Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
searchfortruth
Beginner
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 jan 2013, 13:03

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door searchfortruth »

plassterk schreef:Oei, dat weet ik niet meer. Ik heb gewoon geen vertrouwen in Dr. Meirleir meer en ben met de behandeling gestopt. Ik ben hem wel dankbaar dat hij bij mij een zware lactose intolerantie heeft ontdekt. Ik vertrouw dat hele lyme gebeuren voor geen meter in Ausburg. Maar ik ben zeker geen medisch expert. Na het XMRV debacle ben ik gewoon erg sceptisch geworden.

Ik zou zeggen, glutenvrij, melk en lactose vrij, chlorella, gluthatione, b12, probiotica, ubiquionol, drie maalltijden per dag zonder snack momenten, 10% minder calorieën in totaal dan je nodig zou hebben (dat is het moeilijkste gedeelte). probeer het eerst zo maar en kijk hoeveel je vooruitgaat. Ik ben benieuwd wat Meirleir dan nog kan toevoegen aan energie bij de meesten.
Als het gaat om Ausburg.
Wat ik mij dus afvraag over die complottheorieen [of feiten?] dat er op plum Island experimenten zouden zijn gedaan wat uiteindelijk dus de ziekte van Lyme heeft doen ontstaan als je het moet geloven, laat nou net zijn dat het in de Vs is gebeurd en de nazi-viroloog Erich Traub hiermee expirimenteerde.

Toevallig dat de zogenaamde goede testen in Vs en Duitsland zijn?
Of gewoonweg commercie en mensen eerst ziek maken en dan geld eraan verdienen hmmm waar heb ik dat eerder gehoord...zal het wel ver zoeken.

Wel balen dat je niet bereikt hebt wat je wou hopelijk vind je een andere arts of manier naar de pad der genezing.
Het ontkennen van een lichamelijke ziekte staat gelijk aan geestelijke mishandeling.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door asje »

Meer gestabiliseerd dus, wsl door de bijkomende dingen.

Het gaat toch om zoveel mogelijk juiste informatie dus info van iemand die géén baat had bij een behandeling is net zo belangrijk als die van iemand die wel baat had bij een behandeling.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door marlène »

Je kunt met DML overleggen.
Dat je na de basis onderzoeken de overige komende de onderzoeken in stappen wilt.
Ik zit in de bijstand en kan ook niet alles massaal tegelijk onderzoeken.
Al moet je dan toch nog steeds rekenen op 900 per keer.
Dit geld gaat trouwens niet naar DML maar rechtstreeks naar de laboratoria.
Ik heb enkel de bartonella test bij DML laten uitvoeren, zowat 250 euro.

Alle andere testen heb ik via reguliere laboratoria met de hulp van mijn huisarts, endocrinoloog, internist en neuroloog bekomen. Een reeks testen (zoals Lyme, vit B12 + methylatie, cortisol via speeksel, mitochondriën) heb ik op eigen initiatief laten uitvoeren.

Al die uitslagen heb ik meegenomen naar DML en op basis daarvan AB en antivirale medicatie voorgeschreven gekregen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door danny1964 »

@plassterk en zuiderzon

1. wat de sfeer op het forum betreft denk ik gewoon dat er niet meer of niet minder dan een pittige discussie was en zolang er geen wetenschappelijke onderbouwde bewijzen zijn is het gewoon een kwestie van ieder zijn waarheid, de ene gelooft in Maes, de ander in DML enz.

2. ik heb me in het verleden ook niet positief uitgelaten over DML maar dat neemt niet weg dat hij zijn verdiensten heeft. Het enige probleem dat ik met DML en zijn werkwijze heb is dat hij het geld van zijn patiënten gebruikt om zowel onderzoek als behandelingen uit te testen en tot op heden is daar nog maar bitter weinig resultaat uitgekomen voor de totale ME patiëntengroep.
Ik ben overtuigd dat hij al veel mensen geholpen heeft die o.a. een verkeerde diagnose gekregen hebben of die intoleranties hebben die men niet gevonden heeft in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk heeft hij ook al verbetering kunnen teweegbrengen bij sommige ME patiënten .
Maar in het verleden heeft hij zich ook al bezondigd aan voorbarige uitspraken die op los zand gebaseerd waren en op sommige momenten zijn deze uitspraken ook contraproductief geweest voor ons.

