Vaststellen Chronische neuroborreliose

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lyme-mom
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2013, 14:14

vaststellen chronische neuroborreliose

Bericht door lyme-mom »

Om de ziekte van Lyme uit te sluiten is een LTT-test (lymphocyten transformatie test) mogelijk bij o.a. Synlab in Keulen, gehuisvest in Panklinik. Voor adres zie: http://www.pan-klinik.de/pan_klinik_en. Je kunt er als particulier zonder afspraak terecht. Dan wordt onderscheidt gemaakt uit 3 borrelia-stammen, die ieder verantwoordelijk zijn voor andere klachten / symptomen. Voor meer informatie en andere laboratoria: http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=62

Het liefst wil je de ziekte van Lyme toch uitsluiten? Dat kan, maar niet in Ned.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

verlorengezondheidman schreef:@Mieshka,

Ik dacht dat uitvalsverschijnselen ook bij MS kunnen voorkomen.
MS kan ook een misdiagnose zijn voor Lyme.
Ja, klopt. Er is bij mij 2x een MRI hersenen gemaakt (de 2e nog niet zo heel lang geleden) maar niets te zien, behalve natuurlijk normaal uitziende hersenen.

Soms zijn er witte vlekken te zien, bij zowel MS als ME als Lyme (heb ik laatst ergens gelezen), maar zeker niet altijd, ik had die dus niet.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Lyme-Mom, je kan de LTT wel via Pro Health in Weert regelen.
Gebruikersavatar
searchfortruth
Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 jan 2013, 13:03

Bericht door searchfortruth »

Lyme-Mom heeft aandelen in de genoemde lyme kliniek? :roll:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vind dit toppic toch wel interessant. Ik heb het idee dat ik ook neuroborreliose heb. Maar ja, het laten vaststellen door een dokter is een tweede. Weet niet hoelang ik al lyme heb en als hier staat des te langer je wacht des te minder het vast te stellen is.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

searchfortruth schreef:Lyme-Mom heeft aandelen in de genoemde lyme kliniek? :roll:
Lijkt wel een beetje op he? :lol: Niet voorstellen en 2x dezelfde post zetten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door asje »

Een gevoelsstoornis vind ik wel wat anders als een (halfzijdige) verlamming @Asje.
Als je het een keer hebt gemaakt zul je snappen wat ik bedoel, doodsangsten heb ik uitgestaan I.c..m steken in de hersenen
Goed lezen wat er boven staat vgm. Verder heb jij geen flauw idee van wat ik wel of niet heb (gehad), laat zulks maar achterwege hè. Maar mss heb je ook niet begrepen dat de quote voor jou was en dat ik verder antwoord op Mieshka gaf.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door verlorengezondheidman »

@Stargazertje,

Heb jij enig idee hoelang je al Lyme / Neuroborreliose? hebt, misschien had je wel al heel lang ME en pas sinds kort (ook) Lyme (en co?), of kan dat niet?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door stargazertje »

Nee geen idee. Ben over de jaren steeds zieker geworden. Vroeger als kind ook heel vaak ziek geweest en dan vooral mijn luchtwegen. Maar heb nu vreemde grote pupillen, trillen, hartslag die op blijft lopen (maar hogere dosis medicatie trek ik niet), af en toe weg zijn, had een periode last van uitval van mijn benen, slechtere rechterkant en meer veel en veel meer. Ok heb lagere positieve waardes, maar dat wijd ik door de lyme zo lang aanwezig moet zijn in mijn lichaam dat het immuunsysteem weinig meer reageert. Ook vraag ik me heel erg af hoe ik de afgelopen jaren lyme en/of co's moet hebben opgelopen. Kom steeds minder buiten en muggen laten mij al jaren plots links liggen terwijl ze normaal geen genoeg van me kregen.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door amber »

Ik wijd inmiddels alles aan Lyme. Ik denk dat ik een verkeerde diagnose heb gehad. Maar dat zullen we nooit echt weten. Ik kwam wel enorm vaak in de duinen en het bos. Helaas er vaak bij ingeschoten om mezelf na te kijken op teken die daar voorkomen.
Hope and just believe.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door sowfia »

En dan nog, als je een tekenbeet had waar je niet meteen ziek van werd ofzo vergeet je het alsnog. Ik dacht dat ik nooit gebeten was, tot ik onlangs in de spullen van m'n oma een brief van mezelf vond op 13jarige leeftijd, dat ik een teek in m'n been had gehad. Maar verder nog niet ziek geworden (pas op 15) dus iedereen was dat totaal vergeten.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

ziekte van Lyme uitsluiten

Bericht door mieshka »

Ik heb ook ergens gelezen dat 50% van de Lyme-patienten zich geen tekenbeet kan herinneren.
Gebruikersavatar
lyme-mom
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2013, 14:14

Bericht door lyme-mom »

Hallo daar allemaal, om even wat misverstanden de wereld uit te helpen, stel ik me hierbij even voor:
Ik ben moeder van een Lyme-patiënt. Mijn dochter had EM in 2009, die niet door de huisarts is herkent. Anderhalf jaar later werden de gewrichtspijnen steeds heviger, maar omdat de Elisa test meerdere malen negatief was, werd zij niet behandeld en weggestuurd met de diagnose fybromyalgie en het advies om maar naar de psycholoog te gaan. Via de telefoondienst van de lymevereniging werd ik geattendeerd op het laboratorium van Synlab ( geen Lyme kliniek ! ) waar je als particulier een LTT-test kan laten doen. Jammer alleen dat de reguliere artsen hier in Nederland deze test met gemak van tafel vegen. De Lymevereniging adviseert dan het op hun website vermelde laboratorium in Berlijn te vragen om een LTT-test. Dit is een forensisch lab en derhalve moeten testuitslagen van hen wel geaccepteerd worden.
Dankzij deze LTT-test kon onze dochter starten met een AB-kuur. Inmiddels een aantal jaren verder is zij nog niet klachtenvrij en de strijd duurt voort, zoals bij veel Lyme patiënten.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hallo lyme-mom, welkom op het forum. Ik hoop dat je hier nuttige informatie zult lezen. Alvast veel sterkte voor je dochter gewenst!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lyme-mom,
lyme-mom schreef:Hallo daar allemaal, om even wat misverstanden de wereld uit te helpen, stel ik me hierbij even voor: Ik ben moeder van een Lyme-patiënt.
:wink: dat idee had ik al, gezien jouw nickname.

Van harte welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie