ME en katten (of dieren algemeen)

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb mijn katten ergens onder een brug gevonden. Ik wist niks van katten en hun infecties. Dus ik heb me lekker laten krabben toen ze jong waren. Dus ik denk wel dat ik de bartonella van hun heb. Ik heb een keer aan de dierenarts gevraagd of ze ze kon testen. Maar dat had niet veel zin omdat die testen erg onbetrouwbaar zijn en er ook niet echt een behandeling was (what else is new). Ik had voor de kattenkrabben overigens al jaren lang allerlei Me-achtige klachten, maar sindsdien is het wel erg achteruit gegaan. Ik ben er best wel boos over geweest dat ik die katten heb gered maar goed, je doet er niets meer aan. En nu kan ik ze echt niet meer weg doen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Tanto and others,

Ik geloof dat de Bartonellasoort die gevonden wordt bij ME-patienten heel vaak een andere soort Bartonella is als die van de kattenkrabziekte (=Bartonella Henslae!).

Er zijn momenteel! 32 soorten Bartonella ik weet niet of ze allemaal (even) ziekmakend zijn voor de mens dat verschilt geloof ik ook nogal eens.

P.s.: ik weet eerlijk gezegd niet of je meerdere soorten Bartonella in je lichaam kunt hebben?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Lieve mensen allemaal,

Hartelijke dank aan jullie allen voor jullie reacties! Ik stel het zeer op prijs dat jullie zo massaal gereageerd hebben.

Ik zal idd nooit zeker kunnen weten of de poezenkinderen mij zieker maken, maar in die Engelse tekst staat wel iets over gezwollen en/of ontstoken lymfeklieren, en laat dat nu net zijn wat ik onlangs heb gehad. Ook een waarschijnlijk stafylokkeninfectie aan m'n mond. Nooit eerder gehad, die dingen.

Het is niet te beschrijven hoe moeilijk deze beslissing is. Ik heb na het overlijden van mijn vorige katten heel lang gerouwd en ik heb meer dan een jaar moeten vechten thuis om nieuw leven in huis te halen. Manlief was radicaal tegen. En ik heb er nu al zoveel energie in gestoken en voel er al zoveel liefde voor, na een goeie maand hier, de kater is een echte schootkater geworden... Mijn hart breekt al bij de gedachte dat ik ze weg zou moeten doen, maar idd, als ik mijn gezond verstand gebruik... en dan kan ik beter nu beslissen dan later...
Ik weet niet of ik bartonella heb, kan best zijn vanwege m'n vorige katten, maar dat doet er ook niet toe. Feit is dat ik de hele dag het huis deel met 2 poezen die pas op 4-5 maand in een fabriek zijn gevonden en die dus niet in huiselijke kring zijn grootgebracht.
Het leven is soms dikke shit.
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik heb 4 katten, 4 ratten en sinds kort een pup.
Inmiddels durf ik wel te zeggen dat ik er zonder mijn huisdieren waarschijnlijk niet meer was geweest.
Ik ben huisgebonden dus ze gaan allemaal op kattenbakken en komen niet buiten (het kleine hondje op goede dagen wel met de scootmobiel).
Mijn dieren zijn juist erg goed voor me geweest, als ik mijn katten niet had gehad kwam ik mijn bed misschien niet meer uit, maar voor hun kwam ik er elke dag weer uit hoe ziek ik me ook voelde.
Door de pup ben ik meer gaan proberen te zitten ipv liggen en dat gaat nu ook iets beter. Op de goede dagen (en als het weer straks wat beter is) is zij ook mijn stimulans om weer eens proberen de deur uit te gaan. En het is inmiddels ook wel algemeen bekend dat huisdieren mensen gelukkiger maken.
Ik heb jarenlang met dieren gewerkt in asiels (binnen en buitenland) en dierenkliniek dus dan had ik het nu allang opgelopen. Ik ben er niet zo bang voor, ik ben banger voor mensen met hun bacterien, die besmetten mij wel keer op keer weer met bacterien en virussen.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

klaproos schreef:Ik zal idd nooit zeker kunnen weten of de poezenkinderen mij zieker maken, maar in die Engelse tekst staat wel iets over gezwollen en/of ontstoken lymfeklieren, en laat dat nu net zijn wat ik onlangs heb gehad.
Opgezette lymfeklieren heb ik in het begin van mijn ziekte, zoals volgens mij velen hier, ook gehad maar toen had ik mijn katten nog niet dus lijkt het mij daar los van te staan?

Lijkt me trouwens verschrikkelijk om de beslissing te moeten nemen om ze weg te doen, ik persoonlijk zou het niet kunnen denk ik :(
Heel veel sterkte in ieder geval!
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik krijg bij bijna elk virusje wat ik oppik (en dat zijn er veel) wel wat opgezette lymfeklieren.
Ik denk dat je de besmettingsbron echt eerder bij mensen dan bij dieren moet zoeken. Er heersen momenteel ook wel veel virussen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik heb regelmatig onverklaarbare bulten aan de achterkant van mijn oren, nu heb ik gelezen dat dat te maken kan hebben met opgezette lymfklieren?

http://opgezetteklieren.nl/achter-oor/

Slechts in 1% duidt het volgens dit artikel op iets ernstigs, ik weet niet of dat geruststellend is overigens..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

verlorengezondheidman schreef:Ik heb regelmatig onverklaarbare bulten aan de achterkant van mijn oren, nu heb ik gelezen dat dat te maken kan hebben met opgezette lymfklieren?

http://opgezetteklieren.nl/achter-oor/

Slechts in 1% duidt het volgens dit artikel op iets ernstigs, ik weet niet of dat geruststellend is overigens..
Hoe groot is zo'n opgezette lymfklier?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@vgzm, ik heb wel de henselae.

En mijn lymfeklieren zijn altijd ontstoken en opgezet. Altijd rechts bij mijn oor en keel.

Verder snap ik wat je zegt hoor daisy, beesies geven ook heel veel liefde, maar ook heel veel bacterien. Dus pas wel op. Ik ben zelf onzorgvuldig geweest en nog steeds eigenlijk. Ben nogal van het gemak over het algemeen. Stom genoeg.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Eén van mijn pubers heeft eens zes maanden opgezette klieren gehad zo groot als knikkers rond zijn oren en keel. Ze staken er echt uit. Verder geen koorts of zo. De dokter vond het niets om verder te onderzoeken omdat hij geen andere klachten had.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ja, maar mensen dragen net zogoed ook heel veel bacterien mee, ik denk persoonlijk dat mensen "gevaarlijker" voor je zijn op dat gebied dan dieren.
Mijn dieren blijven ook netjes binnen dus kunnen niet iets van buiten meenemen om me mee te besmetten, dat scheelt natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Onze kat nam van alles mee van buiten: mussen, muizen... you name it :mrgreen:
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

ik heb ook 4 katten en een hond, zij maken dat ik nog mijn bed uit kom en enige regelmaat heb.

ik ben opgegroeid met katten en honden en zou ze echt niet willen missen...
Al is het soms wel belastend, ook als het echt slecht met me gaat hebben ze hun verzorging nodig en moet mijn hond naar buiten.

Ik ben inmiddels wel zover dat ik heb besloten als mijn hond dood gaat komt er geen ander meer, dat kan ik een hond niet aandoen. Mijn hond is bejaard en daardoor hoeft hij niet ver te lopen bv. en even rennen of zo doet hij allang niet meer.

Ook mijn katten zijn al aardig op leeftijd, maar helemaal zonder dieren....dan zou ik echt eenzaam zijn...
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Vroeger nooit dieren gehad. Sinds 7 jaar hebben we katten. Daarvoor ben ik al erg ziek geweest, de katten hebben geen negatief effect gehad op mijn gezondheid.
Sammetje wast mijn gezicht altijd :oops: En nooit maakt hij mij ziek. Ik heb zo dicht contact met mijn katten dat we vast allerlei bacteriën delen. Ik knuffel ze constant, ze slapen in mijn bed, tegen mijn gezicht aan, wassen mij. Heb toch al ME, dus daar moet ik niet bang voor zijn :mrgreen:
Het zijn mijn schatjes en ik kan niet zonder ze. Sam komt bij me liggen als ik me ziek of ongelukkig voel. Jaro loopt vrolijk achter me aan te miauwen en zorgt ervoor dat ik opsta en met hem bezig ben. Snoetje spint me 's nachts in slaap na een nachtmerrie. Rusten is zoveel fijner met de katten rond me, Sam die met me mee rust.

Alleen Jaro, die bijt :? Al 2x ziek geweest door een infectie van een beet van Jaro. Ben daar echt slecht van dan.
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

]Ik heb 4 katten, 4 ratten en sinds kort een pup.
Inmiddels durf ik wel te zeggen dat ik er zonder mijn huisdieren waarschijnlijk niet meer was geweest

zo ver wil ik net niet gaan
maar ze helpen me wel
komen op schoot als ik me rot voel
honden troosten me ook
en ik moet naar buiten
denk dat ik anders veel slechter af was geweest
minder contacten
mindere conditie
ik heb katten, konijnen, honden, vissen
Plaats reactie