NAET Therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Update

Bericht door zeeman »

@louisa

Hoi, dank voor je berichtje, laat vooral weten of de magnesium voor je werkt! Wat NAET betreft kan ik melden dat ik al door de 10 behandelingen heen ben. Sommige zaken zijn al prima verholpen. Zo reageerde ik bijv. ook op het Epstein-barrvirus (ooit ziekte van Pfeiffer gehad toen ik 8 was ofzo) en ik had dus geen idee dat je ook op virussen of bacteriën kon reageren, en dat dat dus ook te behandelen is. Mijn luchtwegen reageerden er ook behoorlijk op (in positieve zin). Later heeft ze ook een urineweg-infectie aan kunnen pakken die 3 weken na een kuur van de dokter weer terug was. D-mannose en Cranberry en alles hielpen niet goed. Ze nam tijdens de behandeling een buisje Klebsiella-bacterie mee en ik stond echt te kijken dat dat nog werkte ook! Vraag me niet hoe het precies werk, maar werken deed het.

De melk lijkt nog steeds goed te gaan. Ik ben aan het testen met vla, yoghurt en af en toe melkchocolade. Ik neem het dan, dan weer enkele dagen niet etc. Ook Weipoeder kan ik nu goed verdragen. Kaas durf ik nog even niet aan omdat het geconcentreerde eiwitten zijn. misschien dat ik dat later eens test.

Gluten is een lastige. Ze heeft gluten behandeld en toen ik voorzichtig probeerde bleef mijn spijsvertering wel rustig. Kreeg alleen wel hoofdpijn ervan. Later heeft ze gluten nog een keer behandeld samen met iets van berk ofzo. De hooikoorts in combinatie me gluten gaan dan verkeerd. Heb het pas weer geprobeerd en het ging al aardig, toch had ik de volgende dag iets last van mijn buik dus ben ik gestopt. Laatst heeft ze een hele rits pollen behandeld en de gluten in combinatie met eiwitten meegedaan. Ze behandeld dan 3 of 4 buisjes tegelijk. Heb het nu nog niet getest.

Al met al ben ik erg blij dat ik ben gegaan. Ja, het kost geld (niet vergoed) maar kon vorig jaar niet op vakantie doordat ik ziek thuis zat dus dan houd je weer wat over zullen we maar zeggen. Die melk vind ik nog steeds een wondertje. Ook ben ik niet meer zo gevoelig voor gluten dat ik bij minste of geringste ziek word. Weet niet of dit ook voor Coeliakie patiënten werkt, ik heb alleen een overgevoeligheid zegmaar. Verder heb ik geen moeite meer met paprika, tomaat, uit en nog enkele groentes. Ik ben gewoon met het verdragen van eten erg goed vooruit gegaan. We zijn nu de laatste stukjes hooikoorts eruit aan het halen. Het is helaas niet zo dat je met 1 behandeling van hooikoorts af ben. Bij mij doet dat wel dingen maar er blijven dan nog enkele "losse" pollen over van bepaalde planten. Ik blijf dus ook nog doorgaan met de behandelingen. Puur omdat het voor mij gewoon werkt.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

@polpolrene,

Hartstikke goed! dat de behandeling is aangeslagen en dat je daarmee goede vooruitgang hebt geboekt Afbeelding!
Ook erg goed dat je weer meer kunt eten en weer kunt verdragen.
Ik kan mij goed voorstellen dat je erg blij bent met het tot nu toe behaalde resultaat.

Gluten blijft bij mij ook een probleem. Ik probeer het soms weer eens te eten, zoals bijvoorbeeld brood (je raakt na lange tijd wel uitgekeken op rijstwafels :wink: en het glutenvrije brood vind ik echt super vies). De ene keer gaat dat goed en de andere keer gaat het weer totaal fout. Het blijft zoeken en proberen.

