2013

En idd: dit is vanuit de mens geredeneerd. Maar als je beiden betrekt (mens en dier) slechts een topje van de ijsberg van wat er verder mis is in die wereld.
Plaats reactie