Schrijf ME brief aan Hare Majesteit de Koningin voor 12 mei

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Annac, 'Wie goed doet, goed ontmoet'? Ik vrees dat die zegswijze in het verleden al niet uit een goeie hoek gekomen is want zó onwaar. Lijkt wel aardig op orenmaffiadenken.

Is prima toch, los van de rol van de Stichting, een oproep aan leden plaatsen?! Degenen die dat niet begrijpen hebben er niet goed over nagedacht.
Life smells...
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

LAATSTE WEEK JE KUNT TOT 12 MEI JE BRIEF VOOR DE KONINGING NOG INLEVEREN KOM OP DAMES EN HEREN ALS RENE IN ZIJN EENTJE 20000 HANDTEKENINGEN KAN OPHALEN MOETEN WIJ TOCH WEL WAT BRIEVEN KUNNEN SCHRIJVEN VRAAG OF JE FAMILIE OF VRIENDEN
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje:

== 'Wie goed doet, goed ontmoet'==

Ik moest ff flink zoeken waar ik dat geponeerd had. Toen ik het vond snapte ik niet waarom ik dat neergeschreven had: zal wel met de tekst in de link te maken hebben.

Maar is door mij ongetwijfeld ironisch bedoeld geweest. Ik ben dan wel zo opgevoed: net als boontje komt om zijn loontje geloof ik ook daar niet meer in. Heleboel boontjes komen nl nooit om hun loontje, net zomin als de bezwering dat "alles wel recht (goed) zal komen" bijna totale geruststelling geeft. Ja, voor even een momentje misschien, ter bemoedeging in een zeer kritieke situatie.

Om de doodeenvoudige reden dat ook dat niet waar is. Slechts wishfull thinking.

Wat niet wil zeggen dat mensen bestoken met leuzes als 'Wie goed doet, goed ontmoet' geen zin heeft, toch? Ze met hun eigen woorden, en vooral de consequenties daarvan, om de oren slaan?

Ook "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet" is m.i. achterhaald. Sommige/veel mensen willen nl heel andere dingen dan anderen.....

Maar sorry, behoorlijk off topic, excuses.....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

We zijn het eens, annac.

Hoewel die laatste zegswijze wel van kracht is mi, slechte figuren zullen zich daar helemaal niet aan houden maar het is wel onze belangrijkste ethische waarde waarop onze rechtstaat is gebaseerd (waardoor die slechte figuren ook berecht kùnnen worden).
Laatst gewijzigd door asje op 07 mei 2013, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

annac schreef:Maar sorry, behoorlijk off topic, excuses.....
geen excuses nodig hoor wat mij betreft :wink: en je hebt helemaal gelijk.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie