niet wakker kunnen worden

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

niet wakker kunnen worden

Bericht door sidonia »

Moe zijn is een ding.
Maar af en toe heb ik van die dagen dat ik niet wakker lijk te kunnen worden. Als ik in bed blijf, val ik ook steeds in een dromerige slaap.

Ook uit bed, lijkt het dat mijn lichaam en hoofd echt niet wakker willen worden. Als ik mijn ogen dicht doe, zak ik zo weg.
Mijn hersens doen sowieso al niet zo best meer mee, maar op dit soort dagen lijk ik wel helemaal geen hersens te hebben. Denken is onmogelijk.

Is dit herkenbaar en wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Je er gewoon aan overgeven? Is er een manier om mijzelf toch wakker te schudden?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

niet wakker kunnen worden

Bericht door felixloena »

herkenbaar... op dagen dat ik dit heb geef ik er maar aan toe, want ik heb het vooral als ik te veel gedaan heb (hoewel dat bijna niks is soms).
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

niet wakker kunnen worden

Bericht door lulu »

Herkenbaar tijdens slechte perioden. Dan val ik steeds weg, en dan krijg ik erg verwarde en onsamenhangende gedachten, heel naar en beangstigend.

Nu heb ik dat alleen als ik me te veel (geestelijk) heb ingespannen. Ben ook wat stabieler nu. Of de carnitine, Q10 en B12 daar mogelijk aan hebben bijgedragen...? En het in acht nemen van mijn grenzen?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

niet wakker kunnen worden

Bericht door marlène »

hallo sidonia

als het tijdens de dag is en na een "dutje", kan je misschien proberen een wekker te gebruiken.
Ik zet hem bijvoorbeeld op 90 minuten omdat ik na 120 minuten suf wakker word. Dan ga ik terug in slaapmodus.

Vroeger sliep ik 4 uur in één trek in de namiddag en zou de wekkertruuk onmogelijk zijn maar nu lukt me dat wel. Wie weet heb jij ook wel een slaapuurtje waarna je hersenen terug in slaapmodus gaan.

Alvast veel beterschap, ik herken het zombiegevoel ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

niet wakker kunnen worden

Bericht door sidonia »

Ik heb het zo af en toe, na een nacht goed slapen, gek genoeg. Dutjes probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, omdat ik het dan zeker heb.

Het is bij mij ook gerelateerd aan een paar dagen toch teveel te hebben gedaan. Blijkbaar moet ik mezelf toch af en toe bewijzen. En, volgens mij is het ook gekoppeld aan mijn cyclus, want ik heb het ook vaak vlak voor ik ongesteld moet worden.

Ik heb ook maar besloten om er niet te veel tegen te vechten en ook echt een off-day te houden. Normaal probeer ik altijd nog wel wat te doen, maar nu laat ik het dan maar.

Morgen is alles beter :-)
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

niet wakker kunnen worden

Bericht door lulu »

Sterkte sidonia.
Ja gek, soms is weer "goed" slapen ook niet goed....
Goed plan van de off day, over je heen laten komen. Knap, hoop voor je dat het snel weer wat verbeterd.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie