Kees Kooman op de radio over ME n.a.v. Wereld ME-dag

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Kees Kooman op de radio over ME n.a.v. Wereld ME-dag

Bericht door asje »

Volgende week zaterdag 11 mei komt Kees Kooman bij Mieke van der Weij over 'Gebroken leven' op Radio 1. Het (hele) programma loopt van 8.43 tot 11.04

Voor de vroegopstaanders!

Op homepage geplaatst. mod. dankjewel. Kees Kooman op de radio over zijn boek over ME n.a.v. Wereld ME-dag
Life smells...
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Kees Kooman op de radio

Bericht door teunie »

Dat is goed nieuws! Boeken komen meestal pas na 10 uur aan bod (ik luister elke zaterdag), maar hoe dan ook: fijn dat er nu aandacht voor komt en dan meteen in een veelbeluisterd nieuwsprogramma.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Kees Kooman op de radio

Bericht door asje »

Yes!

Het is daarna ook te beluisteren op de site van Radio 1, uitzending gemist. Voor de laatopstaanders.
Life smells...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Kees Kooman op de radio

Bericht door bloemetje »

Zo, in de Tros Nieuwsshow, dat is niet niks!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi!

Hoe ben je er achter gekomen?

Kan zijn dat zijn boek apart wordt besproken, wat in wel denk. Gebeurt altijd in de Trosnieuwsshow. Of een film, die wordt ook voor de boekenrubriek besproken.

De boeken in het algemeen zijn altijd literaire boeken en dat is het van Kooman niet. Dat behelst een onderwerp.

Een voorbeeld van hun uitzending hier:

http://www.tros.nl/tros-radio-tips/nieu ... itzending/

Uitzending kan dus per fragment terug beluisterd worden.

Als we nu willen reageren, moeten we dat dan doen via "contact"?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

O K,

Weet het al.

Kreeg ook mail erover.......
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Aandacht voor ME op Radio 1

Bericht door Feniks »

Vanmorgen op de Radio 1 een gesprek met Kees Kooman auteur van 'Gebroken Leven' en patiënte Charlotte over ME. Voor wie het gemist heeft hier een link:

http://www.tros.nl/tros-radio-tips/nieu ... f0e1905a39
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Aandacht voor ME op Radio 1

Bericht door kaki »

Een goed interview.
Dank aan Kees Kooman voor het schrijven van het boek! Fijn dat de tros nieuwsshow er aandacht aan heeft besteed.
En dank aan Charlotte voor het doen van haar verhaal.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ik heb geluisterd. Interviewster was erg goed. Helaas was de journalist wat hakkelend en warrig. Soms zo warrig dat de vraag nog niet beantwoord werd en daarmee een beetje een gemiste kans. Wel goed dat het interview afgenomen is natuurlijk. Gelukkig dat de professor wel goed naar voren werd gebracht.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hij is ook geweest bij BNR Gezond die te beluisteren is via:
http://www.uitgeverijdekring.nl/boek/gebroken-leven
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Vond die van BNR nog het beste.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben erg benieuwd, ga morgen luisteren.

Annac, bij BNR was 't dus met Harmke Pijpers, vond je haar ook beter of meer het hele programma?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Kees Kooman is THE man. Eindelijk iemand die de juiste dingen zegt. Ik ben errrrg onder de indruk.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

Fijn dat er op prime-time op Radio 1 eindelijk weer eens aandacht werd besteed aan ME en op een positieve manier. Jammer alleen dat het niet helemaal uit de verf kwam, vond ik. Het onderwerp ervoor liep uit zodat er met grote stappen doorheen werd gegaan. Harmke Pijpers op BNR had duidelijk meer tijd. Helaas zat naast Kees Kooman daar ook Jan Houtveen, LOK of MOK-deskundige (onverklaarde klachten) die vroeger op de lijn zat van Nijmegen maar nu hij niet meer om bepaalde bewijzen heen kan braaf zegt dat ME (alhoewel hij vreselijk zat te zeuren dat je die term niet mag gebruiken omdat het niet klopt: waar kennen we dat oude liedje ook alweer van?) zowel lichamelijk als psychisch is. Terwijl daar net zo goed geen bewijs voor is, dat is ook niet meer dan een theorie. Dan heb ik nog liever iemand die zegt dat je gek bent: dan weet je wat je er aan hebt. Iemand als Houtveen klinkt heel redelijk maar laat het achterste van zijn tong niet zien. Volgens mij is LOK of MOK nog steeds niets anders dan het aloude psychosomatische denken in een nieuw jasje. Maar Kooman deed het op BNR heel goed. Nu maar hopen dat deze aandacht een klein sneeuwbaleffect te weeg brengt zodat ook wetenschapsjournalisten zich weer eens in ME verdiepen, en dan graag wel kritisch en niet als doorgeefluik van Nijmegen. Of Houtveen. Want met die laatste vallen we volgens mij van de regen in de drup. Ik kan me trouwens herinneren dat een psychologe destijds een uiterst kritisch stuk over LOK/MOK had geschreven, maar haar naam (ik weet nog wel dat het een vrouw was) ben ik kwijt en daarom kan ik het niet terug vinden. Iemand een idee?

@teunie: Evidence(?)-based practice? Over valkuilen, mythes en verhalen van Inge Bramsen. mod.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

@teunie: Evidence(?)-based practice? Over valkuilen, mythes en verhalen van Inge Bramsen. mod.

Hartelijk dank! Dat was inderdaad wat ik bedoelde.
Plaats reactie