Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door dreamer84 »

Hallo,

Ik ben nu aan het ophogen met mijn AD sertraline zoloft. Ik heb al vanaf 2003 75 mg. NOg altijd moe, maar geen heftige angsten! Maar toen ik van het jaar ging minderen ging het helemaal mis. Angstaanvallen/extreme gejaagdheid waren het ergst, en het uitputtends. Ik ging weer terug naar mijn oude dosis, maar ik was zo moe, depri, gejaagd, onrustig en kreeg toch ook weer angsten en die zijn vreselijk als je conditie al zo slecht is.

Dus ik heb zelf besloten om naar 100 mg te gaan, want iemand gaf mij de tip dat afbouwen soms niet lukt om dat je geen effectieve dosering hebt geslikt. Ik voelde me nog altijd zo rot dat ik dacht: proberen maar, ervan afkomen lukt toch niet en kan ik beter een dosis slikken dat ik kalm wordt, energie kan sparen en mezelf weer een beetje beter/leefbaarder kan maken.

Ik vond het super spannend. Want wie weet wordt het slechter en kan ik die afbouwklachten aan. Ik had de afgelopen maanden veelvuldig verhoging (was ook met probiotica gestart met natuurarts).

Ik ben de laatste 9 jaar heel vaak ziek geweest, maar hoe ellendig ik me ook voelde. Ik had NOOIT koorts of verhoging!!

Nu ben ik in de derde week met ophogen. De eerste twee weken heb ik goed doorgestaan, viel nog alles mee.

Alleen nu lig ik op bed met koorts, 38, 2 al hele dag. Vanochtend me helemaal leeggekotst, zelfs water ging er niet meer in. Dat is nu beter, maar ik houd het bij de sap en thee en beetje yoghurt. Nu hoofdpijn en al mijn spieren doen pijn.

Ik heb de psychiater gebeld en die zei: griep, dat kan niet van de medicatie komen. Ik heb hier mijn vraagtekens bij, serotonine regelt je lichaamstemp. En heb ik nu griep of een opbouwgriep?? In de bijsluiter kan je je ziek voelen... Maar zo ziek en het lijkt wel op een echte griep, ik weet het niet...

Ik vind het opvallend dat ik opbouw en ineens gaat mijn immuunsysteem reageren met koorts!! Is dit nu goed of slecht. Na 9 jaar koorts en dat toevallig met een opbouw, toevallig??

Graag jullie mening en misschien ervaring met AD??
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door dreamer84 »

O ja voor ik ziek werd had ik dinsdag vette angsten een hele dag en woensdag was dat minder, maar wel heel beroerd, misselijk, en hoofdpijnen... En ik ben al twee weken dizzy, moe en misselijk, maar slapen en angst ging goed.... tot dinsdag...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door lulu »

Hoi dreamer, fijn dat er even wat verlichting is in de angstklachten. Ik weet niet of je van AD verhoging kan krijgen... mss toch virusje langsgekomen?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door josje15 »

hoi Dreamer,

van deze klachten als bijwerking heb ik nooit gehoord......
wel weet ik, dat er nog steeds virussen rondwaren, waaronder eentje die een nare buikgriep geeft....en ze kunnen best lang aanhouden.....die virussen.
En als het goed gaat met slapen en angst zou ik het maar effe volhouden, als ik jou was....want ze doen dus iets voor je angst en als je nu weer stopt, dan doorbreek je weer een balans die er nog niet helemaal is...
Sterkte.......
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door marlène »

Mmm klinkt toch eerder als een grieptoestand. "Geniet" van de koorts om de andere beestjes uit te roeien en extra mitochondrieën aan te maken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door dreamer84 »

Gisteren kwam de koorts tot een hoogtepunt van 38,7... heel de dag niks kunnen eten, zelfs de appelsap wilde er in de avond weer uit :(

Vannacht in bed met zware hoofdpijn en gloeien. Ik wilde het liefste alles van me afgooien en een natte washand op mijn hoofd. Ik ben in slaap gevallen en vanochtend werd ik koel wakker 37,5 :D Ik heb behoorlijk mijn koorts in mijn slaap eruit gezweten. Nu alleen nog hoofdpijn en rommelig gevoel in buik, eten gaat nog niet echt.

Waarschijnlijk gewoon een griep. Volgens mij heerste er ook een epidemie. Maar ja, de afgelopen 2 wk voelde ik me door de bijwerkingen veel misselijk, duizelig, moe en hoofdpijn en dan is het moeilijk om te weten wat waar van komt... maar ik denk toch een virusje opgepikt.
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door dreamer84 »

marlène schreef:Mmm klinkt toch eerder als een grieptoestand. "Geniet" van de koorts om de andere beestjes uit te roeien en extra mitochondrieën aan te maken.
Wat is het belang van extra mitochondrieen?
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Voor het eerst sinds ik ziek ben koorts!

Bericht door dreamer84 »

josje15 schreef:hoi Dreamer,

van deze klachten als bijwerking heb ik nooit gehoord......
wel weet ik, dat er nog steeds virussen rondwaren, waaronder eentje die een nare buikgriep geeft....en ze kunnen best lang aanhouden.....die virussen.
En als het goed gaat met slapen en angst zou ik het maar effe volhouden, als ik jou was....want ze doen dus iets voor je angst en als je nu weer stopt, dan doorbreek je weer een balans die er nog niet helemaal is...
Sterkte.......
nou de 1e 2 weken vd opbouw voelde ik een reductie van angst, maar nu is de angst er weer - soms heel erg, soms minder... misschien ook door de griep, dan is je lichaam nog kwetsbaarder. Ik ben dan ook al gespannen of ik hier wel weer goed doorheen kom...

Ik blijf de opbouw volhouden want nu stoppen dan weten je hersenen helemaal niet meer waar ze aan toe zijn!

O, en het vertrouwen in mijn lijf is 0,0 :(((
Plaats reactie