ME in relatie met kwik.

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

ME in relatie met kwik.

Bericht door haaii »

Een jaar of twee geleden had ik mij al ingelezen inzake kwikvergiftiging. Tot mijn groot spijt bleek ik geen amalgaamvulling meer te hebben. Tot mijn groot spijt omdat kwikvergiftiging mij 'makkelijk' oplosbaar leek. Later besefte ik dat het niets uitmaakte, kwik blijft namelijk erg hardnekkig in je lichaamsweefsels toeven. En toen ik besefte dat het 18j duurt om je kwikgehalte te halveren, was ik eerder bang geworden om met kwik vergiftigd te zijn. Nu dacht ik dat ik al een tijdje geen amalgaamvulling meer had, en redeneerde dat ik elke dag een beetje minder kwik in mijn lijf heb. Dat was een houvast die mij moed gaf. Heb echter gisteren, bij nadere bezichtiging, ontdekt dat ik nog steeds zo'n vuile vulling in mijn bek heb!

Ik had dit echt niet meer verwacht. Was totaal van slag en ook gefrustreerd. Het was om van te huilen. Maar oke het is nu eenmaal zo. Nu heb ik hier wat vragen over.

Is kwikvergiftiging door amalgaamvullingen een wezenlijk fenomeen?

Ik vermoed dat ME patienten meer kwik hebben vanwege channelopathie. Toch beweren sommige dat kwik weleens aan de grondslag van ME kan liggen: is een causale omkering van de relatie tussen kwik en ME mogelijk?

Is er uberhaupt een relatie tussen ME en kwik?

Eneuh.. Lijken de symptomen van kwikvergitiging, ervan uitgaande dat ze twee verschillende pathalogische oorzaken zijn, op die van ME? Of blazen sommige verenigingen de diversiteit van de symptomen op?



Bedankt voor het lezen.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

ME in relatie met kwik.

Bericht door huppelepup »

Haaii,

Ik heb denk ik ooit weleens een amalgaamvulling gehad maar dat zou dan 25 jaar geleden geweest zijn. Mijn tandarts gebruikt composiet vullingen. Toen ik 10 jaar geleden bij een bioresonantiearts kwam zei hij dat ik ook kwik in mijn lichaam kon hebben en dat dat een oorzaak kan zijn. Dus ik werd ontkwikt. Ik heb er alleen niets geen baat bij gehad ben nog steeds ziek. Staar je dus niet blind op de kwik.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

ME in relatie met kwik.

Bericht door sowfia »

Ik heb een paar van die vullingen, maar laat ze zitten. Er zijn veel mensen die ze lieten verwijderen (wat overigens geen simpele klus is en heel voorzichtig moet gebeuren) maar die toch nog altijd ziek zijn...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

ME in relatie met kwik.

Bericht door haaii »

huppelepup schreef:Haaii,

Ik heb denk ik ooit weleens een amalgaamvulling gehad maar dat zou dan 25 jaar geleden geweest zijn. Mijn tandarts gebruikt composiet vullingen. Toen ik 10 jaar geleden bij een bioresonantiearts kwam zei hij dat ik ook kwik in mijn lichaam kon hebben en dat dat een oorzaak kan zijn. Dus ik werd ontkwikt. Ik heb er alleen niets geen baat bij gehad ben nog steeds ziek. Staar je dus niet blind op de kwik.
Bedankt, ik lees nu ook dat de kwik hoeveelheid wel meevalt. Maar als vermeend ME patiënt is het gewoon extra overbodige neurologische belasting die ik mij niet kan permitteren. Dus toch verwijderen. Bedankt voor de geruststelling verder. Heb even een lijst opgezocht met bio-tandartsen, en juist in mijn kleine gemeente is er zo eentje. Treft he! Ben ineens super opgelucht 8-[
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

ME in relatie met kwik.

Bericht door haaii »

sowfia schreef:Ik heb een paar van die vullingen, maar laat ze zitten. Er zijn veel mensen die ze lieten verwijderen (wat overigens geen simpele klus is en heel voorzichtig moet gebeuren) maar die toch nog altijd ziek zijn...
Dat het niet DE oorzaak van klachten is, kan ik geloven. Maar IMO is dat een beetje te defaitistisch om te denken van: ik genees er niet door, ik laat ze maar zitten. Alle beetjes helpen he!

Of kost het bakken geld die krengen te laten verwijderen?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

ME in relatie met kwik.

Bericht door luipaardje »

Mij heeft het ook niets geholpen om amalgaam te laten vervangen door composiet.
Het is wel redelijk prijzig. Hoe duur het precies was weet ik niet meer, is al een jaar of 7 of zo geleden dacht ik. Voor zover ik me herinner was dat ergens tussen de 50 en 100 euro per stuk. Maar wellicht dat dat beter iemand kan zeggen die het recenter heeft laten doen.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

ME in relatie met kwik.

Bericht door haaii »

luipaardje schreef:Mij heeft het ook niets geholpen om amalgaam te laten vervangen door composiet.
Het is wel redelijk prijzig. Hoe duur het precies was weet ik niet meer, is al een jaar of 7 of zo geleden dacht ik. Voor zover ik me herinner was dat ergens tussen de 50 en 100 euro per stuk. Maar wellicht dat dat beter iemand kan zeggen die het recenter heeft laten doen.
Oef, dat vind ik nog meevallen. Niet dat dat goedkoop is. Allesbehalve; maar er speelde zich allerlei financiële horror scenario's af in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

ME in relatie met kwik.

Bericht door luipaardje »

Heb de factuur er nog eens bij gezocht. Is van 6 jaar geleden, dus tel er maar wat bij als je het nu laat doen.
Er staat vanalles op de factuur, ook een reiniging, foto's en controle. Niet alles is dus aan het vervangen van die vullingen toe te schrijven. Het totaalbedrag was E 670,00 voor 5 vullingen en al die andere dingen samen. Dan zal zo'n vulling toch wel net boven de E 100,00 per stuk zitten.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

ME in relatie met kwik.

Bericht door haaii »

luipaardje schreef:Heb de factuur er nog eens bij gezocht. Is van 6 jaar geleden, dus tel er maar wat bij als je het nu laat doen.
Er staat vanalles op de factuur, ook een reiniging, foto's en controle. Niet alles is dus aan het vervangen van die vullingen toe te schrijven. Het totaalbedrag was E 670,00 voor 5 vullingen en al die andere dingen samen. Dan zal zo'n vulling toch wel net boven de E 100,00 per stuk zitten.
Hoewel ik veel voor mijn gezondheid over heb begin ik deze ingreep toch in twijfel te trekken. Omdat ik mij afvraag of het wel rendabel is voor mijn gezondheid. Ben bang dat het saneren met een kofferdam mij meer kwik gaat opleveren dan ik een maanden of jaren binnenkrijg met mijn vulling. Is het bij jou met zo'n stofzuigen gebeurd? Of ook een kofferdam? En zo ja: voelde je bij alleen een kofferdam als voorzorgsmaatregel zieker?

ook knap dat je die moeite neemt om die factuur te vinden. bedankt daarvoor!
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik zelf heb veel amalgaam vullingen gehad en nadat ik er een aantal heb weg laten halen heb ik wel verschil gevoeld. ik voelde dat de zenuwen in mijn benen minder erg werden, net als of de verdoving een beetje uit ging werken, zo kan ik het een beetje omschrijven het gevoel.

de laatste paar, daar merkte ik niks geen verschil van.

ik denk niet dat amalgaan de oorzaak is, maar denk wel dat het een extra probleem is, dus invloed heeft op het lichaam.

om mijn lichaam te reinigen gebruik ik Chlorella, schijnt wel goed te werken hoor ik, zelf merk ik er ook niks van.

de manier hoe het weg gehaald word verschild per kies en plek natuurlijk. maar zo lang jij niks door slikt tijdens de behandeling komt er ook geen amalgaam binnen in je lichaam.

en tuurlijk is het voor ons gevoeliger die behandelingen, maar ik moest er door heen en met genoeg pijnstillers/ injecties in me mond ging het wel. al was het af en toe af zien.

en hoe meer beren je ziet op je weg, hoe meer beren er komen

het is maar 1 kies toch??? dat lukt je makkelijk, en misschien is het ook maar een verkleuring, je weet het niet, het kan.

sterkte er mee

groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

luna923 schreef:ik zelf heb veel amalgaam vullingen gehad en nadat ik er een aantal heb weg laten halen heb ik wel verschil gevoeld. ik voelde dat de zenuwen in mijn benen minder erg werden, net als of de verdoving een beetje uit ging werken, zo kan ik het een beetje omschrijven het gevoel.

de laatste paar, daar merkte ik niks geen verschil van.

ik denk niet dat amalgaan de oorzaak is, maar denk wel dat het een extra probleem is, dus invloed heeft op het lichaam.

om mijn lichaam te reinigen gebruik ik Chlorella, schijnt wel goed te werken hoor ik, zelf merk ik er ook niks van.

de manier hoe het weg gehaald word verschild per kies en plek natuurlijk. maar zo lang jij niks door slikt tijdens de behandeling komt er ook geen amalgaam binnen in je lichaam.

en tuurlijk is het voor ons gevoeliger die behandelingen, maar ik moest er door heen en met genoeg pijnstillers/ injecties in me mond ging het wel. al was het af en toe af zien.

en hoe meer beren je ziet op je weg, hoe meer beren er komen

het is maar 1 kies toch??? dat lukt je makkelijk, en misschien is het ook maar een verkleuring, je weet het niet, het kan.

sterkte er mee

groetjes

loentje
Oke, mag ik ook van jou weten wat er als veiligheidsvoorziening werd aangewend?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Cofferdam is niet gebruikt. Zuiger weet ik even niet meer. Denk het wel, want die gebruiken ze vaak. Ik heb dus zelf maar opgelet om (bijna) niets binnen te krijgen en regelmatig mijn mond gespoeld tussendoor. Tandarts vond het beetje overdreven kreeg ik de indruk.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

luipaardje schreef:Cofferdam is niet gebruikt. Zuiger weet ik even niet meer. Denk het wel, want die gebruiken ze vaak. Ik heb dus zelf maar opgelet om (bijna) niets binnen te krijgen en regelmatig mijn mond gespoeld tussendoor. Tandarts vond het beetje overdreven kreeg ik de indruk.
Op zo'n momenten moet je je dus echt geen fuck van iemand indrukken aantrekken. Kan lekker zelf met een verziekt lichaam gaan rondlopen als die zo oordeelt.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

niks wat ik weet in de mond. en is ook niet nodig. denk alleen dat het belangrijk is dat je niks door slikt. en voor mij was belangrijk dat ik goed verdoofd was.

alleen vooraf heb ik wel moeten door geven wat mijn medische situatie was, maar was goed genoeg om een behandeling te door staan. dus niks aan de hand verder.

maar wat voor probleem heb je er dan mee??? of waar zit je naar te zoeken???

je kunt gewoon bij je tandarts aan geven wat je graag wil en dan zal hij/zij wel verder met je bespreken wat mogelijk is of niet.

en als je bang bent dat je wat door slikt, maak je niet druk, dat poep je gewoon weer uit. gaat er om dat het uit je tanden is en niet verder door gaat lekken in je lichaam. meer kan je toch niet er aan doen.

of je haalt alles er uit en je neemt een klapper lol

:lol:

maak je niet druk, komt goed, gewoon doen en verstand op nul, of neem je walkman mee, dat helpt ook

groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Volgens mij mag je daar echt niks van binnenkrijgen hoor, denk dat ze gewoon laten zitten nog minder schadelijk is dan er iets van inslikken, of dat het niet goed beschermd wordt tijdens behandeling. Dan krijg je toch ineens die hele kwikhandel binnen? Toch maar mee opletten.
Plaats reactie