Over de magnesium dat vind ik erg interessant. Ik moet het allemaal nog goed gaan lezen. Ik heb goed resultaat gekregen van de magnesium (uit Lee Cowden Protocol) wat een onderdeel is van de uitgebreide complementaire behandeling die ik volg.
Maar magnesium aanvulling via voeding vind ik zéker een goed idee! Ik ga een aantal dingen eerst goed uitzoeken en kijken of ik dat kan verdragen. Noten gaat bijvoorbeeld niet, gelijk diarree...pffff. En chiazaad heb ik gekregen maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb ergens iets gelezen van eventuele bijwerkingen waar je goed op moet letten. Dat ga ik ook nog terug zoeken.

Blijf je berichten over de naet therapie? Ik vind het interessant om te lezen!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Updates

Bericht door zeeman »

HoiHoi, ik ik blijf updaten hoor. Glutenvrij boord zelfbak is aardig te doen hoor, ik rooster het wel om wat meer een bite te hebben. Wat je kunt proberen met pinda's of noten en nieuwe stoffen die je wilt proberen, ondersteun het eens met enzymen. Weet niet of je daar bekend mee bent? Er zijn verschillende spijsverteringsenzymen op de markt. Die helpen om de boel wat beter af te breken. Ik reageerde een aantal maanden terug ook weer op eiwtten, daar kreeg ik dan krampen van enzo. Mijn NAET therapeute heeft toen een behandeling gedaan op enzymen. Op een of andere manier was er iets verstoord. Met maaltijden ondersteun ik mijn eten ook met extra enzymen en soms (grote maaltijd) met een betaine HCL tablet.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Tijd voor weer een update! Inmiddels ga ik richting de 20 behandelingen totaal denk ik. De laatste tijd eens in de maand. Mijn ME/CVS is er nog steeds, dat heeft NAET vooralsnog niet op kunnen lossen (had ik ook niet verwacht). Maar ik ging natuurlijk omdat ik vaak zo gevoelig reageerde op voeding en bepaalde triggers. Er zijn er inmiddels heel wat behandeld, ook stoffen in een bepaalde combinatie. Dus melk bijvoorbeeld, dat ging na de behandeling prima maar van bepaalde bonbons (zeebanket :P ) kreeg ik toch last. Ik vroeg hoe dit kon, want chocolade ging goed, melk ook, maar bonbons dan weer niet. Ze pakte dan diverse buisjes met de stoffen die erin zaten en ik reageerde dan op de combinatie suiker/melk/noten. Terwijl die stoffen los van elkaar geen probleem gaven. Ik sta er best van te kijken hoe dat allemaal werkt, want ze loste het probleem toch echt op. Nu is het niet erg dat je niet tegen bepaalde bonbons kunt maar het gaat om het idee dat je toch van combinaties last kunt hebben en zoveel energie heb ik al niet. Toch wel fijner als je tijdens een etentje hier allemaal niet mee bezig hoeft te zijn. Ik ga nog steeds iedere maand of om de zes weken een keer. Meer om bepaalde zaken in het lichaam te laten behandelen die verstoord zijn. Maar mijn conclusie is zeer positief. Ken nog enkele mensen die er na mijn verhaal heen zijn gegaan. Iemand die uitslag kreeg in de buurt van honden (en dat vroeger nooit had). Hij werd zeker goed door de NAET geholpen. Een andere persoon ging erheen en die zei me later dat het niets voor hem deed. Vraag me niet hoe dit allemaal kan, het blijft toch alternatief.

Nu was mijn spijsvertering eerder dit jaar een ramp (na een kuur voor de luchtwegen) dus ik heb enkele zaken bewust niet meer getest. Inmiddels gaat dat een stuk beter dus enkele weken geleden was de kaas aan de beurt. Kaas is toch een verzameling gecomprimeerde melkeiwitten dus ik begon voorzichtig. Helemaal geen enkele last gehad! Na enkele dagen weer eens en wederom ging het goed. Paar weken terug hetzelfde met gluten gedaan. Eerst een stukje, later wat meer, toen enkele dagen niets, toen een broodje en momenteel eet ik om de paar dagen gewoon gluten. Let wel; ik heb nooit Coeliakie gehad! Ben er enkel overgevoelig voor geweest (en behoorlijk). Of dit ook voor Coeliakie patiënten op te lossen is weet ik niet. Die lopen natuurlijk ook het gevaar dat gelijk hun darmwand kapot wordt gemaakt als ze het zouden willen testen en het gaat toch niet goed. Vorige week heb ik de supertest gedaan. Gewoon brood met kaas. Dat zijn dus de eiwitten waar ik vroeger echt last van had en die ik jaren niet meer had gegeten. Ook dat ging goed! NAET heeft voor mij dus erg goed uitgepakt. Het koste me aardig wat geld in 1,5 jaar (ook zorgverzekering met alternatieve vergoeding vergoedt dit niet) maar het was het me zeker waard. Ik eet de gluten bewust nog niet dagelijks ondanks dat ik er geen last van heb want ik weet niet of dat ook goed blijft gaan. Ik vermoed van wel maar je weet nooit. En het heeft me met meer geholpen dan alleen de voedingsintoleranties. Wat trouwens nog niet goed gaat is het eten van een rauwe salade of iets. Maar dat heeft niets met een overgevoeligheid te maken maar gewoon met het feit dat ik met mijn IBS geschiedenis dat nog niet goed krijg verteerd op een of andere manier.

Tot zover!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Altijd goed, als het beter gaat! Maar denk ik wel, in 1.5 tijd kan er sowieso veel veranderen met wat je kunt hebben, zo is mijn sterke ervaring.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

asje schreef:Altijd goed, als het beter gaat! Maar denk ik wel, in 1.5 tijd kan er sowieso veel veranderen met wat je kunt hebben, zo is mijn sterke ervaring.
Dat ben ik zeker met je eens. Maar waar ik dus echt 7 jaar heel erg gevoelig voor geweest ben is voor melk en gluten. Daar kon ik niet mee smokkelen of een keer gewoon er wat van eten. Dat is echt duidelijk door de NAET gekomen als je het mij vraagt. Ik denk dat ik zonder die behandelingen nu echt nog last had gehad van die twee. De laatste keer dat ik per ongeluk melk binnen kregen weet ik nog, dat was echt krampen klieren en een ellende. Enkele maanden later werd het behandeld en toen opeens totaal geen last van melk. Maar je hebt gelijk, er verandert een hoop in een lichaam in zo'n periode.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat heerlijk, zo'n helder denkend iemand:-) Het kan allemaal idd.

Los hiervan, als je overgevoelig bent geweest voor melk en gluten lijkt het me toch beter het maar weinig te nemen omdat het wsl toch al niet zo goed is.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

misschien is het voorbarig want zit pas sinds een dagje weer in de kattenbakgritlucht (deze allergie had hij nog nóóit behandeld zei ie) maar bijna zonder problemen terwijl het voor het idd vrij eigenaardige naet-gebeuren absoluut niet kon dus thanks voor de tip!! ook namens de kat die op de meeste bizarre dingen heeft moeten piesen haha
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

soof schreef:misschien is het voorbarig want zit pas sinds een dagje weer in de kattenbakgritlucht (deze allergie had hij nog nóóit behandeld zei ie) maar bijna zonder problemen terwijl het voor het idd vrij eigenaardige naet-gebeuren absoluut niet kon dus thanks voor de tip!! ook namens de kat die op de meeste bizarre dingen heeft moeten piesen haha
He, ook een therapeut gevonden begrijp ik? Ben erg benieuwd.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

yups in Leidschendam, aardige man ook nog! zou alle andere ook behandelen maar zolang er nog een paar deodorants zijn die ik op kan en toch geen behoefte heb aan make up of iets (hoef toch niet naar mezelf te kijken :)) laat ik het maar bij deze ene, zolang m'n hersenen voelen alsof ze op springen staan doe ik het liefst zo min mogelijk behandelingen en slik ook hooguit vit. C
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ohja en toen we het een keer over naet & virussen hadden (ik probeerde je aan iets vergelijkbaars maar dan in druppelvorm te krijgen) vergat ik nog te zeggen dat dit soort alternatieve dingen sluimerende virussen wel kan 'ontsluimeren' maar vervolgens kan het zijn dat je aan de grote-mensen-medicijnen moet, in mijn geval paar maandjes antibiotica voor een mycoplasma die toen opeens wél (door PvM) gevonden werd \:D/
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie