Reumatoloog

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Hi

Dat je al pfeiffer hebt gehad wil niets zeggen. De eerste keer pfeiffer heeft bij mij mijn immuunsysteem zo beschadigd dat ik het inmiddels drie keer heb gehad.

Linda
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja je kan vaker pfeiffer krijgen. Hebben ze daar wel op geprikt?
Anders zou ik dat wel laten doen.
Smurf
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mar 2007, 19:30

Bericht door Smurf »

Ik heb ook begrepen dat er meerdere vormen bestaan?

Het is bij mij nooit goed over gegaan. Ik heb heel vaak een beetje last gehad in die 6 jaar.. Elke keer dezelfde klachten, soms niet zo erg, soms erger.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

He, Linda,

Heb je het met die steeds terugkerende Pfeiffer daar al eens met een internist over gehad? Of Infectioloog? Of Aids deskundige? Of bacerio-, viroloog?

Is er a/d U van Wageningen niet een tak van sport die zich met zulk soort beestjes bezig houdt? De lijnen die via landbouw naar het veterinaire en de menselijke gezondheid lopen zijn toch zonneklaar dat die er zijn?

Dat je wegens slechte weerstand dit virus -tig keren oploopt lijkt met logisch, maar waar zat het voor het weer uitbrak? Net als Herpes Zoster o.i.d. in een ganglion in je eigen lichaam?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Het Epstein Bar-virus blijft inderdaad net als dat van een koortslip (herpes meen ik) in je lichaam achter. En kan dan weer gaan opspelen als je weerstand erg laag is.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Bij mij kwam er ook een paar jaar na de ziekte van pfeiffer uit dat die nog actief was in mijn lichaam. Ik denk ook wel dat het iets chronisch kan worden dat inderdaad opspeelt bij een lagere weerstand.
Bij mij lijken heel veel dingen chronisch te worden, denk bij veel mensen met ME/CVS. Van virussen etv herstellen wij niet voldoende en daardoor blijft het denk ik sluimeren op de achtergrond en speelt het soms weer op.
Ik heb bijvoorbeeld voor ik dit jaar op vakantie ging blaasontsteking gekregen en kreeg antibiotica maar heb nu steeds dat het terug keert, al is het vaak maar 1 of 2 daagjes dat ik er dan last van heb. Ook heb ik chronische candida etc, het is wat off-topic maar ik bedoel er dus mee te zeggen dat in mijn geval echt bijna niets helemaal weg lijkt te gaan, erg frustrerend en ik denk wel iets typisch voor onze ziekte.
Of de pfeiffer nu daadwerkelijk nog sluimert weet ik niet, wel merk ik vaak bij lagere weerstand dat de klieren in mijn hals weer dik worden, wat iemand hier ook aangaf. Dat hoor je ook vaak bij ME/CVS'ers.
Maar nu gaat het over pfeiffer en dit topic over de reumatoloog, misschien handig als ik de berichtjes over pfeiffer plaats in een nieuw topic over pfeiffer?

Groetjes.
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

annac schreef:He, Linda,

Heb je het met die steeds terugkerende Pfeiffer daar al eens met een internist over gehad? Of Infectioloog? Of Aids deskundige? Of bacerio-, viroloog?

Is er a/d U van Wageningen niet een tak van sport die zich met zulk soort beestjes bezig houdt? De lijnen die via landbouw naar het veterinaire en de menselijke gezondheid lopen zijn toch zonneklaar dat die er zijn?

Dat je wegens slechte weerstand dit virus -tig keren oploopt lijkt met logisch, maar waar zat het voor het weer uitbrak? Net als Herpes Zoster o.i.d. in een ganglion in je eigen lichaam?
Hey Annac,

Ik heb het met een internist en met mijn huisarts wel een aantal keer gehad over de inmiddels drie keer terug gekeerde pfeiffer. Volgens beide is het waarschijnlijk zo dat mijn immuunsysteem een klap heeft gekregen van de eerst keer pfeiffer (ik was nog geen 5 jaar oud en dit is veel te jong om een tienerziekte te krijgen). Dit heeft er dus voor gezorgd dat mijn immuunsysteem slecht werkt en het virus dus kan terugkeren.

Waarschijnlijk is het zo dat mijn lichaam het virus niet onthoud (normaal gesproken onthoud je lichaam het virus en kan dan weer heel snel anti-stoffen aanmaken als je lichaam weer aangevallen wordt door het zelfde virus zodat het virus heel snel verslagen wordt en je dus niet ziek wordt). Dat resulteert er dan weer in dat als ik opnieuw met het virus in aanraking kom ik dus gewoon weer net zo ziek wordt als de eerste keer.

Ik denk dan ook niet dat het nog in mijn lichaam zat, ik denk dat ik gewoon net als ieder ander de eerste keer ben genezen, maar dat ik gewoon opnieuw met het virus in aanraking ben gekomen. Je hoeft namelijk niet te zoenen met iemand met pfeiffer om er mee in aanraking te komen, het kan ook op een andere manier (hoe weet ik ook niet, maar de eerste twee keer dat ik pfeiffer had heb ik niemand gezoend, dus al helemaal niet met die ziekte en de derde keer had ik een vaste relatie met iemand die de ziekte ook zeker niet had).

Een Infectioloog of een viroloog heb ik er niet over gesproken. Een bacterioloog lijkt me een rare keuze aangezien pfeiffer een virus is. Maar waarom vraag je naar een AIDS-deskundige? Wat heeft AIDS met pfeiffer en ME/CVS te maken?
Heb hier een nieuw topic over aangemaakt: klik hier. Zuiderzon

Groetjes,

Linda
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Je kan het net als griep ook oplopen omdat er iemand in je omgeving hoest of niest. Zelfs bij gewoon praten schijnt dat te kunnen, zweven altijd minuscule speekseldruppels in de lucht. Ook kan iemand drager zijn, maar er zelf niet ziek van worden. Toen ik 20 was kreeg ik Pfeifer en heel erg ook. Maar mijn verloofde heeft het nooit gekregen, verder ook niemand in de familie. Mijn zoon kreeg het toen hij een jaar of 13-14 was, zou hij toen al gezoend hebben?
Smurf
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mar 2007, 19:30

Bericht door Smurf »

Gezoend? Ik kreeg het niet van zoenen hoor, ben erg trouw haha!
Maar ik heb het ergens op een stage opgelopen; lesgeven aan kleine kinderen..
Plaats reactie