Zelfde symptomen bij meerderen in de familie.

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Zelfde symptomen bij meerderen in de familie.

Bericht door vlindertje19 »

Ik heb toch even een vervelend gevoel bij de symptomen waar ik het meeste last van heb en in verergerde mate en vooral in fases terugkomt.

De belangrijkste zijn;
- gewrichts- en spierpijnen/klachten; 's ochtend brak uit bed komen en het voelt alsof ik elke dag gefitnesst heb. Stramme, stijve spieren, pijn in de ruggewervel vooral. Onderrug heb ik al sinds ik tijdens mijn eerste zwangerschap bekkeninstabiliteit heb gehad, dus die reken ik even "los" van de rest van mijn rugklachten.

- draaiduizeligheid; continu het gevoel hebben zeeziek te zijn met misselijkheid en verminderde eetlust

- licht in het hoofd, gevoel van flauwvallen, ook al daadwerkelijk 2x flauwgevallen; ik ben bekend met een lagere bloeddruk waar ik gevoelig op reageer en sinds kort weet ik dat verminderde bloeddoorstroming heb waardoor staan moeizamer wordt en de klachten verergeren en ik ook niet meer goed tegen warmte kan dus douchen (vooral later op de dag / 's avonds is een drama)

- spierkrachtverlies links (arm, hand , been en voet)

- tintelingen (vaak 's nachts dood slapende hand/arm links)

- verminderde concentratie/geheugen; verkeerde woorden in een zin gebruiken, woorden omwisselen, niet altijd op juiste woorden komen, vergeetachtigheid, korte termijn geheugenverlies, heel soms tijdelijk wegraken maar er nog wel zijn

- evenwichtstoornissen; gevoel van op watten lopen, niet stabiel lopen en is ook bij zitten.

- vaker en andere hoofdpijn dan ik ooit had. heb nooit zoveel hoofdpijn gehad in de laatste paar maanden dan in heel mijn leven.

- fases van het op non=aktief staan van mijn immuunsysteem; niet of amper vatbaar voor de normale virussen qua griep/verkoudheid om dan vervolgens weer een fase in te gaan met alleen maar infecties en virussen. Ik heb het dan over
* 1998 tot 2000 kwakkelen.
* 2000-2003 bijna niks
* 2003 een paar maanden van alles en nog wat
* eind 2003 tot eind 2006 niks
* eind 2006 weer wekenlang grieperig/moe/verkouden/keelpijn
* 2007 enkele blaasinfecties en een nierbekkenontsteking, menstruaties met veel bloed- en stolselverlies
* 2008 tot eind 2009 niks
* eind 2009 tot 2011; helemaal niks , ben toen van de zomer van 2010 terug gekomen met de klachten die ik hierboven beschreef en diezelfde klachten had ik ook in 2003. Maar nam geen gewone griep/verkoudheid op
* tijdens zwangerschap in 2011 1x goed verkouden geweest en na de keizersnee een ernstige blaasinfectie
* vervolgens tot vorig jaar november niks en sindsdien aan het kwakkelen; eerst door mijn rug gegaan en toen kwamen de klachten weer terug als voorheen alleen in verergerde mate.

Sinds februari weer enorm vatbaar voor alles!

Eerst een neusverkoudheid / griep met koorts gehad, toen even niks. Nadat mijn zoontje 3 weken geleden met keelpijn ziek thuis kwam te liggen bleek hij een bacterie infectie te hebben. Een paar dagen daarna kreeg ik een acute blaasinfectie en heb ik antibiotica voor gekregen. 2 Dagen daarna werd ik weer grieperig/neusverkouden en keelpijn met pijn achter de ogen, in mijn kaken en hoofdpijn met hoge koorts.

Toen ik dacht daarvan redelijk te zijn bekomen klapte mijn linkeroor dicht, ben slechthorend aan die kant, suist/piept en zoemt continu, heb enorme last van mijn evenwichtsorgaan en de draaiduizeligheid zorgt er nu voor dat ik me vast moet houden aan iets anders val ik om. De aanvallen komen in fases dus zijn niet continu achter elkaar aanwezig. Bleek ik van de week een middenoorontsteking te hebben waar dit wel door kan komen, maar volgens de HA moet het met een paar dagen echt over zijn. Vanochtend kreeg ik nog een andere klacht bij; pijn achter mijn rechteroog en de kaken doen enorm zeer.

Conclusie vanavond bij de HA post;
de middenoorontsteking zat er nog steeds die de evenwichtsorgaan zodanig prikkelt dat ik in aanvallen er last van heb en kan omvallen. Mijn rechteroor moest uitgespoten worden, want die zat ook vol met troep en de rest bleek de uitwerking te zijn van mijn laatste griep/verkoudheid; een voorhoofdholte-kaakontsteking. Kan er ook nog wel bij.

