Huisgenoot gezocht

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jo
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2010, 09:58

Huisgenoot gezocht

Bericht door jo »

Hallo!

Ik zou het heel leuk vinden om hier iemand te vinden die ook ME heeft en het leuk lijkt om met mij als huisgenoten samen te wonen.

Ik zou het liefste binnen een jaar op mezelf gaan wonen. Ik woon nu nog bij mijn moeder. Maar aangezien het ietsje beter gaat ben ik langzaam plannen aan het maken om weer zelfstandig te wonen. :)

Ik ben 29 jaar, heb chronische vermoeidheid en een whiplash. Ik help op dit moment 1 middag id week mee bij n mindfulnesscursus. Hou erg van tekenen en toneel. Ik vind het ook heel leuk om uit te gaan. Verder ben ik een sociaal, warm persoon.

Ik weet zelf nog niet precies waar ik wil gaan wonen. Maar zoek wel iets in Utrecht, Rotterdam of Amsterdam of in de buurt van deze plaatsen.

Het fijne aan het samenwonen met iemand die ook veel last van moeheid en of pijn heeft, lijkt me dat je elkaar goed begrijpt. Dat je bij elkaar kunt zijn zonder perse altijd gezellig te hoeven doen, zoals kletsen ofzo. Maar ook gewoon gezellig in elkaars aanwezigheid kunt zijn. En dat je wat meer in hetzelfde tempo door het leven gaat als veel gezonde mensen. :wink:

Mocht je het wat lijken, dan zouden we kennis kunnen maken en kunnen kijken of we ons goed bij elkaar voelen. En of we n beetje dezelfde ideeen over samen wonen hebben enzo :)!

Ik wacht je reactie af!

Jolanda
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Huisgenoot gezocht

Bericht door lulu »

Hoi jo, ik hoop dat je mensen vindt! Succes met de zoektocht. Er zijn hier en daar wel initiatieven geloof ik.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Huisgenoot gezocht

Bericht door asje »

Euh, alleen van mij en in Groningen proberen ze een zorgwoongroep op te zetten.

Hoi Jolanda, we hebben in Amsterdam een woongroep in oprichting maar wel met ieder een eigen woning en levend als (heel goede) buren. Lijkt je dat ook wat?
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Huisgenoot gezocht

Bericht door lulu »

Haha asje, ik bedoelde jou ook maar wilde niet voor mijn beurt :wink: !
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Huisgenoot gezocht

Bericht door asje »

Had je wel mogen doen hoor! :)
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Wow echt. Ik woon in Amsterdam dringend op zoek naar een woning maar trek het opzich niet echt met niet MEers samen te wonen...

Woongroep spreekt me wel wat meer aan opzich.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik vrees wel dat het nog een tijd kan duren voordat we daadwerkelijk een gebouw hebben waar we in kunnnen nu met de crisis. Als je interesse hebt kun je me je e-mailadres Pb-en, dan stuur ik je wat info.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Das goed. Misschien tegen die tijd heb ik het extra hard nodig. Who knows.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

k vrees wel dat het nog een tijd kan duren voordat we daadwerkelijk een gebouw hebben waar we in kunnnen nu met de crisis
Nu met de crisis staan er wel eerder gebouwen leeg of kun je onderhandelen voor een gunstiger huurprijs.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Je kan onderhandelen om eerste jaar 70% van de huurprijs te betalen, 2de jaar 80%, 3de jaar 90% en 4de jaar 100% van de huurprijs als de woning al een tijdje leegstaat. Een verhuurder wil maar één ding en dat is er voor lange tijd goede huurders inzitten.

Als er nog werk is aan de woning, kan je onderhandelen, dat dit van de huurprijs afgaat.

Succes met de plannen!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

goed initiatief, dit lijkt mij persoonlijk de enige 'oplossing' voor de toekomst
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Goeie initiatieven!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er zijn mensen voor ons bezig die alles weten wb gebouwen, woongroepen en regels in A'dam.

Het gaat niet om de huurprijs maar om een nieuw of voor ons geschikt gerenoveerd gebouw waar we allemaal terecht kunnen en die zijn er heel weinig nu.

Burial, hoe bedoel je precies?
Life smells...
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

Dat ik geen toekomst zie in de huidige situatie zoals hij nu is, het alleen zijn
En een relatie aan gaan is ook moeilijk tot onmogelijk, dus een woongroep lijkt mij ergens wel ideaal. Ik heb hier ook al vaker over nagedacht en zie dus dat als enigste oplossing voor de toekomst om o.a. niet compleet te vereenzamen...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Herkenbaar wat je schrijft @Burial!
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie