TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door louisa »

Bron: http://www.facebook.com/pages/Stichting ... 7724[quote]
TV-tip!
Dinsdagavond Nederland 2, 21.05 uur "Altijd wat!". Hierin vertelt Andrea over Lyme en de reguliere zorg.

Morgenavond (dinsdag) om 21.05 uur op Ned 2 zal mijn aandeel over Lyme en de reguliere zorg te zien zijn in het programma 'Altijd wat'! Na 2uur filmen zullen ze er hoogstwaarschijnlijk maar 4 min van gebruiken dus ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn.. Groet Andrea[/quote]
Het blog van Andrea: Bron: http://watvrouwenwillen.nu/gezondheid/g ... -for-lyme/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door felixloena »

bedankt voor de tip!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door slakkenhuisje »

Nou, Andrea zal wel balen, dat haar woorden zo zijn misbruikt.

Mondige zieke mensen zorgen ervoor dat de gezondheidszorg duurder wordt.

NCRV altijd wat, nou deze makers weten echt niet hoe de NL gezondheidszorg werkt.

En die artsen? Nou artsen die zo minachtend denken over pati"enten, vertrouw ik echt niet.

Mijn bescheiden mening:)
Een zieke kent zijn lijf beter dan de arts, hoe beter de pati"ent is ge"informeerd, des te beter hij aan die arts kan uitleggen welke klachten hij/zij heeft. En dat maakt dat de arts eerder in de goede richting zoekt. Tada gezondheidskosten omlaag. Dankzij de "Google pati"ent".

Ik wilde dat ik zoveel macht had, dat mijn klacht ook werkelijk bij een tuchtcommissie aankwam.

Nijdig word ik van dit soort troep.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door stargazertje »

Oh was dat dat item? Ik viel halverwege in maar dacht gelijk aan Niessie toen ze het hadden over vaak nutteloze second opinions omdat bijna nooit iets bij zou dragen of een andere uitkomst zou geven. Yeah right. Als ze bij Niessie gewoon gelijk wel de juiste diagnose hadden gesteld had ze zeer waarschijnlijk gewoon nog bij ons geweest.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door mieshka »

Het ging helemaal niet over Lyme! Alleen over de mondige patiënt die de gezondheidszorg onnodig duur zou maken. Maar ja, je moet wel zelf dingen uitzoeken en op je strepen staan om iets te bereiken. Als ik dat zelf nooit gedaan zou hebben, had ik nog steeds thuis gelegen met als diagnose: 'Geen idee, het zal wel tussen de oren zitten!'

Beter maken ze een item over luie ongeïnteresseerde artsen waardoor wij patiënten op kosten gejaagd worden omdat we uit eigen zak allerlei onderzoek laten doen en behandelingen volgen die niet vergoed worden.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

TV-Tip: Ned2 21.05 "Altijd wat" Andrea over Lyme

Bericht door kaki »

Jaa.. wat een (medische) misser dat programma!
De interviewer had zijn mening dat 'arme artsen tegenwoordig de dupe zijn van mondige patiënten die onderzoeken willen omdat ze ziek zijn en dat die zelfde mondige patiënten de 'schuld' zijn van de stijgende kosten in de gezondheidszorg' al helemaal klaar!
Het moet niet gekker worden.

Ook sneu voor Andrea dat ze zo 'gebruikt' is door het programma.
Maar uiteindelijk vind ik dat het de makers van het programma er niet in geslaagd zijn hun idee over te brengen. Ik denk dat de meeste mensen toch vinden dat patiënten groot gelijk hebben dat ze als ze ziek zijn ze gedegen onderzoek en 'transparantie' willen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Ja, jammer, het programma viel tegen, het ging verder helemaal niet over Lyme.
louisa schreef:Morgenavond (dinsdag) om 21.05 uur op Ned 2 zal mijn aandeel over Lyme en de reguliere zorg te zien zijn in het programma 'Altijd wat'! Na 2uur filmen zullen ze er hoogstwaarschijnlijk maar 4 min van gebruiken dus ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn.. Groet Andrea
Andrea is vast ook erg teleurgesteld, na 2 uur filmen zou je denken dat er meer over Lyme zou worden verteld, er werd niets over Lyme verteld.
De programma makers hebben een paar shots genomen die in hun verhaal pasten.

De programma makers hebben de 2 patiënten met verschillende ziekten in een totaal ander daglicht gezet, namelijk: de lastige, veeleisende, mondige patiënt en dat daarom de zorgkosten zo op lopen c.q. uit de hand lopen in Nederland.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ja misbruikte woorden, dat vond ik gisteravond (zie reactie) ook.
Zou ze hier nog iets tegen kunnen doen?
Ik bedoel ze hadden duidelijk iets anders beloofd toch?

In het programma leek het erg op maat van de interviewer geknipt.
Kan Andrea ons vertellen wat haar echte woorden waren?
Wat had ze in de twee uur werkelijk verteld?

Ik vind het erg sneu voor Andrea, zonde van haar energie ook.
Laatst gewijzigd door slakkenhuisje op 27 mar 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Ohw, en Andrea heeft haar toelichting over de uitzending al gegeven: Bron: http://watvrouwenwillen.nu/verhalen/dokter/#comment-332
Helaas is mijn menig/ervaring over de reguliere zorg amper naar voren gekomen in de uitzendig, doordat ze me nog niet eens 2 hele minuten in beeld hebben gelaten na een opname van 2 uur!!!

Zo werden wij mondige patienten even heel snel neergezet als de veroorzakers van de vele extra kosten die de reguliere zorg heeft, maar daarin voel ik me dan echt totaal NIET in aangesproken!

Als lymepatient word je nou eenmaal als een stuk stront behandeld en helaas is dit ook totaal niet naar voren gekomen! En dan ook nog eens mij niet aan het woord laten tijdens het onderwerp second opinion, waarin ik duidelijk liet blijken dat ik weldegelijk iets aan die second opinion had gehad!

Maarja dat mocht misschien niet gezien worden door Nederland, want deze artsen (die toch altijd op een voetstuk zullen staan) zeiden dat een second opinion niet tot nauwelijks een ander resultaat geeft!
Nou blijk ik toch wel even bij die 5% te zitten.

Zo werd mij dus verteld voordat we gingen filmen dat er steeds meer patienten zijn die in de reguliere zorg niet serieus genomen worden en ze hier meer aandacht aan wilde besteden.
Maar de rollen waren, voor mijn gevoel, in dit stuk ineens toch omgedraaid..?!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Heb de uitzending net gezien op gemist.
Wat een belachelijk en gekleurd item zeg, bah!
Ik ben wel benieuwd wat ze tegen Andrea hebben gezegd waar het item over zou gaan.
Volgens mij hebben ze haar behoorlijk in de zeik genomen.
Meebetalen aan de second opinion, hoe komen ze erop????
Idioten.
Volgens mijn oude huisartsenpraktijk had ik helemaal geen B12 tekort.
Second opinion bij een internist met verstand van B12 en ja hoor B12 tekort.
Volgens mijn oude huisartsenpraktijk moest ik maar met mijn klachten leren leven want er was niet veel met me aan de hand en ik moest niet zo shoppen en onderhand ging ik steeds harder achteruit.
Via nieuwe huisarts die wel aan verwijzngen en onderzoeken mee werkte kwam daar dus o.a. Lyme en Bartonella uit en dan nog de uitslagen van de onderzoeken door Vi en V.
Inmiddels ga ik dus stukje bij beetje vooruit door de behandeling.

Maar volgens hun had ik dus bij mijn oude huisartspraktijk moeten blijven,
geen second opinion mogen vragen want dat heeft geen nut en niet mogen shoppen.

Nog een mooi voorbeeld van de mondige patient die op internet zoekt.
Ik slikte een tijdje de pil Stederil 30.
En ik kreeg op een gegeven moment zware migraine achtige hoofdpijnen tijdens de menstruatie.
Er over gesproken met mijn oude huisarts en die wilde mij aan zware migraine pillen hebben (die héél erg duur waren).
Ik wilde die echter niet slikken.
Later las ik op internet verhalen over Stederil 30 en herkende me daar in.
(ik had inmiddels al een nieuwe huisarts)
Ik had nooit de link gelegd tussen die pil en die zeer zware hoofdpijnen.
Dus ik ben gestopt met de Stederil 30 en na een half jaar was ik van die vreselijke hoofdpijnen af.
Had het aan mijn oude huisarts gelegen dan had ik dus die enorm dure migraine pillen moeten slikken.
Maar nee, ik heb zelf uitgezocht wat het kon zijn, stoppen met die pil en klaar is kees.
Ben ik dan die mondige op internet zoekende patient die de zorg duurder maakt, rot toch op!
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

:mrgreen: ](*,)
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

en hoor iedereen klagen over dat die artsen geen interesse hebben in hun patiënten en ik weet dat het klopt, ik heb ook veel ervaringen er mee voor heen. maar waar word het geld dan wel aan uit gegeven??? want er word steeds minder gedaan voor de patiënten, ik die in dit programma dat de getallen juist verdubbeld zijn. dit strookt niet met de waarheid.

volgens mij hebben ze juist deze programma gemaakt zodat je juist geen second opinion meer aanvraagt en als het even kan dat je helemaal niet geholpen word als het aan hun ligt, maar wel je helemaal scheel gaan betalen aan die verplichte ziekenfonds verzekering waar je bijna niks van vergoed krijgt

in mijn ogen is dit pure maffia praktijken van de overheid.

eerder was ik heel kwaad op die artsen, maar nu ik weet het niet omdat:

maar de arts zelf, ik vraag mij sterk af hoe dat komt, waarom wil de arts zelf niet mee werken???

a- is dat om dat hij ons lastig vind???

b- is dat omdat wij te veel info door geven aan de arts omdat wij denken het te weten???

c- is dat omdat hij onder druk staat van iets??? dat hij niet zo veel mag bestellen aan onderzoeken ???

d- is dat omdat hij bang is om zijn kop boven het maaien veld uit te steken??? ( een eigen mening hebben en daar naar handelen), en als dat zo is, door wie of wat word hij tegen gehouden??? zijn het zijn collega's??? is het de ziekenfonds verzekering ??? of wat anders???

e- of is het dat ze zich machteloos voelen en ons daarom zo rot behandelen omdat ze zich niet anders kunnen uiten???

f- of ze hebben hun info niet, of krijgen het niet???

g - of geloven ons niet???

h- of is het een combi van punten???


en dan kom ik dit tegen : Artsen plegen vaker zelfmoord

http://www.artsennet.nl/Nieuws/Op-tv/Ui ... fmoord.htm

http://nos.nl/artikel/167363-artsen-ple ... moord.html

ik vraag mij af wat er aan de hand is hier in dit land.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi Luna, dat is iets wat ik ook maar niet kon/kan snappen. Asje gaf eens een inzicht, ik weet niet meer precies hoe ze het formuleerde, maar iets van een oud menselijk instinct om dingen die we niet snappen dan maar als "gek" of "anders" te labelen. Wat je niet snapt en blijkbaar niet geaccepteerd is is vreemd. Ik dacht dat artsen hier boven zouden staan, maar ook arts is mens! De artsen die anders denken zijn duidelijk uitzonderingen.

Goh, van die zelfmoord wist ik niet (behalve dan verslaving bij de anesthesisten).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

ja, van die zelfmoorden, depressiviteit, overspannenheid etc wist ik wel.....

als je kijkt wat huisartsen allemaal op hun bord krijgen........

en artsen laten zich niet behandelen en als het om psychische klachten gaat, worden ze vaak onderbehandeld.Vanwege allerlei oorzaken....behandelaars hebben teveel ontzag voor een eigenwijze arts......
ik merk het zelf al, dat ik door mijn eigen vak, ook lastiger te behandelen ben.....

Artsen hebben een enorme verantwoordelijkheid, alles wordt er van ze verwacht en ze hebben gewoon voor veel dingen geen oplossingen....zoals bij ons.....

ik begrijp, de machteloosheid wel en ook de enorme belasting en werkdruk....
artsen kunnen zelf nergens terecht vaak!

http://movir.nl/huisarts/
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik sprak laatst iemand die in het dienst verlenende vak zat (en het is geen klein persoontje in het vak), die beaamde dat het een soort sport was om zo min mogelijk te doen voor de patiënten/cliënten. die persoon had ook een heel net werk aan andere dienst verlenende instellingen, zag ook daar het zelfde gebeuren, elke keer tegen dichte deuren aan lopen, is blijkbaar de normaalste zaak binnen de dienst verlening. en ook onderling.

ik vraag mij dan ook echt af waar dat aan ligt. die persoon beaamde ook dat het helemaal verziekt is die dienst verlenende instellingen als een soort virus woekert dat door al die instellingen heen. maar het is mij niet gelukt om de oorzaak te achter halen. en dan zit ik weer met diverse vragen. je kan wel raden welke.

ik zie nederland als een heel ziek land, een land die iets verkeerds gegeten heeft en met hele hoge koorts zit en eigen lijk op genomen moet worden op de eerste hulp, maar dit zelf niet in ziet in, maar onder tussen is het wel 1 minuut voor 12, gaan wij samen ten onder, als man en muis??? andere landen zien dit met argus ogen aan. om het in jip en janneke taal maar even te melden lol.

het is bekend dat beschavingen die heel goed draaien zich zelf van binnen uit vernietigen, en dit pas te laat door hebben.
wat dacht je van maja, inka, het oude egypte, het romeinse rijk, atlantis enz enz en dit waren bekende, er waren er veeeeel meer dan dat.

en in belgie staat er een psychiater op die het over de financiële managers heeft en de bevolking, dat is ook heel interessant professor dirk de wachter.
kijk hier brandpunt, van af 14.40 min kijken

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334014#
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie