Galstenen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Nasa,

Hoe gaat het met jeJ
is de operatie goed gegaan,?
ik hoop voor je dat het mee gevallen is,
en dat je weer lekker tuis bent.
dikke aansterk knuffel.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

De operatie is een week geleden nu. Het is goed verlopen, mijn galblaas en al de galstenen zijn eruit. Ze hadden nog nooit zoveel galstenen gezien, verpleegsters in de recovery riepen elkaar erbij om naar mijn potje stenen te kijken :oops: . Het potje heeft een inhoud van 50ml, net zoals een galblaas. Het is voor 30ml gevuld met stenen. Grote zoals een erwt, één hele grote van 3 erwtjes groot. En vele kleintjes, van enkele millimeters doorsnede. Was in UZ Leuven, dus ze hebben vast al wel veel galstenen gezien...

Moest dezelfde dag naar huis, dat was niet zo'n succes. Ben in de auto op de passagierszetel flauwgevallen. Mijn vriendin had me bijna teruggebracht. Maar we zijn toch naar huis gereden en daar heb ik dan in bed gelegen en dagenlang geslapen. Verder lag ik te spacen op de pijnstillers: paracetamol 1g, brufen 600mg en tramadol. Die neem ik nog steeds allemaal. Heb 5 sneetjes, 1 grote onder m'n navel. Heb toch wel veel pijn gehad en nog steeds. Mijn buik is nog gezwollen door het gas, het ergste is er nu vanaf. Mijn spieren deden allemaal pijn van het opgeblazen worden. Nu doet het vooral vanbinnen nog pijn, waar ze hebben zitten snijden en keuteren.
Het ging de voorbije week elke dag beter. Ben bij beste vriendin, zij zorgt dat ik eet, rust en toch op tijd wat beweeg en rondloop. Ze probeert me niet te laten verzwakken.
Maar nu kan ik blijkbaar helemaal niet tegen de hitte... Heb gisteren avond hoofdpijn gekregen. Vanmorgen met veel meer pijn in de buik wakker geworden. En al mijn spieren deden pijn, koortsig en grieperig gevoel.
Dan is de vraag: is het de warmte, is het de operatie, of is het de ME en fibro? :? Heb net geen koorts, maar dat heb ik nooit. Was aan het twijfelen aan een infectie omdat mijn buik tussen de wondes plots terug veel meer pijn deed. Maar de wondjes zien er goed uit. Zijn gehecht met hechtpleisters.

Nja, blijven liggen, geduld hebben en afwachten tot het beter gaat... Ben het beu, zaterdag had ik het even erg moeilijk. Mijn stomme lichaam wil nooit mee en ik voel me nooit goed, daar komt dit nu nog eens bij en ik ben zo kwaad op mijn lichaam. En nog meer bang om ooit terug bedlegerig te worden. Die periode toen ik 15-17 jaar was komt nu helemaal terug omdat ik weer zoveel hulp nodig heb...
Gebruikersavatar
moon2
Beginner
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 apr 2013, 21:28

Bericht door moon2 »

Gelukkig heb je het erop zitten nu.
Wat betrefd de warmte intolerantie, die heb ik in bijna extreme mate.
Ik heb overigens niet de diagnose ME, maar dus wel lyme.
Overdag blijf ik binnen, en neem met enige regelmaat een waterijsje, dat scheelt wel een beetje.

Beterschap!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Misschien dat je door de warmte extra vocht ophoudt zodat je buik meer gespannen wordt en zo drukt op de wondjes? In elk geval is de ingreep nu achter de rug. Spoedig herstel!
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

bij mij in begin dit jaar nog me galblaas met stenen er uit laten halen met spoed. ik moest er niet aan denken om het uit te stellen, onmogelijk. ik moest kotsen van de pijnen en kreeg zweet aanvallen er van. en ja dat op en neer lopen herken ik heel goed.
mijn herstel ging goed. hoop dat het bij jou ook zo zal gaan.

beterschap
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie