zeer vreemde soort vermoeidheid

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
june
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2011, 15:05

Bericht door june »

hm dankjewel voor de ideëen, ik ga nog es de waarden checken en proberen van één van de 3 af te komen.
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Hoi June,

dit komt mij zo bekend voor en kan dat eigenlijk nu pas inzien, door wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt. Virus gehad....anti-virale middelen geslikt en een hoop pijnstillers en vervolgens mijn klachten weer verergerd. Ik kan nu al een paar weken geen tv meer kijken (heel eventjes nu), vanwege het overprikkelde zenuwstelsel.

Veel trillen, duizelig, onrustig in hoofd (hoewel wel rustig van geest) en veel klachten aan één kant van het lichaam (pijn links en spanning rechts). Dit is gemeten door de chiropractor, dus ergens in de hersenen is de balans er niet meer. Ik zie nu ook in dat het geen gebrek van energie is, maar een uitputting door adrenaline. Lichamelijke en emotionele inspanning zorgt er voor dat je lichaam zichzelf uitput en wordt 'opgevreten' door de adrenaline.

Bij mij verergert het, als ik aan de medicatie ga die onderdrukkend werkt (pijnstillers, ontspannende middelen en anti-depressiva, etc.). Nu wil ik niet zeggen dat je daar direct mee moet stoppen, maar misschien is het verstandig om het eens te bespreken met je arts, om te kijken of er iets verandert zonder medicatie.

Ik ben ook van alles wezen proberen (B12, carnitine, D3), maar alles lijkt het lichaam alleen maar onrustiger te maken, dus ik ga nu kijken hoe het gaat zonder wat dan ook. Tot nu toe voel ik me er beter bij :)

Als je het fijn vind om er over te praten, stuur me gerust een PB.
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

@Lionheart:

Je was toch juist enthousiast over vit B12???

Groetjes, Ariadne.
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Het leek zo goed te gaan, maar toen ik dagelijks ging injecteren voelde ik me er niet meer prettig bij en het leek zelfs alsof het mijn alopecia areata (= auto-immuunziekte) verergerde. Denk dat ik even alles laat staan nu en kijken of dat beter gaat. Ben nu gestopt met de injecties en m'n haar komt weer terug..... :-k
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
june
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2011, 15:05

Bericht door june »

lionheart schreef:Hoi June,

Ik zie nu ook in dat het geen gebrek van energie is, maar een uitputting door adrenaline. Lichamelijke en emotionele inspanning zorgt er voor dat je lichaam zichzelf uitput en wordt 'opgevreten' door de adrenaline..
Yup that's it!!! En ik maar blijven kalmeermiddelen slikken... :roll: mss kan ik ook maar beter eens zonder proberen (héél heel geleidelijk dan) want kalmeermiddelen onderdrukkelen alleen spannning, maar halen die niet 'weg', ze 'genezen' dus geen overspannen zenuwstelsel..

Oh boy, ik ben intss zo'n zenuwpees dat ik echt geloof dat ik niet zonder tranquillizers kan, maar als je (als mens) in evenwicht bent en goed in je vel zit, moet spanning en ontspanning ook biochemisch in evenwicht zijn, zonder (medicamenteus) ingrijpen.

Veel succes!! Je mag me ook altijd 'n pb sturen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Oh boy, ik ben intss zo'n zenuwpees dat ik echt geloof dat ik niet zonder tranquillizers kan, maar als je (als mens) in evenwicht bent en goed in je vel zit, moet spanning en ontspanning ook biochemisch in evenwicht zijn, zonder (medicamenteus) ingrijpen.
Ja maar... HOE?

Bij ME is er echt iets mis met het autonome zenuwstelsel, dat krijg je niet zomaar gerepareerd.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie