Angstaanvallen/uitputting/onrust

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mirande
Actief lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 19 okt 2011, 14:18

Bericht door mirande »

Hoi Allemaal,

Ik zie hier dat angst een gevolg zou zijn.
Hebben jullie daar de wetenschappelijke stukken wellicht kan en klaar bij.
Ik kan ze even goed gebruiken en scheelt me in mappen duiken.

Alvast mijn dank!


groeten
Mirande
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het staat zeker in de ICC voor ME als symptoom.
Life smells...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

Hoi hoi, ik laat dus even wat van me horen. Ja het gaat niet bar slecht dat jullie je ongerust hoeven te maken, maar echt goed is het ook niet, want ik slik nog steeds kalmeringstabletten, AD, en antipsychotica. Heb nog steeds chronische onrust en sombere stemmingen.

Ik ben aan de GABA gegaan van AOV, op aanraden van Marijke v Waal. Dat sloeg aan en daardoor is de angst wel verminderd naar houdbaar. Maar ik moet nog steeds dagelijks wandelen en ik doe nu ook hardlopen (6 min 7 min en 5 min) dagelijks om wat rust in de tent te krijgen. Volgens DR. Visser prima, als ik luister naar mn lichaam, en die vindt de beweging alleen maar prettig. Ook heb ik dingen erbij: soms workshop kaarten maken op een ochtend, ik heb een uitlaathond (een geliefde Hongaarse staander), ik verkoop mn kaarten langs de deuren en ik heb sinds het hardlopen meer energie en sinds de GABA (2000 mg per dag) dat ik ook verjaardagen al heb afgelopen en andere dingen. Dus dat is goed. Ik slaap ook goed, mede dankzij een lage dosering antipsychotica, maar het is nu ff maar zo. Liever niet, maar goed, een goede slaap is wel fijn.

Nu alleen met het oktober seizoen, weer vochtig, veel ziek zwak en misselijk en dan heb ik best wel rotdagen, meer angst, meer somberheid. Ik slik nu euchinaforte van Vogel voor meer witte bloedlichaapjes, hopen dat het helpt! Ik ben wel bij de GGZ Rivierduinen weg, want dat was echt een kwelling daar die psychiater. Ik heb nu een veel betere en ook een fijne therapeut. Maar dat gaat nu pas beginnen.

Wta blijkt mijn selenium B12 foliumzuur en jodium veel te laag zo ook mijn T3 T4 en T3 reverse. Ik heb het doorgestuurd naar M. v Waal die gaat me helpen om deze waardes weer goed te krijgen. Hopelijk voel ik me beter. Want die waardes zijn niet goed. Jodium tekort kan ook komen dat ik Keltisch zeezout gebruik en geen keukenzout en ook geen brood meer eet.

Ik ben er nog niet, en soms heb ik er echt tabak van, maar goed ik heb ook goede dagen en dan weer een paar slechte... Maar ook tussen mijn moeder en stiefvader en mij loopt het niet meer door mijn gezondheid gehannes, ze vinden het moeilijk, vooral dat ik soms zo somber ben dat ik er niet meer wil zijn. Nu hebben we geen contact en dat doet wel veel pijn en verdriet. Op mijn man kan ik wel gelukkig steunen. Die is er voor me door dik en dun.

O ja ik heb me aangemeld voor Gilde samenspraak om met mijn Nederlands studie achtergrond een taalmaatje te hebben, een anderstalige die graag Nederlands wil leren. dat zijn leuke dingen. ook ben ik onlangs geregeld uit eten geweest ook leuk, en maken we leuke wandelingen, en soms de stad in om te shoppen... Dus het gaat. Met ups en downs. Somberheid kan ook komen door mn schildklierwerking!

Nou dat was het nieuws van mij, veel liefs Dreamer.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hey dreamer,

Blij dat het iig wel beter gaat dan het was! Geeft ook hoop op verdere verbetering.
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi dreamer,

fijn dat je toch ook zulke fijne dagen hebt.
geniet ervan hoor.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Hoi Dreamer,

Fijn dat je wat van je laat weten, hoeven we ons idd niet zo ongerust te maken. Ik heb zelfs wel een keer gedacht: "ze zal toch niet opgenomen zijn?"
Goed om te lezen dat het iets beter met je gaat. En ook dat er nog vooruitzicht is om nog meer dingen te verbeteren.

Hoe is het je uiteindelijk toch gelukt om een goede therapeut te vinden? Dat was zo moeilijk.
Hopelijk kan deze je wel verder helpen.

Sterkte en groetjes,

Ariadne.
Plaats reactie