Gedoe verstandskiezen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Gedoe verstandskiezen

Bericht door stargazertje »

Afgelopen maandag beide verstandskiezen boven laten trekken. (Zou eerst 1x ab krijgen ivm lekkende klep, maar dat ging plots niet meer door. Ook geen hechting of spuitje om te spoelen) Dinsdagavond nam pijn en zwelling steeds meer toe. Donderdag was het niet meer te houden, had ik alle tekenen van ontsteking en was ik koortsig. 's Middags bezoek aan de kaakchirurg en bleek een ontsteking rechts te hebben. Hij kon zo met een spatel in 1 keer drukken op de zere plek. Volgens hem was de ontsteking zelf veroorzaakt door het spoelen met een steriel spuitje uit de EHBOdoos voor mijn caafs, maar ben dat pas gaan doen zodra de pijn toe nam. Ook gespoeld zonder dat het spuitje de wond raakte en met water met wat zout. Kreeg instructies dat ik op een gaasje met waterstofperoxide wat verdund is met water moet kauwen voor een minuut.

Binnen 24 uur een enorm positief verschil qua zwelling en pijn. Echter nu lijkt alles weer van voren af aan te beginnen. ](*,) Pijn en zwelling nemen weer toe en ik heb weer alle tekenen van ontsteking. De smaak en reuk die ik heb is een doucheputje goed schoonmaken is er niets bij. :wink: Jagges.

Ligt dit gedoe nu aan mij of aan de ME dat de wondgenezing zo verstoord is?
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Gedoe verstandskiezen

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

he Star, wat naar voor je nou,
ik denk dat ook wel eens,dat ME aardig verstorend kan werken,
maar of dat echt zo is weet ik niet.
dikke troost knuffel voor je pijn

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Gedoe verstandskiezen

Bericht door verlorengezondheidman »

Heeft slechte wondgenezing niet te maken met een slecht funcionerend immuunsysteem zoals bij ME/Lyme het geval is.

Overigens heb ik ook een slechte wondgenezing sinds ik ME heb gekregen...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Gedoe verstandskiezen

Bericht door feuer »

Denk idd ook dat de wondgenezing te maken heeft met het immuunsysteem.

Een paar maanden geleden zei de tandarts tegen mij dat alle 4 mijn verstandskiezen eruit moesten, 2 konden getrokken worden en 2 bij de kaakchirurg.
Ze moeten er alleen uit vanwege ruimtegebrek, dus in overleg met de tandarts laat ik er 1 per keer uit halen.
1 kies boven is inmiddels getrokken en gehecht, had er langer last dan zou moeten, maar nu gaat het prima.

Dus mochten je andere 2 kiezen er ook nog uit moeten, doe er dan 1 per keer.
Iig heel veel beterschap!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Gedoe verstandskiezen

Bericht door stargazertje »

De andere 2 waren er al eerder uitgehaald (in 2 bezoeken) en toen had ik ook al zoveel problemen als lang nabloeden en niet sluiten van de wond. Daarom bewust gekozen nu de laatste 2 in 1 keer weg te laten halen. Dan had ik alles gehad en ook ben ik als de dood voor de tandarts/kaakchirurg.
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

Ik moet woensdag voor mijn verstandskies heb er al een tijdje last van waarschijnlij moet hij eruit. Ik heb er al een keer 1 uit laten halen toen had ik nog geen ME dus ben benieuwd hoe het deze keer afloopt
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ben ook wel benieuwd. En moeten beide kanten of maar aan 1 kant? Bij 1 kant kan je met de andere kant kauwen. Sterkte in ieder geval.
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

ik ga woensdag voor rechtsboven
en linksboven moet er ook nog uit maar daar heb ik totaal geen last van rechtsboven wel. Heb sinds ik ME heb hele slechte tanden of dat het ermee te maken heeft weet ik niet maar prettig is anders. Nu ben ik al vrij angstig voor de tandarts :( en zitten wij in beuningen bij een angsttandarts gaat nu een stuk beter
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik ben ook als de dood voor tandarts en kaakchirurg hoor. Vond het ook geen goed teken dat de armsteunen van de stoel kapot waren bij de kaakchirurg. Het gaat vast wel goed komen bij jou Whisje. De verdoving is het ergste vind ik. Van te voren pijnstilling nemen en zsm koelen want des te meer het zwelt des te meer pijn heb je. Ook arnica helpt, niet spoelen met water en wacht een paar uur voor je iets eet/drinkt. En vergelijk het met een operatie dus niet gelijk druk dingen gaan doen, maar je tijd nemen om te herstellen.
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

Sinds wij in beuningen zitten gaat het een stuk beter bij de tandarst wel even wennen want het is ook nog eens een kennis van ons. Ik wacht woensdag gewoon af zolang ik er maar vanaf ben zou niet zeggen dat ik er heel veel last van heb maar het zeurt nogal
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

vandaag bij de tandarts geweest. Tand getrokken heeft een tijd gebloed nu gaat het redelijk verdoving is nog niet helemaalm uitgewerkt
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Het bloeden is normaal voor 24 uur Whisje. Als het te erg is dan moet je een uurtje bijten op een gaasje. En wees niet verbaasd als je als Dracula morgen wakker word. Sterkte vanavond.
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

ja dat weet ik na iets meer dan een uur was het gestopt verder gaat het goed wel wat last ervan maar valt reuze mee
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dat klinkt goed Whisje. Hier nog enorm veel stekende pijnen, maar ja elk mens is anders.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

allemaal een dikke knuffel :)
voor jullie kies-tand -trek ellende.

ik heb geen eigen tandjes meer ,
maar wel een blaar van het te hart bijten van de spanning.
dus doe ik een klein beetje met jullie mee :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie