pijnlijke gewrichten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angeleyess
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2012, 21:46

pijnlijke gewrichten

Bericht door angeleyess »

hoi allen

ik heb zelf behoorlijk last van mn gewrichten en spierpijn
op het moment is het voornamelijke probleem mn handen ze zijnn opgezet pijnlijk en mn vingers staan nu ook vaak wat gebogen kan ze niet meer recht krijgen en kan soms wel janken van de pijn (zegt al heel wat heb een hoge pijngrens )
ben er mee naar de dokter geweest conclusie ik moet er mee leren leven
hebbe er meer mensen dit probleem ?
want ik weet niet meer wat ik moet doen
ik heb het heel vaak aangekaart dat ik pijnlijke gwrichten heb handen , polsen . ellebogen , knieen noem maar op maar is net of het alleen nog maar op mn cvs word gegooit niet meer zo van nou we gaan er ff naar kijken of zo .
ik durf er niet meer mee naar de dokter :( :oops:
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Tja momenteel hier ook hopeloos. Handen, polsen, knieeen, armen, rug en schouders zijn momenteel het ergst. Ben naar reumatoloog geweest en diagnose fibromyalgie. Huisarts wil mij niets anders voorschrijven dan paracetamol maar soms red ik het hier niet mee. Hij stelde voor naar de revalidatie arts te gaan die gaat dan medicijnen bekijken en wat ik nodig heb om te kunnen functioneren. Dus ik wacht op een oproep. Ik ga in ieder geval niet sporten want dit heb ik al gedaan 1 jaar lang zonder resultaat. Ja bekaf elke keer dat wel :?
Maar eigenlijk is het volgens mij iets waar je nooit meer vanaf komt alleen hebt te accepteren. De ene keer wat erger last hebt dan de andere keer :(
Sterkte ermee in ieder geval!!
Oja voor mijn nek en schouders ga ik momenteel naar de fysiotherapeut die het dan masseert. Dat is dan wel weer heeeeeeeerlijk! :D
Gebruikersavatar
angeleyess
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2012, 21:46

Bericht door angeleyess »

hey nou het probleem is hij wou mij ook door sturen naar een revalidatie gedoe maar dat kon uiteindelijk ni omdat ik bij radbout in behandeling ben ( werkt ook niet want ze pakke alleen de vermoeidheid aan blijkbaar maar ja als je pijn hebt helpt het ook ni want dat kost ook weer energie )
wat doe jij als je zn er veel last van hebt ?
ik heb nu bijv heel veel last van mn hand gaat door naar de pols is ook echt heel erg koud dat mn arm ook vaak op het laatst blauw is krijg mn hand ook niwarm of zo
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

CGT helpt tegen niets van ziekte, ook niet vermoeidheid.

Is die pijn verergerd nadat je een tijdje met die CGT bezig was?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ angeleyess

raap je moed bij elkaar en ga op zoek naar een andere arts desnoods. Dit moet toch eens opnieuw bekeken worden !

Hieronder een document over lyme maar er staat eigenlijk ook goede info in over andere besmettingen die klachten kunnen geven waar jij last van hebt.
Er is natuurlijk ook reuma waar naar gekeken moet worden als je je vingers niet meer kan plooien.

Chronic Lyme Disease and Co-infections: Differential Diagnosis
Walter Berghoff*
Practice of Internal Medicine, Rheinbach, 53359, Germany

Full text
http://www.benthamscience.com/open/tone ... TONEUJ.pdf
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
angeleyess
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2012, 21:46

Bericht door angeleyess »

@ asje
ja dat klopt ze zeiden daar dat het normaal is dat als je bezig bent met de therapie dat de pijn erger word en dan beter maar ben al een half jaar verder en het word alleen maar erger het is ook net of ik nu bijna helemaal geen goede dagen meer heb zeg maar .

@ marlene
ik ben al 2 x getest voor lyme helaas is daar niets uitgekomen
word me ook wel geadviseerd door een vriendin van me om dat in duitsland te laten doen maar dat is voor mij helaas erg veel geld ( word niet vergoed ).
volgens de dokter kan het geen reuma zijn
mischien moet ik het toch maar weer aankaarte dat ik er toch echt naar wil late kijken
vind het wel erg lastig voel me af en toe echt een zeur :oops:
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nou ik loop heel vaak met zo'n kersenpit ding in mijn nek.
En diclofinac helpt mij maar dat krijg ik dus niet meer.
Hoop dat de revalidatiearts het weer voorschrijft.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het hoeft geen lyme te zijn. Er zijn ook andere beestjes die ernstige klachten kunnen geven, dat staat in het document vermeld dat ik je in het document heb doorgestuurd. Probeer er eens naar te kijken, het is best leesbaar. Je kan het natuurlijk ook aan je dokter geven. Het is geschreven door een klassieke arts dus daar kan ie al geen commentaar op geven.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

ga nog een keer langs je huisarts ,en vraag om een verwijzing naar een reumatoloog, als hij/zij alles op cvs gooit, en je niet wil laten doorverwijzen, neem dan een andere huisarts zou ik zeggen...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi sterre,
sterre schreef:Tja momenteel hier ook hopeloos. Handen, polsen, knieeen, armen, rug en schouders zijn momenteel het ergst. Ben naar reumatoloog geweest en diagnose fibromyalgie. Huisarts wil mij niets anders voorschrijven dan paracetamol maar soms red ik het hier niet mee. Hij stelde voor naar de revalidatie arts te gaan die gaat dan medicijnen bekijken en wat ik nodig heb om te kunnen functioneren. Dus ik wacht op een oproep.
Hebben jouw huisarts en reumatoloog ook verstand van Lyme? Of niet?

En ik ben het even kwijt :oops:, je moet mijn geheugen even helpen opfrissen :wink:..... ben je ook eens bij een neuroloog geweest? Of niet?
Neurologen moeten namelijk ook van Lyme weten en er op laten onderzoeken om het uit te sluiten, zie de site NVN (Nederlandse Vereniging voor Neurologie): Bron: http://www.neurologie.nl/publiek/patien ... europathie
Wat is de oorzaak

Er zijn veel verschillende type polyneuropathieën, elk met een andere onderliggende oorzaak. De oorzaken zijn te verdelen in de volgende categorieën:

Polyneuropathieën als gevolg van een:

- stofwisselingziekte, bijvoorbeeld suikerziekte of een stoornis van de schildklier of nieren;
- deficiëntie, een tekort aan bepaalde stoffen, bijvoorbeeld vitamine B;
intoxicatie, een overmaat aan bepaalde stoffen, bijvoorbeeld alcohol of vitamine B of bij behandeling met chemotherapeutica (anti-kankermedicijn);
- erfelijke aandoening, bij een afwijking in het erfelijk materiaal; infecties, bijvoorbeeld lepra, AIDS, Borrelia (=Lyme);
- auto-immuunaandoening, een verstoorde immuun/ontstekingsreactie van het lichaam, gericht tegen lichaamseigen weefsels en cellen.
Fibromyalgie is nogal eens een misdiagnose: Bron: http://www.tekenbeetziekten.nl/misdiagnoses/
De ziekte Lymeborreliose wordt wel eens genoemd "de grote imitator", ze kan vele ziekten imiteren. Patienten die zich geen tekenbeet herinneren en geen rode kring hebben gehad waaruit kan blijken dat er duidelijk sprake is van de ziekte van Lyme, krijgen nog wel eens de volgende diagnoses:

MS
ME/CVS
Reuma
Fibromyalgie
Epstein Barr virus(Pfeiffer)
Arthritus,
Lupus (LSE)
ALS
Alzheimer
RSI
ADHD
Hartkwaal
Polyneuropathie
Parkinson
DNH heeft Lyme aangetoond, ik weet dat regulier daar niet in geloofd en houd je gewoon voor jezelf. Maar dat sluit niet uit om toch nog eens bij de HA aan te dringen op onderzoek naar Lyme?, bijvoorbeeld via Pro Health? die heeft namelijk een nieuwe test.

Ik denk persoonlijk dat je niet veel zult hebben aan revalidatie arts, dan krijg je waarschijnlijk pijn-medicatie, dat helpt misschien een tijdje, maar de oorzaak wordt daarmee niet weggenomen en de pijn zal blijven bestaan.
En aan actief bewegen/sporten zul je niets hebben, want daar komt een revalidatie arts waarschijnlijk vast ook mee aanzetten....

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
angeleyess
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2012, 21:46

Bericht door angeleyess »

@marlene
ik zal het doorlezen

@brandy
zal het vragen :)
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Sorry angeleyss dat ik even in je topic verder ga op de reactie van Louisa.

Nee ze hebben geen verstand van lyme.
Het meeste wat ik aankaart vinden ze ook onzin. Eigenlijk zit het allemaal tussen de oren alleen zeggen ze dat nog net niet. 8)
Ben niet bij een neuroloog geweest.
Ik heb wel de gewone elisa is dat geloof ik test gehad en daar kwam niets uit. Ik ga eind mei nog een keer naar een alternatief therapeut om te kijken naar die uitslagen. Verder kan de revalidatiearts hoog of laag springen maar sporten doe ik niet meer. Zou wel willen maar dit hebben we al gehad zonder resultaat. Medicatie is niet de oplossing dat snap ik maar zolang er geen oorzaak bekend is is het wel fijn om heel af en toe wat te kunnen pakken waar je even van bij kunt komen :wink:
Wil mij op zich ook nog wel een keer in Duitsland laten testen maar zie tegen de kosten op :?
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

In belgië heb je geen doorverwijzing nodig. Weet niet hoe dat zit in Nederland, maar dat kan je al wat tijd en geld besparen.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Angeleyess, je bent slechter geworden van de CGT en dat is helaas een normale reactie van je lichaam, dat gebeurt velen. Ze liegen je maar wat voor, CGT is link als je ziek bent en het bestaat alleen maar voor ons omdat ze zeggen dat we niet écht ziek zijn. Het enige juiste antwoord nu zou zijn er direct mee te stoppen voordat het nog erger wordt. Ik weet niet of je min of meer gedwongen door het UWV bent, ik begrijp dat het dan lastig is. Probeer een weg te vinden om er mee te stoppen, dan kun je je hopelijk weer beter gaan voelen.

@haaii Maar deze testen moet je wel zelf betalen toch?

Vraagje aan anderen: krijg je met een verwijzing testen bij Pro-health wel vergoed?
Life smells...
Gebruikersavatar
angeleyess
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2012, 21:46

Bericht door angeleyess »

hey asje
ik heb zelf aan mn dokter hvraagd om doorverwijsing naar radbout voor therapie in die tijd
ik ging er namelijk van uit dat het meer een therapie was om en met de vermoeidheid en de klachten om te gaan ,
was ook een schok toen ik met de laatste gegesprek te horen kreeg dat het alleen om de vermoeidheid ging ,
terwijl ik al met al al een jaar bezig ben ( vooronderzoek en zo bijgeteld )
ik heb binnekort een gesprek weer met hun einde vand e maand ga er ook serieus over nadenke om te stoppe

ik heb normaal wel mn goede en slechte dagen maar sinds de therapie alleen maar slechte dage geen enkele meer goede dage klinkt gek maar voel me ook met de dag 'dommer'worden zeg maar klinkt gek maar ik begin gewoon steeds meer moeiete te krijgen mt lezen en schrijven en praten gaat slechter en dingen begrijpen :oops:
Plaats reactie