Petitie: Hulp bij zelfdoding

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Petitie: Hulp bij zelfdoding

Bericht door asje »

In Nieuwsuur vanavond de zaak Heringa, die voor de rechter moet verschijnen ivm hulp aan zijn moeder bij zelfdoding.

Er loopt op dit moment een petitie voor het niet strafbaar stellen van hulp bij een weloverwogen zelfgekozen levenseinde. Tekent allen!

http://hulpbijzelfdoding.petities.nl/
________________

Dank! Petitie ook toegevoegd aan onze lijst met lopende petities:
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-127.html
adm.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Petitie: Hulp bij zelfdoding

Bericht door asje »

Nou nou, wat een overweldigende reacties :-s

Lotgenoten, dit gaat ons allemaal aan! De meesten hier staan hier toch niet negatief tegenover, zichtbaar in onze gesprekjes over euthanasie eerder.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Asje,

ik heb de petitie bekeken en moet er nog eens over nadenken. Het is ingewikkelde materie voor in een korte simpele petitietekst.
Ik heb destijds de documentaire over mijnheer Heringa en Moek gezien. Ik heb bewondering voor hem en vind niet dat hij veroordeeld moet worden.
Maar hulp bij zelfdoding kan ook uitmonden in aandringen op zelfdoding en dat vind ik afschuwelijk. Vandaar mijn aarzeling. Er zou toch op een of andere manier een zorgvuldige procedure moeten plaats vinden en daar lees ik niets over in de petitietekst.

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Uiteraard moet daar een zeer zorgvuldige procedure voor zijn, zoals die er nu al is voor euthanasie. De verenigingen, stichtingen en individuen die hier mee bezig zijn, zijn integer en zullen niets anders bedoelen natuurlijk. Het zal ook never nooit goedgekeurd worden door de politiek zonder zeer zorgvuldige procedure, daar hoeven we helemaal niet bang voor te zijn, het is juist zo moeilijk zoiets voor elkaar te krijgen.

Ondertussen gaat de afschuwelijke praktijk van nu door ...

Ik waardeer dat je tenminste reageert:-)
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Artsen zijn zeer alert op het fenomeen dat familie soms van een patiënt af willen, dus die zorgvuldigheid blijft heus wel bewaard.

Ik ga tekenen.

In dit soort gevallen is het net als wat het bij abortus was: zij, die wel bespraakt zijn en de juiste weggetjes kennen kunnen geholpen worden, anderen vissen voortdurend naast het net met alle nare slepende gevolgen van dien.
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

Ik heb ook ondertekend, niemand kiest ''zomaar'' voor de dood, ik geloof dat een ieder dat heel overwogen doet en ook dat mensen die daarvoor moeten kiezen al enorm veel hebben geleden.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

heb ondertekend !!
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mooi!
Life smells...
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Ik heb uiteraard ook ondertekend
Plaats reactie