Maar dit is mijn persoonlijk mening en ik respecteer ieders mening ondanks het feit dat deze lijnrecht kan staan t.o.v. mijn mening; tenslotte vecht iedereen op dit forum voor zijn gezondheid en ieder moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Er is ook een poll over de behandeling bij DML:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-3261.html

Deze is ingevuld door 49 mensen.

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Die poll is wel een beetje vreemd: Je kunt alleen 'nee' invullen als je langer dan 1,5 jaar bezig bent - en alleen 'ja' invullen als je korter dan 1,5/1/0,5 jaar bezig bent. Of ik ben heel wazig of er klopt niets van zo??
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

De laatste vraag is: "Ja, ik ben langer dan een jaar bezig"; niet "korter".

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:? Maar je kunt geen ja invullen als je langer dan 1,5 jaar bezig bent en geen nee als je korter bezig bent?
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ik heb de poll niet gemaakt. Ik heb er alleen maar naar verwezen als extra informatiebron over de behandeling bij DML. Ik weet er verder niets van.
Vragen of opmerkingen over de poll kun je misschien beter in het betreffende topic plaatsen. Dat lijkt me effectiever dan er hier een discussie over te voeren.
Overigens kan ik me je vragen wel voorstellen, maar het zal ook niet zo eenvoudig zijn een poll samen te stellen die alle mogelijkheden omvat. Dan wordt het erg lang en onoverzichtelijk.

Groetjes, Ariadne.
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door elssp »

danny1964 schreef:@plassterk en zuiderzon

Het enige probleem dat ik met DML en zijn werkwijze heb is dat hij het geld van zijn patiënten gebruikt om zowel onderzoek als behandelingen uit te testen en tot op heden is daar nog maar bitter weinig resultaat uitgekomen voor de totale ME patiëntengroep.
Ik ben er weinig mee als er over 20 jaar een oplossing komt vanuit lange onderzoeksprojecten en dan nog eens wachten tot nieuwe medicatie goedgekeurd is. Ik ben juist blij dat hij durft proberen. Zijn inzicht en kennis is enorm maar evolueert nog elke dag. Moet hij dan de mensen naar huis sturen en ze vragen binnen x tijd terug te komen tot de kennis voldoende geëvolueerd is? Ondertussen wordt de schade aan ons lichaam nog groter is...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door asje »

@Ariadne Ik vroeg het niet speciaal aan jou, meer iha, op zich wel belangrijk tenzij ik te daas ben.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door ariadne »

asje schreef:@Ariadne Ik vroeg het niet speciaal aan jou, meer iha, op zich wel belangrijk tenzij ik te daas ben.
Asje: dat had ik wel begrepen en ik vind het ook een belangrijke discussie, maar niet zo zinvol in dit topic, omdat degene die 'm gemaakt heeft geen antwoord kan geven.

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door asje »

Oh ok. Maar 't is geen discussie hoor, het is een (serieuze) vraag. En degene die de poll gemaakt heeft is hier nooit meer te zien ...
Life smells...
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door sidonia »

Misschien een rare vraag, maar hoe gaat het eigenlijk met het betalen van onderzoeken/behandelingen van dr. de Meirleir?

Ik ga namelijk woensdag en donderdag voor de eerste onderzoeken en het eerste consult met Meirleir en ik vraag me af of ik direct moet betalen of dat ik een factuur krijg of....
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Vragen over onderzoek / behandeling dr. De Meirleir

Bericht door solstice »

Consult betaal je meteen. Ik weet niet meer of de ademtesten ook meteen afgerekend worden e.d. De factuur van de bloedtesten krijg je altijd later. De bloedtesten zijn ook het duurst in het geheel.
Plaats reactie