Bestellen Medicatie DML Hulp

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik heb anderhalve week geleden supplementen besteld bij Prohealth, via normale post (beetje dom, maar onervaren). Iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik het ga ontvangen? Ik heb voor ongeveer 75 dollar besteld, dus volgens mij moet het geen problemen bij de douane geven.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Toen ik voor een vervangend middel vroeg voor Ketek kreeg ik het antwoord dat dat niet mogelijk was.

De Caprystatin bestel ik bij Iherb en bevalt prima!
Hope and just believe.
Sarcophagist
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 okt 2005, 21:52

Bericht door Sarcophagist »

"Vervangend" is relatief als het bewuste medicijn onder geen enkele vorm te krijgen is, zoals telithromycine (Ketek) in Nederland. In dat geval kan een arts misschien iets voorschrijven van dezelfde familie (bijvoorbeeld azithromycine of clarithromycine) maar hij/zij moet dan sowieso een nieuw voorschrift opmaken.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ketek 2 x 1/2 gedurende 14 dagen daarna 2 x 1 perdag voor anderhalve maand.
Update: Maand lang gezocht en Ketek niet kunnen vinden/ krijgen.
Zie eerdere posten.

Een vervanging aan DML gevraagd en nu zit ik aan de:
2 maanden St Claritromycine 500 gram per dag. (2 tabletten)
Deze hakken er wel in. De gehele dag op bed gelegen. Net op. Omgekeerde wereld. Jakkes.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik heb anderhalve week geleden supplementen besteld bij Prohealth, via normale post (beetje dom, maar onervaren). Iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik het ga ontvangen? Ik heb voor ongeveer 75 dollar besteld, dus volgens mij moet het geen problemen bij de douane geven.
Iemand?
Ik heb nog niets van Prohealth gehoord en het is op 30 augustus verzonden (was het laatste wat ik hoorde). Net PostNL gebeld en daar is het pakketje niet bekend. Moet ik me nu zorgen maken? Ik wil graag beginnen met mijn behandelplan...
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Azithromycine en Clarithromycine heb ik beide al voor langere tijd gehad, dus die ging hij me niet opnieuw voorschrijven. Inmiddels dag 2 van Ketek. Nog heel wat maandjes te gaan!
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

@ Amber. Aha vandaar. Veel succes!

@ Sidonia Pro health. NL. Zou je Pro health niet kunnen bellen.Het zou best kunnen zijn dat ze een track en trace van jouw pakketje hebben. Dan kunnen zij opzoeken waar jouw pakketje is.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

@Sidonia, bij mij duurde het via gewone post 10 dagen (ik bestelde op 19 aug, kwam 29 aug binnen)... komt vast bij jouw ook snel binnen! Er staat 2-6 weken voor maar dat zal het heus niet worden.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

@ Amber: Hoe ben jij aan de Ketek gekomen dan? Ik begrijp dus dat dat niet gemakkelijk is hier in NL.

Inmiddels maar even een mail gestuurd naar Prohealth.com. Op 6 september heeft het pakketjes daadwerkelijk Amerika verlaten, maar toen ik PostNL belde (gruwelijk duur nummer trouwens) hadden ze nog niets. Vaag, maar ik begrijp dat het dan bij de douane kan liggen. Ik wacht rustig af.

Dilemma nu is zal ik vast starten met de rest in afwachting van de twee supplementen die nog moeten komen, of wachten tot alles er is en dan starten.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Je kan het bij elke apotheek halen in Belgie en er zijn enkele apotheken die het opsturen. Ik heb het laten halen en opsturen door mijn oom die in Belgie woont! Het is één van de beste antibiotica's tegen Lyme.

Ik zou alvast beginnen met de rest! Ik wacht ook nog op mijn Lysine, maar ik begin wel alvast met de rest van mijn behandelplan.
Hope and just believe.
Plaats reactie