Coxsackie virus

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi haai,
haaii schreef:Ben mij zijn ze ook getest, twee keer zelfs. Nu luidt mijn vraag ook waarom deze virale familie 2 keer getest moest worden? Bij DML was dat toch het geval, ik werd een week voor mijn bloedtest al eens getest op die cox-virussen om het een week later nog eens over te doen.
Weet je misschien ook of DML de cox-virussen behandelt? Met antivirale middelen?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

louisa schreef:Hoi haai,
haaii schreef:Ben mij zijn ze ook getest, twee keer zelfs. Nu luidt mijn vraag ook waarom deze virale familie 2 keer getest moest worden? Bij DML was dat toch het geval, ik werd een week voor mijn bloedtest al eens getest op die cox-virussen om het een week later nog eens over te doen.
Weet je misschien ook of DML de cox-virussen behandelt? Met antivirale middelen?

Groetjes, Louisa
Denk dat hij ze wel behandeld omdat 'ie er anders geen mensen op zou testen. Maar kan ook zijn van niet natuurlijk, dat hij het gewoon wilt weten bij hoeveel patienten geïnfecteerd zijn en bepaalde correlaties zoekt. Of misschien gebruikt hij het als indicator voor weet-ik-het. Ik vrees dat ik jou het antwoord schuldig moet blijven. Als je wilt vraag ik het hem, mits er helemaal niemand is die dit beantwoordt.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi haaii,

Op het forum zijn Valganciclovir (antiviraal EBV-CMV-HHV6), Zelitrex wel eens besproken: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... r-asc.html en bijvoorbeeld: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-590.html maar of dat ook wordt ingezet voor de cox-virussen?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik ben sinds kort het alternatieve circuit in gegaan, daar is uitgekomen dat ik het coxsackievirus type A heb.
Mijn vraag is: weet iemand of dit regulier te testen is? En is het mogelijk dat dit er na ongeveer 10 jaar nog uitkomt? zoja, hoe?

Alvast bedankt!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ja, want daar begon de hele ME-ellende bij mij mee, de huisarts vond niks en de internist de B variant, jij zou dan minstens wat IgG (oude) antistoffen moeten hebben maar dat schijnt verder niet alles te zeggen al gaat dit over B

wat voor alternatiefs doe je of kan je dat maar beter voor je houden omdat je anders mensen hoofdpijn bezorgt #-o:D
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Bedankt voor je reactie! :D
Ik ga de huisarts vragen of ze erop kan en wil testen.
Tja het coxsackievirus is vergeten naar m'n leeftijd te vragen, dus heb de kinderziekte variant gekregen :roll:
Is het bij jou bij het begin van de klachten getest?

Ik ben een paar maanden geleden begonnen bij de praktijk van dr. Mossink, sinds kort heet het lymecenter.
Iets met zwaaiende buisjes en de pols :P schijnt de VAS polsdiagnostiek te heetten.
Heb een dieetadvies en wat homeopathische supplementen gekregen.
Begin vanaf morgen met acupunctuur om de werking van het immuunsysteem te verbeteren, zodat het het virus eruit kan werken.
Daarna gaat hij verder kijken naar de eventuele aangerichte schade.
Het virus zelf verklaart wel aan mijn klachten, dus hoop dat ik er uiteindelijk toch geen ME aan heb overgehouden.
Dus wacht het af... ;)
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ik deed iets vergelijkbaars en na de druppels ipv zwaaiende buisjes tegen toxoplasmose zat ik onder de uitslag die daarbij hoort, maar niks te vinden met een bloedtest dus verwacht hier ook niet teveel van maar snap dat je graag bevestiging wil en zou het zeker vragen

tuurlijk reageer ik daar is een forum voor ;)

denk dat mijn Coxsackie half jaar na begin van alles opdook, suc6 morgen met de acu!
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Dank je!
Acupunctuur was voor mij alweer 9 jaar geleden en ben er achter gekomen dat ik nog steeds geen fan ben... Maar nog zo'n 5-6 behandelingen, dus zet nog even door!
Heb de assistente van de huisarts gisteren gesproken, de huisarts wil niet op het coxsackievirus testen, omdat ze er toch niets aan kan doen... :?
Ga nog even aan mijn behandeld arts vragen of het in mijn geval zin heeft om erop te testen.
De reden dat ik het graag regulier bevestigd wil hebben is ook vanwege het UWV, al verwacht ik dat aan hun mening weinig zal veranderen, heb ik iig mijn best gedaan.

Is de toxoplasmose bij jou uiteindelijk opgelost?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

hoezo wat is je reactie op acupunctuur? de mijne deed daarnaast ook moxa, iets met brandend spul op je huid, niet aan beginnen of je moet gebrandmerkt willen worden!

altijd fijn als (huis)artsen doen alsof je vorige week ziek ben geworden en nu allerlei rare eisen stelt he, test iemand potverdikkie gewoon dan kan jij verder zelf uitzoeken wat je met die info doet, maar of het UWV wakker zal liggen van coxsackie? :roll: denk niet dat het aan de virussen op zich ligt, dat met de meeste waar wij last van hebben het gros van de bevolking rondloopt, maar dat ze zich in ons anders gedrágen

moest nog regelmatig druppels tegen toxo nemen (katten hier) maar is sinds vitamine D eigenlijk niet meer nodig geweest bedenk ik me nu
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Nee hier gelukkig geen brandend spul op mijn huid!
Ik kan niet tegen het zetten van de naaldjes, dat zware, nare, zenuw gevoel...
Maar dat kan aan mij liggen, ik was volgens de vrouw die de behandeling uitvoert nogal gevoelig :lol:
Hoor er verschillende reactie's over, mijn zus was bij dezelfde arts in behandeling en vond het ook heel naar, mijn schoonzus is bij een ander in behandeling en voelde niets...
Plaats reactie