Niet of weinig eten en goede dagen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Niet of weinig eten en goede dagen

Bericht door vital »

Een tijdje terug moest ik een coloscopie ondergaan, waardoor ik eventjes niet mocht eten. Toen voelde ik mij eigenlijk wat beter dan anders. Een paar dagen geleden had ik buikgriep, waardoor ik enkele dagen ook een stuk minder gegeten heb, en dat waren juist ook weer goede dagen, kan natuurlijk toeval zijn...
Ik merk gewoon dat ik goed geslapen heb en dat ik vlotter de dag doorkwam enkele dagen geleden.
Zijn er nog die dit merken?
Niet of nauwelijks wat eten is natuurlijk moeilijk vol te houden :)

(Ik volg een dieet, onder andere glutenvrij, dus het is niet echt zo dat het zou zijn omdat ik zaken eet die ik eigenlijk best zou laten...)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Niet of weinig eten en goede dagen

Bericht door marlène »

Hihi vital, die vaststelling maken velen onder ons. Geen eten = beterschap maar hoe lang dat vol te houden is? Het is wel goed voor de lijn LOL
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Niet of weinig eten en goede dagen

Bericht door verlorengezondheidman »

100% herkenbaar @Vital; mijn darm-maag en zenuwstelsel zijn behoorlijk de vernieling ingedraaid dat ik nog maar slecht eten kan verdragen, ik denk persoonlijk dat dat de reden is dat ik me minder slecht voel als ik weinig / niks eet en veel water drink...enfin tot zover mijn bescheiden mening...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Moeilijk te zeggen, ik eet de gehele dag door. Maar ik meen me te herinneren dat ik ooit eens niet gegeten heb en mij best goed voelde. Toen ik mijn coeliakie test moest laten doen. Wat trouwens bagger verlopen is. Maar ik voelde me desondanks het vroege opstaan en de honger best goed.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hmmm, ikzelf voel me afwpschuwelijk slecht als ik iets te lang wacht met eten. Ik moet ook heel de dag door eten.

Maar een me-vriendin zei laatst ook dat ze een paar dagen amper had gegeten en zich daar effe beter van voelde.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Niet of nauwelijks eten stuurt bepaalde stofjes aan die je prettig doen voelen. Wsl heeft dat ook met anorexia te maken, niet eten geeft een beloning.
Life smells...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

asje schreef:Niet of nauwelijks eten stuurt bepaalde stofjes aan die je prettig doen voelen. Wsl heeft dat ook met anorexia te maken, niet eten geeft een beloning.

Die verklaring is vanuit evolutionair perspectief totaal onlogisch.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat zou je wel zeggen. Toch is dit al langer bekend.
Life smells...
Plaats reactie