En nu komt het; mijn tante (jongste zus van mijn vader) heeft al 4 jaar dezelfde klachten als mij. Haar diagnose tot op heden; dunne vezel neuropathie met autonome verschijnselen, Sjogren positief, hoge bloeddruk, traag werkende schildklier en nu denken ze aan een of andere auto immuunziekte wat met eiwitten te maken heeft. Ik ben de naam kwijt, maar goed. Het is niet mis.

Mijn vader zelf en dat weet ik pas sinds een week heeft al voor langere tijd bloeddrukproblemen, gewrichts en spierpijnen en evenwichtsstoornissen. In het najaar is hij ineens verkeerd gevallen door zijn evenwichtsstoornis en een gebroken heup en arm opgelopen. Ik weet dit van mijn tante, omdat ik zelf al 18 jaar geen contact meer met hem heb (reden daarvan is niet belangrijk) maar het begint me nu allemaal iets te toevallig te worden.

Mijn vermoeden blijft op Lyme en/of co-infecties van Lyme steken, maar nu wil ik eerst weten of mijn vader al een diagnose heeft gehad van zijn eigen HA wat betreft zijn klachten die lijken op die van mij, maar ik weet dus niet hoe ik dat aan moet pakken. Ik heb hem 18 jaar niet gesproken en heb die info nodig. VOor hetzelfde geldt heeft hij iets onder de leden (misschien is Lyme en/of co-infectie van Lyme wel bij hem aangetoond) en blijf ik zoeken!

Help!

Was weer een lang verhaal en vele dingen in dit bericht staan elders op dit forum ook verspreid maar ik wilde het even bij elkaar houden zodat het duidelijker is voor iedereen en je niet van hot naar her hoeft te springen in de topics om het terug te lezen.

Ik gebruik geen medicijnen verder dan nu alleen paracetamol en vit.B12 injecties per 2 weken.

Ik heb een afspraak pas in de zomer ergens bij een internist (aangeraden door iemand van hier) en de cardioloog heb ik dus al gehad en daar is sprake geweest via een test dat ik verminderde bloeddoorstroming heb wat ook veel klachten kan veroorzaken.

Ik heb eind april een afspraak bij een homeopaath voor een Vega test.

Dat was het dan.

Wat betreft mijn middenoorontsteking en voorhoofdholte-kaakontsteking mag ik het nu nog een paar dagen aankijken anders moet er toch antibiotica gegeven worden. Het linkeroor blijft dichtzitten en suizen/zoemen/piepen. Het evenwicht is enorm aangetast en ik ben natuurlijk alleen maar moe ervan. Ik wil misschien nog een KNO arts bezoeken om ziekte van Meniere uit te laten sluiten, omdat de duizeligheid en evenwichtsstoornissen al langere tijd meespeelden voordat ik al de middenoorontsteking had. Maar daarna blijf ik weer steken.

Tot op heden ook nog geen diagnose ME gehad, dus ik moet het doen met mijn klachen en dan op onderzoek uitgaan.

Ik heb al diverse tips/adviezen gekregen van wat het zou kunnen zijn bij mij, maar er zijn maar weinig artsen in NL die op allerlei inwendige ziektes en auto-immuunziektes willen testen. De enige is de internist die ik nog ga bezoeken wat pas in de zomer kan wegens patientenstop, maar nu dus even een vastloper.
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Zelfde symptomen bij meerderen in de familie.

Bericht door vlindertje19 »

Vergat er bij te vermelden dat ik zoals velen hier ook het EBV heb gehad (Pfeiffer) CMV wil ik nog uit laten sluiten. Mijn oudste zoon wordt binnenkort getest op Lyme, Pfeiffer, CMV en suikerziekte.

Mijn eigen bloeddruk is overgigens niet hoog! Zit rond de 100/65 (voor mijn doen laag, omdat ik er ook vervelende klachten van heb)
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Zelfde symptomen bij meerderen in de familie.

Bericht door luna923 »

vlindertje,

zoo wat een verhaal, maar ik herken het meeste wel van wat je meld en ik denk ook wel de meeste van hier natuurlijk.

wat je familie betreft dat herken ik ook, mijn moeder had ook veel last en ik herken ook veel van haar symptomen, mijn moeder is al overleden en kan het niet meer na trekken, maar misschien kan jij het nog wel. en misschien heeft je vader er ook wel wat aan als je samen verder gaat onderzoeken, je weet maar nooit.

ik wens je veel sterkte toe, en hoop dat je antwoorden vind


groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie